«Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» Επιδότηση τέλος και για τα ηλεκτρικά ΙΧ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 «αντέχει» να δεχθεί ακόμη λίγες αιτήσεις μόνο για την επιδότηση ηλεκτρικών ποδηλάτων από εταιρείες.

Τέλος και επίσημα η κατάθεση αιτήσεων για την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από ιδιώτες καταναλωτές μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», καθώς σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr τελείωσαν τα χρήματα που είχαν προϋπολογιστεί για την συγκεκριμένη κατηγορία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr στις 18 Σεπτεμβρίου τα διαθέσιμα χρήματα στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» κυμαίνονταν σε περίπου 750.000 ευρώ και αφορούσαν σε επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από ιδιώτες και ηλεκτρικών ποδηλάτων από εταιρείες. Ωστόσο πριν ακόμη τελειώσει ο Σεπτέμβριος οι αιτήσεις επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου από ιδιώτες καταναλωτές έχουν καλύψει το διαθέσιμο budget, με αποτέλεσμα το σύστημα να μην δέχεται άλλες αιτήσεις. Οι μόνες αιτήσεις που μπορεί να δεχθεί πλέον το σύστημα αφορούν μόνο στην αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων από εταιρείες και αυτές σε περιορισμένο αριθμό καθώς υπάρχουν διαθέσιμα υπάρχουν μόλις λίγες χιλιάδες ευρώ.

Επίσημα λοιπόν το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» φαίνεται ότι ολοκλήρωσε τον κύκλο του τρεις μήνες νωρίτερα από την ημερομηνία λήξης, που είχε προσδιοριστεί στα τέλη Δεκεμβρίου 2023 και ακόμη κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να πει πότε θα ανακοινωθεί το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και ποια θα είναι τα νέα ποσά των επιδοτήσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr, στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν τα ποσά των επιδοτήσεων και το όφελος για τους καταναλωτές να μειωθεί ωστόσο καταβάλλεται προσπάθεια από τα στελέχη των συναρμόδιων Υπουργείων, ώστε να διατηρηθεί η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου στους ιδιώτες καταναλωτές στις 8.000 ευρώ, αλλά να μειωθεί η αντίστοιχη επιδότηση για τις εταιρείες.

Ένα άλλο σενάριο που εξετάζουν τα στελέχη από τα συναρμόδια Υπουργεία είναι να εξαιρεθούν από την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων οι πολύ μεγάλες εταιρείες με υψηλούς τζίρους και κέρδη, ώστε τα χρήματα να διατηρηθούν σε ικανοποιητικά επίπεδα για τους ιδιώτες καταναλωτές και τις μικρές εταιρείες.

Αν πάλι δεν συμφωνήσουν στα παραπάνω και διατηρηθούν τα ίδια ποσά των επιδοτήσεων υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μειωθεί ο αριθμός των τυχερών που θα λάβουν την επιδότηση, με υπαρκτό βέβαια τον κίνδυνο τα διαθέσιμα χρήματα να εξαντληθούν μέσα στους πρώτους κιόλας μήνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τόσο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας όσο και η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου στο συνέδριο «Save Energy» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης Αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση - Electromobility 2023» ανακοίνωσαν ότι θα υπάρξουν καλά νέα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, ωστόσο απέφυγαν να αναφέρουν κάτι πιο συγκεκριμένο...

Οπότε με την πρόωρη ολοκλήρωση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» τρεις μήνες πριν την λήξη του η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων θα παραμείνει «παγωμένη» μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο και τόσο οι ιδιώτες καταναλωτές όσο και οι εταιρείες να ακούσουν την επίσημη συνέχιση του προγράμματος επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Μέχρι εκείνη τη στιγμή οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται κυριολεκτικά να «παγώσουν» με ότι σημαίνει αυτό για ολοκληρη την αγορά.

Από την άλλη μεριά συνεχίζει να μετρά αντίστροφα η έναρξη εφαρμογής της νέας νομοθεσίας για τα εταιρικά αυτοκίνητα, καθώς από την 1η Ιανουαρίου του 2024 το 1 στα 4 καινούρια εταιρικά αυτοκίνητα θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό με εξαιρετικά χαμηλούς ρύπους. Αν δεν υπάρχει επιδότηση απόκτησης ηλεκτρικού οχήματος οι εταιρείες είναι δεδομένο ότι θα «παγώσουν» εντελώς τις παραγγελίες των καθαρών αυτοκινήτων και θα στραφούν μόνο προς τα plug-in υβριδικά μοντέλα που δεν εκπέμπουν υψηλούς ρύπους αν ο χρήστης τους φορτίζει τις μπαταρίες. Σε διαφορετική περίπτωση, δηλαδή αν δεν φορτίζονται οι μπαταρίες του plug-in υβριδικού μοντέλου τότε οι εκπομπές δεν είναι και τόσο χαμηλές...

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ