Ελληνικό: Το μεγαλύτερο πάρκο αλλάζει τους δρόμους στα Νότια Προάστια

λεωφόρος ποσειδώνος

Το παγκόσμιας εμβέλειας σχέδιο του The Ellinikon βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την αναβάθμιση βασικών οδικών αξόνων που θα εξυπηρετούν το πολυδιάστατο έργο και θα αναβαθμίσουν τα Νότια Προάστια.

Σημείο αναφοράς ως προς την ποιότητα ζωής, την οικονομική ανάπτυξη και την αειφορία αναμένεται να αποτελέσει το νέο πάρκο του Ελληνικού. Με την ολοκλήρωσή του εκτιμάται ότι θα συμβάλει κατά 2,5% στο ΑΕΠ της χώρας, θα δημιουργήσει πάνω από 75.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ θα ενισχύσει τη φήμη της Ελλάδας ως έναν ισχυρό προορισμό που καλύπτει όλες τις ανάγκες επισκεπτών, επιχειρήσεων και επενδυτών.

Βασικό κομμάτι του σχεδιασμού για τον πόλο του Ελληνικού είναι και η ολιστική αναβάθμιση των κύριων οδικών αξόνων της ευρύτερης περιοχής, οι οποίοι θα καταστήσουν ευκολότερη και ασφαλέστερη την πρόσβαση στις σύγχρονες υποδομές του μεγάλου έργου και θα συνδράμουν στην περαιτέρω αναβάθμιση των Νότιων Προαστίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπογειοποίηση Λεωφόρου Ποσειδώνος

Η αρχή γίνεται με την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος (κόστους 50 εκ. ευρώ), όπου η ΑΒΑΞ έχει ξεκινήσει ήδη τις εκσκαφές στα πρώτα 200 μέτρα. Μόλις ολοκληρωθεί το έργο θα αντικατασταθεί ένα τμήμα της σημερινής Λεωφόρου με μία υπόγεια διαδρομή μήκους 3 χιλιομέτρων, η οποία θα ξεκινά από την παραλία του Αλίμου και θα τελειώνει στο ύψος της Μαρίνας του Ελληνικού. Με αυτόν τον τρόπο, θα δημιουργηθεί ένας νέος ελεύθερος χώρος δραστηριοτήτων που θα συνδέει το νέο πάρκο με την παραλία και τις υποδομές που διαθέτει.

Κάποιος που θα κινείται από τον Πειραιά με κατεύθυνση τη Βούλα, εκτός του ημιυπόγειου τμήματος στο Φάληρο, θα κινείται σχεδόν υπόγεια από τον Άλιμο έως σχεδόν τη Γλυφάδα.

Ευεργετικά αποτελέσματα θα υπάρξουν και σε επίπεδο κυκλοφορίας, καθώς οι οδηγοί θα δουν τους χρόνους μετακινήσεων τους να…πέφτουν στο ελάχιστο. Έτσι, με βάση τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, τα παραπάνω έργα συνεπάγονται την «κατάργηση» τουλάχιστον έξι φωτεινών σηματοδοτών κατά μήκος της Λεωφόρου Ποσειδώνος, τα οποία, κατά τις ώρες αιχμής δημιουργούν κυκλοφοριακό έμφραγμα. Τέλος, να σημειώσουμε πως μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένουμε περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες όσον αφορά τα τμήματα του Φλοίσβου και του τελειώματος της Λ. Αμφιθέας.

Επέκταση Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Λ.Βουλιαγμένης

Σε άμεση συνάρτηση με το The Ellinikon βρίσκεται και η υπόγεια σήραγγα της Ηλιουπόλεως, που θα επιτρέπει στους οδηγούς να μεταβαίνουν από τη Λ. Κατεχάκη στη Λ. Βουλιαγμένης μέσα σε ελάχιστα λεπτά, όταν, σήμερα, ο μέσος χρόνος μπορεί να ξεπεράσει τη μισή ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υπόγεια αστική σήραγγα, η οποία αποτελεί μέρος της επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό, θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης, διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στην αποσυμφόρηση της Ηλιούπολης από τη διαμπερή κυκλοφορία, ενώ θα λειτουργεί ως ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στους δύο μεγάλους κυκλοφοριακούς δακτύλιους του Λεκανοπεδίου, της Αττικής οδού και της Βουλιαγμένης.

Η σήραγγα φαίνεται πως θα έχει μήκος από περίπου 2,5 έως και λίγο πάνω από 3 χιλιόμετρα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας για κάθε κατεύθυνση και τρεις ισόπεδους κόμβους.

Η δημιουργία της, μάλιστα, θα σηματοδοτήσει τη δημιουργία ενός δεύτερου κάθετου οδικού άξονα στην Αθήνα που θα συνδέει τα νότια με τα βόρεια προάστια, συνδράμοντας στη μερική αποσυμφόρηση του μοναδικού οδικού άξονα που επιτελεί το ίδιο έργο, δηλαδή της ιδιαίτερα κορεσμένης Λεωφόρου Κηφισού.

Λεωφόρος Βουλιαγμένης

Σημειώνεται, δε, ότι με τη λειτουργία του νέου πόλου στο Ελληνικό σχετίζεται και η «ελεύθερη Λεωφόρος Βουλιαγμένης», δηλαδή ο ανασχεδιασμός και η «απελευθέρωση» της Λ.Βουλιαγμένης σε μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων με την ανισοπεδοποίηση τουλάχιστον 4 ισόπεδων - σήμερα - κόμβων στη συμβολή με τις οδούς Δωδεκανήσου, με την Εθνάρχου Μακαρίου και Μαυρομιχάλη, με την Ανεξαρτησίας-Κύπρου και την Εθνικής Αντιστάσεως-Λεωφόρο Αλίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε όλο αυτό το τμήμα θα λειτουργούν 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση (από 3 σήμερα), με την κατάργηση της μεσαίας νησίδας. Η κατάληξη της ελεύθερης Λεωφόρου θα είναι στο ύψος του Ελληνικού. Από αυτό το σημείο και έπειτα θα συνεχίζει ως έχει.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ