Αυτά είναι τα νέα έργα που θα αλλάξουν την Ελλάδα -Πότε θα είναι έτοιμα;

ΒΟΑΚ Κρήτη

Στο χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κυριαρχούν μεγάλα έργα υποδομής που θα βελτιώσουν τις μετακινήσεις των πολιτών και θα φέρουν πιο κοντά τις πόλεις της Ελλάδας.

Στις προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε ο Χρήστος Σταϊκούρας κατά την ομιλία του στη Βουλή, στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης.

Στην κορυφή της ατζέντας του νέου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών είναι η ολοκλήρωση μιας σειράς έργων υποδομής που -μεταξύ άλλων- θα βελτιώσουν τις μετακινήσεις των πολιτών, θα δώσουν αναπτυξιακή ώθηση σε πολλές περιοχές, και θα ενισχύσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Με προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ, το Μετρό θα παραδοθεί στο επιβατικό κοινό εντός του 2024, εξυπηρετώντας περίπου 300.000 μετακινούμενους συμπατριώτες μας ημερησίως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης

Η βασική γραμμή θα είναι μήκους 9,6 χλμ. και διαθέτει συνολικά 13 σταθμούς, με τους συρμούς να είναι driverless (δηλ. Χωρίς οδηγό). Εντός του 2024 θα παραδοθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ μέχρι το τέλος του 2023 θα  έχει οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του, ώστε η ωρίμανση της δημοπράτησης της - κατά προτεραιότητα - επέκτασης προς τα βορειοδυτικά να προχωρήσει μέσα στην τετραετία που ξεκινάει.

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65

Με μήκος 181,5 χλμ. αποτελεί ένα έργο κομβικής σημασίας για τη χώρα μας, δεδομένου ότι θα συνδέσει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Έχει χωριστεί σε τρία τμήματα:

  • Το νότιο (Λαμία-Ξυνιάδα) μήκους 32, 5 χλμ. που εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στις αρχές του 2024
  • To μεσαίο (Ξυνιάδα-Τρίκαλα) που έχει παραδοθεί στους οδηγούς.
  • Το βόρειο (Τρίκαλα-Εγνατία) μήκους 70,5 χλμ.

Στο σύνολό του αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στην τετραετία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος

Οι εργασίες ξεκίνησαν, τον Μάρτιο του 2022, και έχει σημειώσει πρόοδος υλοποίησης άνω του 15%. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025.

Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους περίπου 75 χλμ. που θα φέρει πιο κοντά την πόλη της βορειοδυτικής Πελοποννήσου με την Αθήνα, βάζοντας ταυτόχρονα τέλος στον δρόμο καρμανιόλα.

Πάτρα-Πύργος

Διαιρείται σε δύο τμήματα: Το πρώτο αφορά στη διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού σε τμήμα 13 χλμ. από το Μιντιλόγλι έως και την Κάτω Αχαΐα, ενώ το δεύτερο στην κατασκευή νέου αυτοκινητοδρόμου μήκους 62 χλμ. με νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας.

Οδική σύνδεση Άκτιο-Αμβρακία

Με μήκος 48,5 χλμ. πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Δυτική Ελλάδα. Το έργο έχει μπει στην τελική ευθεία καθώς ήδη εκτελούνται εργασίες ασφαλτόστρωσης σε όλο το μήκος του τελευταίου υπό κατασκευή τμήματος που θα συνδέσει την Παράκαμψη Αμφιλοχίας με την περιοχή της Βόνιτσας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε πλήρη ολοκλήρωση (εντός του 2023), θα ξεκινά από τον Α/Κ Αμβρακίας της Ιόνιας Οδού και θα καταλήγει στην υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας - Ακτίου παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας.

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)

Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο που υλοποιείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχοντας μήκος 300 χλμ. και προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ. Θα ενώσει το νησί από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία, και θα επιτρέψει στους ταξιδιώτες να μετακινούνται με ασφάλεια, μειώνοντας σε θεαματικό βαθμό των αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων.

Τα πρώτα εργοτάξια εγκαταστάθηκαν μέσα στο 2022. Όλα τα μέτωπα θα έχουν ανοίξει εντός του 2024. Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και το Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν συμβασιοποιηθεί. Εντός της τετραετίας αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Στο μεταξύ, θα δρομολογηθεί και η κατασκευή του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ πρόκειται για το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο της πρωτεύουσας. Tο πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό, μήκους 13 χλμ., θα έχει συνολικά 15 σταθμούς, με αφετηρία το Άλσος Βεΐκου, τερματικό το Γουδή, και ενδιάμεσους σταθμούς τους εξής: Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια και Ζωγράφου. Η ολοκλήρωση των έργων προβλέπεται στους 96 μήνες (8 χρόνια) από την έναρξη της κατασκευής.

Ο πρώτος μετροπόντικας (ξεκίνησε από φρέαρ Κατεχάκη) έχει ήδη διανύσει τα πρώτα 30 μέτρα, και είναι σε φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής. Ο δεύτερος είναι ήδη στην Ελλάδα και αναμένεται να ξεκινήσει το ταξίδι του το φθινόπωρο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ