«Έμφραγμα» στο κέντρο της Αθήνας – Το καθημερινό μπλόκο των οδηγών στο Τραμ

ardittou emfragma kinisi

Η αδιαφορία πολλών οδηγών για τους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου αλλά και τα εγγενή κακώς κείμενα στη χάραξη της Αρδηττού προκαλούν κυκλοφοριακή ασφυξία στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Την ίδια ώρα που το κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους της Αθήνας βρίσκεται στο μικροσκόπιο της πολιτείας, πολλοί οδηγοί όχι μόνο δεν προσπαθούν για την αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου, αλλά υιοθετούν συνήθειες που γιγαντώνουν το πρόβλημα.

Φαινόμενα αναλγησίας και εγωκεντρικής οδηγικής συμπεριφοράς σημειώνονται καθημερινά και στα πρώτα μέτρα της Λεωφόρο Αρδηττού, με πολλούς οδηγούς να βάζουν εμπόδια στην κίνηση του Τραμ το οποίο διέρχεται στο σημείο εξυπηρετώντας, καθημερινά, χιλιάδες πολίτες.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην άνοδο της Αρδηττού, όπου χιλιάδες οδηγοί, προκειμένου να γλιτώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση που σημειώνεται επί της λεωφόρου, εισέρχονται στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας, στις ράγες του τροχιοδρόμου, αγνοώντας την ευδιάκριτη πινακίδα οδικής σήμανσης «Αποκλειστική Κυκλοφορία Tραμ».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αρδηττού τραμ

Το «έμφραγμα» που σημειώνεται καθημερινά σε αυτή την κεντρική αρτηρία της πρωτεύουσας έχει προκαλέσει την αγανάκτηση, αφενός όσων κινούνται στο εν λόγω μέσο σταθερής τροχιάς, και αφετέρου αρκετών οδηγών που παρατηρούν πολλούς «συναδέλφους» τους να κινούνται ανερυθρίαστα στις ράγες του Τραμ.

Το carandmotor βρέθηκε στο σημείο και κατέγραψε αυτή την αντικοινωνική συμπεριφορά που αποτελεί τροχοπέδη για την ομαλή κυκλοφορία ενός Μέσου Μαζικής Μεταφοράς που προσφέρει ευέλικτες μετακινήσεις τόσο σε δημοτικό όσο και σε διαδημοτικό επίπεδο.

Τα κακώς κείμενα της Αρδηττού

Πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι καταλυτικό ρόλο στην πρόκληση κυκλοφοριακής ασφυξίας στην Αρδηττού διαδραματίζει και ο σχεδιασμός της λεωφόρου και ειδικά στα πρώτα μέτρα της, όταν διαδέχεται την Καλλιρρόης, στη συμβολή των οδών Αθανασίου Διάκου και Βουλιαγμένης.

Αυτό διότι, μέχρι το τέλος της Καλλιρρόης ο δρόμος έχει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ αυτή του Τραμ είναι πλήρως αυτόνομη, μιας και διαμεσολαβεί νησίδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αρδηττού τραμ

Στο σημείο, ωστόσο, που ξεκινά η Αρδηττού (μετά τα φανάρια στη συμβολή με τη Λεωφ. Βουλιαγμένης) οι ράγες του Τραμ εισέρχονται επί της λεωφόρου, διατρέχοντας την αριστερή λωρίδα.

Για λίγα μέτραμ στη συγκεκριμένη λωρίδα, συνυπάρχουν νομότυπα τα οχήματα με το Τραμ, αλλά αίφνης η παρουσία της πινακίδας οδικής σήμανσης «Αποκλειστική Κυκλοφορία Τραμ», σηματοδοτεί την υποχρεωτική απομάκρυνση των οχημάτων από την αριστερή λωρίδα, και την είσοδό τους στις υπόλοιπες δύο «κουτσές» λωρίδες όπου τις περισσότερες ώρες της ημέρας βρίθουν από αυτοκίνητα τα οποία κινούνται μετ’ εμποδίων.

Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες υπάρχουν, φυσικά, και αυτοί που δεν συγκινούνται από την ύπαρξη της πινακίδας και συνεχίζουν να κινούνται στις ράγες, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνουν την κίνηση του Τραμ μέχρι τις αρχές της Βασιλίσσης Όλγας. 

αρδηττού τραμ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κίνηση, τέλος, επί των ιδιαίτερα ολισθηρών ραγών, πέρα από τα προβλήματα που δημιουργεί στην ομαλή κυκλοφορία του Τραμ, ενέχει και σημαντικούς κινδύνους πρόκλησης ατυχημάτων, όπως καταδεικνύει και μια πληθώρα περιστατικών που έχουν καταγραφεί κατά καιρούς στο συγκεκριμένο κομμάτι.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ