H νέα πατέντα της Hyundai: Ο αερόσακος που θα φέρει την επανάσταση

Hyundai T airbags

Η νέα πατέντα της Hyundai, ο αερόσακος που αναδιπλώνεται από το κάθισμα ανάμεσα στα πόδια του κάθε επιβάτη, συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της ζωής ασφαλείας.

Σύμφωνα με την κορεατική εταιρεία, η εφεύρεσή της αυτή θα λύσει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που προκύπτουν από τις σύγχρονες δοκιμές πρόσκρουσης των αυτοκινήτων, και θα συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση της παθητικής ασφάλειας όλων των επιβατών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόβλημα προκύπτει από το γεγονός ότι εν κινήσει -λόγω της λανθασμένης πρόσδεσης της ζώνης ή της βαρύτητας ή των κραδασμών των αυτοκινήτων- η ζώνη ασφαλείας χαλαρώνει και μετακινείται από τη σωστή της θέση. Ως αποτέλεσμα, επιβάτες με μικρότερη σωματοδομή κινδυνεύουν να γλιστρήσουν κάτω από τη ζώνη τη στιγμή του ατυχήματος.

Αλλά ακόμα για οι πιο μεγαλώσομοι κινδυνεύουν, γλιστρώντας έστω και λίγο κάτω από τη ζώνη. Σε αυτή την περίπτωση, το κάτω μέρος της ζώνης μπορεί να ανέβει πάνω από τους γοφούς τους, και σφίγγοντας κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης ακόμα και με 45 km/h να τους προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς σε εσωτερικά όργανα του σώματος, όπως στο στομάχι.

Στο παρελθόν, ορισμένες εταιρείες είχαν προσπαθήσει να λύσουν το πρόβλημα δοκιμάζοντας ένα μεταλλικό πλαίσιο για την αποτροπή της βύθισης του σώματος του επιβάτη, είτε αερόσακους περιμετρικά των γονάτων. Όμως τα αποτελέσματα δεν στέφθηκαν με επιτυχία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα όμως, με τη νέα τους πατέντα που ήδη κατέθεσαν, οι Hyundai και ΚΙΑ βρήκαν τρόπο να λύσουν αυτό το πρόβλημα επινοώντας τον αερόσακο του καβάλου. Ο αερόσακος ξεδιπλώνεται από το κάθισμα, ανάμεσα από τα πόδια του επιβάτη, με αποτέλεσμα να αποτρέπει τη βύθισή του κάτω από τη ζώνη στο ενδεχόμενο ατυχήματος.

Για να δουλέψει η τεχνολογία αυτή, υπήρχαν δύο κρίσιμες παράμετροι: το σχήμα του αερόσακου και ο αισθητήρας πίεσης. Ο τελευταίος ανιχνεύει το ακριβές σημείο του σώματος του επιβάτη στο κάθισμα, την ακριβή κατανομή βάρους, τη θέση που βρίσκονται τα ισχία του, με αποτέλεσμα να ξεδιπλώνει τον αερόσακο ακριβώς με όση πίεση απαιτείται για να μην προκαλέσει τραυματισμούς σε μια αρκετά ευαίσθητη περιοχή.

Αν το σύστημα ανιχνεύσει ότι η θέση είτε η στάση του σώματος του επιβάτη δεν είναι ενδεδειγμένη, δεν ανοίγει τον αερόσακο - προκειμένου να αποτρέψει άλλον τραυματισμό. Αυτό είναι αρκετά χρήσιμο για τις περιπτώσεις που τοποθετούνται στα καθίσματα παιδικά καθισματάκια ή αντικείμενα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για τον αερόσακο, αυτός έχει σχήμα 'Τ' με μια λεπτή κολόνα που αναδύεται από το εμπρός σημείο του καθίσματος. Στο άνω μέρος του ανοίγει ο βασικός οριζόντιος θάλαμος του αερόσακου, που κρατείται στη θέση του από δύο υφασμάτινους ιμάντες. Το κάθετο στοιχείο διασφαλίζει ότι ο επιβάτης δεν θα γλιστρήσει προς τα κάτω, ενώ το οριζόντιο διασφαλίζει ότι θα παραμείνει ακινητοποιημένος στο σημείο που κάθεται.

Παρότι ακούγεται λίγο παράξενη, η εφεύρεση των Hyundai-KIA μπορεί να σώσει αρκετούς επιβάτες από σοβαρούς τραυματισμούς, και είναι πολύ πιθανόν -αν λάβει έγκριση τύπου- να τη δούμε στα αυτοκίνητά της στο εγγύς μέλλον.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ