Η Ελλάδα ένα απέραντο εργοτάξιο – Τα μεγάλα έργα που ξεκινούν άμεσα και αλλάζουν τη χώρα

Ε 65 Road 1

«Πυρετός» έργων αναμένεται να σημειωθεί με την έλευση του νέου έτους στην Ελλάδα, μετά την επικείμενη συμβασιοποίηση τους. Ποια είναι αυτά;

Στα μεγάλα έργα που θα συμβασιοποιηθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Γιώργος Καραγιάννης, στην τοποθέτησή του κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού.

Η αρχή, όπως έχουμε αναφέρει, θα γίνει με τον Flyover, τον «υπέργειο» αστικό αυτοκινητόδρμο της Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα υπογραφεί την ερχόμενη Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου.

Flyover θεσσαλονίκη
Flyover
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε ότι θα «πέσουν οι υπογραφές» για τα εξής έργα:

  • Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 210 εκατ. ευρώ,
  • Μπράλος – Άμφισσα, ύψους 265 εκατ. ευρώ,
  • Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 251,8 εκατ. ευρώ,
  • Τμήμα του ΒΟΑΚ “Χερσόνησος – Νεάπολη”, ύψους 290 εκατ. ευρώ
  • Επέκταση Λ. Κύμης και η σύνδεση με ΠΑΘΕ ύψους 352 εκατ. ευρώ
βοακ κρήτη μεγάλα έργα
ΒΟΑΚ

Επιπροσθέτως, μέσα στους πρώτους μήνες του 2023 θα συμβασιοποιηθούν έξι σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, που προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Τα έξι έργα αφορούν την σύνδεση των λιμένων Ραφήνας, Λαυρίου, Πάτρας, Θεσσαλονίκης και τις γραμμές Θεσσαλονίκη-Ξάνθη (Τοξότες) και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.

Υπενθυμίζεται ότι τα τμήματα Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη - Τοξότες (1,69 δισ. ευρώ) και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (1,07 δισ. ευρώ), συνδέονται άμεσα με το φιλόδοξο πρότζεκ Sea2Sea, δηλαδή τη η σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων του Βορειοανατολικού Αιγαίου, και ειδικότερα αυτών της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τους αντίστοιχους της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς και Βάρνα) και τον Δούναβη (Ρούσε).

Εφόσον τελεσφορούσε το mega project Sea2Sea, θα δημιουργείτο μία «χερσαία γέφυρα» που θα παρέκαμπτε τα στενά του Βοσπόρου όπου καταγράφονται υψηλά τέλη διέλευσης, καθυστερήσεις και μεγάλος κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στα έργα που παραδόθηκαν νωρίτερα από το αναμενόμενο. Πρόκειται για τον δρόμο Θέρμης – Γαλάτιστας (6 μήνες νωρίτερα), την παράκαμψη Αμφιλοχίας που συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία με την Ιονία Οδό (5 μήνες νωρίτερα), τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος (βρίσκεται 3 μήνες μπροστά από το αρχικό χρονοδιάγραμμα).

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ