Επαναστατικός νέος κεντρικός αερόσακος από τη Skoda

Skoda central airbag

Η Skoda έχει ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζει στα αυτοκίνητα παραγωγής της τον κεντρικό αερόσακο που προστατεύει τους δύο εμπρός επιβάτες από τη μεταξύ τους σύγκρουση.

Η εταιρεία της Mlada Boleslav συνεχίζει να προχωρά στο δρόμο της διεθνούς πρωτοβουλίας Vision Zero, που προβλέπει τον εκμηδενισμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Στον ίδιο δρόμο, άλλωστε, ο φορέας Euro NCAP αυστηροποιεί διαρκώς τις απαιτήσεις και προδιαγραφές των δοκιμών πρόσκρουσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα αυτοκίνητα της Skoda βραβεύονται σταθερά με την ανώτατη βαθμολόγηση των 5 αστέρων, όμως για να συνεχίσει να ισχύει αυτό η τσεχική εταιρεία εξελίσσει διαρκώς νέες τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Μία από αυτές είναι και ο κεντρικός αερόσακος, μεταξύ των δύο εμπρός επιβατών, που έχει ξεκινήσει ήδη -από την τελευταία γενιά της Octavia και το ηλεκτρικό Enyaq iV- να τον τοποθετεί στα αυτοκίνητά της.

Ο κεντρικός αερόσακος ανοίγει για να προστατεύσει τους εμπρός επιβάτες από τη σύγκρουση των κεφαλιών τους στις περιπτώσεις πλαγιομετωπικής πρόσκρουσης. Σε περίπτωση μη ύπαρξης συνοδηγού στο δεξί κάθισμα, ο νέος αυτός αερόσακος προσφέρει κάλυψη στον αυχένα, τα πλευρά και το δεξί χέρι του οδηγού.

Είναι τοποθετημένος στη δεξιά πλευρά του καθίσματος του οδηγού, όπως αποκαλύπτει το υφασμάτινο ταμπελάκι με τη λέξη «Airbag» στο σημείο του υποβραχιόνιου, πάνω από την κεντρική κονσόλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην εξέλιξη του αερόσακου αυτού, οι τεχνικοί της Skoda υπολόγισαν τις διαφορετικές θέσεις που μπορούν να έχουν μεταξύ τους τα εμπρός καθίσματα, καθώς και τους διαφορετικούς σωματότυπους των οδηγών. Ακολούθησε πληθώρα στατικών δοκιμών με ανδρείκελα δοκιμών πρόσκρουσης, και δοκιμές καλής λειτουργίας του συστήματος σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών, πριν το σύστημα λάβει έγκριση για να βγει στην παραγωγή.

Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα δοκιμών περιλάμβανε μια ειδική προσομοίωση μακροχρόνιας φθοράς του υλικού, σε μια διαδικασία που διαρκεί 12 εβδομάδες. Το εξάρτημα δοκιμάζεται σε ειδικούς θαλάμους με διάφορες πιέσεις και θερμοκρασίες, και ελέγχεται η λειτουργία του με διαφορετικές δυνάμεις πρόσκρουσης, στην ομίχλη, στη σκόνη ή όταν επηρεάζεται από το αλάτι στην ατμόσφαιρα παραθαλάσσιων περιοχών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακολουθούν οι δοκιμές πρόσκρουσης που προσφέρουν μια αρκετά ρεαλιστική προσομοίωση των συνθηκών ενός ατυχήματος. Σε αυτές ελέγχεται η κάλυψη που προσφέρει ο αερόσακος στην περιοχή του κεφαλιού και αυχένα των εμπρός επιβατών σε διάφορα σενάρια σύκγορυσης, ο σωστός χρονισμός ενεργοποίησης του αερόσακου και άλλες παράμετροι.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ