byd atto 2

Ο δρόμος που φορτίζει το αυτοκίνητό σου εν κινήσει -Πού δοκιμάζεται η επαναστατική τεχνολογία

charge as you drive

Στη Γαλλία δοκιμάστηκε επιτυχώς μία νέα τεχνολογία που υπόσχεται να κάνει πολύ πιο εύκολη τη διαδικασία φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Κάθε ιδιοκτήτης αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου γνωρίζει ότι η «κατάστρωση» ενός προγράμματος φορτίσεων αποτελεί απαραίτητη και καθιερωμένη πρακτική προτού ξεκινήσει το ταξίδι του.

Ωστόσο όπως γνωρίζουμε εδώ και καιρό, πολλές εταιρείες εξελίσσουν νέες τεχνολογίες για να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων, με μία από αυτές να είναι εξαιρετικά υποσχόμενη.

Πρόκειται για αυτή που δοκιμάστηκε με επιτυχία από τη Vinci Autoroutes σε τμήμα 40 χιλιομέτρων του αυτοκινητόδρομου Α10 στο Παρίσι. Η τεχνολογία δοκιμάζεται σε τέσσερα οχήματα -ένα φορτηγό, ένα λεωφορείο, ένα επαγγελματικό van και ένα επιβατικό αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
charge as you drive 1

Πιο συγκεκριμένα, κάτω από αυτά τα οχήματα τοποθετήθηκαν ειδικές πλάκες διαστάσεων 1,3 μέτρων επί 80 εκατοστά, και βάρους 40 κιλών η καθεμία, στις οποίες μεταφέρεται επαγωγικά ενέργεια μέσω ηλεκτρομαγνητικών πεδίων από πηνία που είναι εγκατεστημένα κάτω από το οδόστρωμα.

Κάθε φορά που ένα όχημα διασχίζει την εν λόγω λωρίδα κυκλοφορίας, η μπαταρία του φορτίζει εν κινήσει, ενώ η ερευνητική ομάδα του πανεπιστημίου Gustave Eiffel, που συνεργάζεται με τη γαλλική εταιρεία, τονίζει ότι οι συγκεκριμένες πλάκες θα μπορούσαν μελλοντικά να ενσωματωθούν απευθείας στη γραμμή παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του πανεπιστημίου, η μεταδιδόμενη ισχύς φτάνει κατά μέσο όρο τα 200 kW -αρκετή για να κινήσει ένα φορτηγό εν κινήσει.

charge as you drive 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Στην πράξη, το μισό αυτής της ενέργειας χρησιμοποιείται για την κίνηση του κινητήρα και το υπόλοιπο μισό για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το αποτέλεσμα είναι ότι ένα φορτηγό κερδίζει περίπου ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά χιλιόμετρο διαδρομής, ενώ ένα ελαφρύτερο όχημα δύο έως τρία χιλιόμετρα», εξηγεί ο Pierre Delaigue, επικεφαλής του έργου στη Vinci Autoroutes.

Παρόλο που παρόμοιες τεχνολογίες έχουν εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η γαλλική εταιρεία πραγματοποιεί ένα μοναδικό πείραμα που θα μπορούσε να οδηγήσει στην ευρεία εφαρμογή μίας ρηξικέλευθης τεχνολογίας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ