ΕΕ: Έρχονται πολύ αυστηροί κανόνες για τις εγχώριες μεταφορές

Amazon DAF CF Electric Trucks

Η ΕΕ καθόρισε τη θέση της σχετικά με τη λογιστική καταγραφή των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των υπηρεσιών μεταφορών.

Για να υποστηριχθεί η στροφή της Ευρώπης προς πιο οικολογικές μεταφορές και να επιτευχθούν οι στόχοι της ΕΕ προς την κλιματική ουδετερότητα, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καθόρισε την κοινή του θέση σχετικά με νέους κανόνες για τη λογιστική καταγραφή των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των υπηρεσιών μεταφορών.

Ο Οscar Puente, Υπουργός Μεταφορών και Βιώσιμης Κινητικότητας της Ισπανίας τόνισε ότι: «Πραγματοποιήσαμε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή των υπηρεσιών μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές στην Ευρώπη. Μόλις εγκριθούν, τα νέα κοινά πρότυπα για τον υπολογισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα διευκολύνουν τη μετάβαση του τομέα των μεταφορών σε πιο πράσινες λύσεις και θα δώσουν στους πολίτες μας τη δυνατότητα να κάνουν τεκμηριωμένες επιλογές προς πιο βιώσιμα μέσα μεταφοράς

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οικολογικός προσανατολισμός

Το σχέδιο κανονισμού, το οποίο υποβλήθηκε στο πλαίσιο της δέσμης νομοθετικών μέτρων για τον «οικολογικό προσανατολισμό των εμπορευματικών μεταφορών», αποσκοπεί κυρίως στη βελτίωση του υπολογισμού και της ενημέρωσης σχετικά με τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου των υπηρεσιών μεταφορών, ώστε οι πελάτες να μπορούν να επιλέγουν τις πλέον βιώσιμες επιλογές μεταφορών.

Το σχέδιο κανονισμού καθορίζει ένα κοινό κανονιστικό πλαίσιο, βάσει προτύπου ISO για τη λογιστική καταγραφή των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των υπηρεσιών μεταφορών σε ολόκληρη την αλυσίδα συνδυασμένων μεταφορών, δημιουργώντας, κατ’ επέκταση, ισότιμους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των τρόπων μεταφοράς, των τμημάτων της αγοράς και των εθνικών δικτύων της ΕΕ. Το σχέδιο κανονισμού δεν καθιστά υποχρεωτικό τον υπολογισμό ή την αναφορά των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αλλά απαιτεί συμμόρφωση με τον κανονισμό κατά τη δημοσιοποίηση δεδομένων ή εάν ο εν λόγω υπολογισμός και η δημοσιοποίηση απαιτούνται από το εφαρμοστέο εθνικό δίκαιο. Αποσκοπεί στη στήριξη εταιρειών που υπολογίζουν και αναφέρουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου των μεταφορών τους σε εθελοντική ή συμβατική βάση ή όταν απαιτείται από άλλα ειδικά μέτρα που λαμβάνονται από τη βιομηχανία και τις δημόσιες αρχές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι αλλάζει;

Η γενική κατεύθυνση της πρότασης της Επιτροπής διατηρήθηκε στην κοινή θέση του Συμβουλίου. Το Συμβούλιο εισήγαγε, ωστόσο, ορισμένες τροποποιήσεις στην πρόταση, με στόχο κυρίως:

-Να προληφθεί η αλληλεπικάλυψη των κανόνων για τη λογιστική καταγραφή των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου βάσει διαφόρων νομοθετικών πράξεων της ΕΕ

-Να διευκολυνθεί η εφαρμογή του κανονισμού από τις ΜΜΕ.

-Να δημιουργηθούν ολοκληρωμένες και ακριβείς βάσεις δεδομένων προκαθορισμένων τιμών για την ένταση εκπομπών και τους συντελεστές εκπομπών.

-Να επιτραπεί στα κράτη μέλη να εφαρμόζουν αυστηρότερους κανόνες για τις εγχώριες μεταφορές, εκτός από εκείνες που εκτελούνται από ΜΜΕ.

Τέλος, το Συμβούλιο τροποποίησε επίσης ορισμένες εξουσιοδοτήσεις της Επιτροπής, ώστε τα κράτη μέλη να συμμετέχουν ενεργά στην εφαρμογή του κανονισμού.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ