Έκπτωση και όχι επιδότηση στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

electric-car-money11

Ριζικά αναμένεται να αλλάξει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» στην τρίτη του έκδοση η οποία αναμένεται το 2024.

Ανακατανομή πόρων από το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», ριζικές αλλαγές στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», νέο πρόγραμμα επιδότησης ύψους 100 εκατ. ευρώ ηλεκτρικών λεωφορείων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αλλαγές στο πρόγραμμα επιδότησης «Πράσινα Ταξί» αποκάλυψε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ωστόσο ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών δεν όρισε πότε θα ξεκινήσει το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» αλλά ξεκαθάρισε ότι ακόμη αναζητούνται οι πόροι που θα το χρηματοδοτήσουν...

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο κ. Ξιφαράς: «Βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανάπτυξη της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί μονόδρομο για όλα τα δημόσια και ιδιωτικά οχήματα, καθώς και τη μικροκινητικότητα.

Στα ιδιωτικά οχήματα, το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» έπαιξε καθοριστικό ρόλο για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινότητά μας. Με βάση τα τελευταία στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας, το ποσοστό ταξινόμησης ηλεκτρικών Ι.Χ. ανήλθε στο 10,5% του συνόλου των νέων ταξινομήσεων, για το 9μηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου. Μόνο τον μήνα Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν 1.855 ηλεκτρικά οχήματα, που αντιστοιχούν στο 16,3% του συνόλου των νέων ταξινομήσεων.

Λόγω όμως του μεγάλου ενδιαφέροντος των υποψηφίων αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων, έχει ήδη δεσμευτεί το σύνολο των διαθέσιμων πόρων για ηλεκτρικά οχήματα, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να μη μπορούν να καταχωρηθούν νέες αιτήσεις. 'Αμεσα λοιπόν προχωράμε στην ανακατανομή των πόρων του προγράμματος, ώστε να αποδεσμευτούν ποσά από κατηγορίες με μικρότερη ζήτηση. Έτσι, το επόμενο διάστημα θα μπορούν να υποβληθούν νέες αιτήσεις για αυτοκίνητα, μέχρι την εξάντληση των διαθέσιμων πόρων του προγράμματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επειδή όμως έτσι κι αλλιώς το πρόγραμμα βαίνει προς την ολοκλήρωσή του, σχεδιάζουμε ήδη τις βασικές αρχές ενός νέου προγράμματος και αναζητούμε τους πόρους που θα το χρηματοδοτήσουν. Μέχρι τώρα έχουν τεθεί δύο βασικές κατευθύνσεις. Η πρώτη αφορά την επιτάχυνση των διαδικασιών. Η δεύτερη, και ενδεχομένως η πιο σημαντική, σχετίζεται με τον τρόπο και το χρόνο της επιδότησης. Στόχος μας είναι να μη χρειάζεται πλέον να προ-χρηματοδοτήσει το ποσό της επιδότησης ο αγοραστής, αλλά αυτή να περνάει απευθείας ως έκπτωση στην τιμή του οχήματος. Το δεύτερο ζήτημα έχει κάποιες γραφειοκρατικές δυσκολίες, πιστεύουμε όμως ότι αυτές θα καμφθούν.»

Σχετικά με τα ηλεκτρικά λεωφορεία ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών αποκάλυψε ότι η Κομισιόν χρηματοδοτεί μέσω ΕΣΠΑ ένα νέο πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών λεωφορείων ύψους 100 εκατ. ευρώ για μεγάλες πόλεις οπότε και η Ελλάδα θα σπεύσει να ωφεληθεί της επιδότησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Ξιφαράς ανέφερε ότι: «Όσον αφορά την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ήδη υπογράψαμε την πρώτη σύμβαση για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εντάσσοντας δυναμικά την ηλεκτροκίνηση στις αστικές συγκοινωνίες των δύο μεγάλων πόλεων. Παράλληλα, είμαστε σε συνεργασία με την ευρωπαΐκή επιτροπή, που χρηματοδοτεί μέσω του ΕΣΠΑ ένα νέο πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών λεωφορείων ύψους 100 εκατ. ευρώ και για άλλες μεγάλες πόλεις.»

Για το πρόγραμμα επιδότησης «Πράσινα ταξί» ο κ. Ξιφαράς ξεκαθάρισε ότι θα αλλάξει και αυτό το πρόγραμμα επισημαίνοντας ότι: «Όσον αφορά τα ταξί, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα επιδότησης, ενώ ταυτόχρονα σχεδιάζουμε την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης στις πιάτσες των ταξί, σε κομβικά σημεία. Βρισκόμαστε ήδη σε διαβούλευση με τους εκπροσώπους του κλάδου έτσι ώστε τα επόμενα μέτρα που θα λάβουμε για την υποστήριξη των ηλεκτρικών ταξί να είναι συμβατά με τις απαιτήσεις και τα αιτήματα της αγοράς, ώστε να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στα επιβατικά οχήματα δημόσιας χρήσης. 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ