Ενώ υπάρχουν ακόμα μέσα μαζικής επικοινωνίας που κάνουν λόγο για το… τέλος των diesel, βλέπουμε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύουν σε αυτό το καύσιμο.
Τρανό παράδειγμα είναι η Audi, η οποία εγκαινίασε μία εντελώς νέα εποχή για τους πετρελαιοκινητήρες υψηλών επιδόσεων, παρουσιάζοντας τον V6 3.0 TDI mild-hybrid plus κινητήρα. Πρόκειται για μία μονάδα η οποία αρχικά προορίζεται για τα Audi A6 και Q5 – μάλιστα όσοι παραμένουν πιστοί στο diesel, μπορούν μέσα στον τρέχοντα μήνα, να παραγγείλουν την πιο εξελιγμένη έκδοση TDI που έχει αναπτύξει ποτέ η μάρκα με τα τέσσερα δακτυλίδια.
Με 299 άλογα ισχύ, ροπή στα 580 Nm, διπλή υπερτροφοδότηση και συμβατότητα με το βιώσιμο καύσιμο HVO. Ένας συνδυασμός που μειώνει δραστικά το turbo lag και βελτιώνει την απόδοση και τη βιωσιμότητα.
BUY NOW
Η τεχνολογία MHEV plus 48 Volt που παρουσιάστηκε στο νέο Audi A5 και τώρα περνά στα A6 και Q5, ανεβάζει τον εξηλεκτρισμό των θερμικών κινητήρων σε… άλλο επίπεδο. Το σύστημα ενσωματώνει νέο powertrain generator (PTG), που προσφέρει ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες, συνεισφορά έως 24 ίππων και 230 Nm, ανάκτηση ενέργειας έως 25 kW και τέλος, μείωση κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων έως 15% σε σχέση με τους προηγούμενους V6 TDI. Το PTG τροφοδοτείται από μια μπαταρία LFP 1,7 kWh, βελτιστοποιημένη για γρήγορους κύκλους φόρτισης/εκφόρτισης.
Μεγάλη τεχνική καινοτομία αποτελεί ο συνδυασμός του MHEV plus με διπλή υπερτροφοδότηση, πράγμα που βλέπουμε πρώτη φορά σε κινητήρα Audi. Αυτή η αρχιτεκτονική επιτρέπει στον V6 TDI να εξαλείψει σχεδόν εντελώς το turbo lag. Από στάση επεμβαίνει το PTG ενώ στη συνέχεια ο ηλεκτρικός συμπιεστής προσφέρει άμεσα συμπιεσμένο αέρα, ακόμη και όταν τα καυσαέρια δεν επαρκούν για να γυρίσουν την κλασική τουρμπίνα.
Ο EAV φτάνει τις 90.000 rpm σε μόλις 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Το turbo αναλαμβάνει αργότερα, προσφέροντας τη μέγιστη πίεση όταν η ροή των καυσαερίων είναι ιδανική. Το αποτέλεσμα είναι υπερτροφοδότηση δύο σταδίων, που είναι πιο αποτελεσματική από παλιότερα συστήματα όπως σε S4 TDI, S6 TDI και SQ5 TDI.
Χάρη στην αλληλεπίδραση PTG/ηλεκτρικού συμπιεστή/turbo, η πίεση υπερπλήρωσης φτάνει τα 3,6 bar, επιτυγχάνοντας την τιμή ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο νωρίτερα από τον παλιό V6 TDI — βελτίωση της τάξης του 40%, που μεταφράζεται σε ταχύτερες επιταχύνσεις και πιο γραμμική απόκριση.
Στη νέα διάταξη, ο ηλεκτρικός συμπιεστής τοποθετείται μετά το turbo και το intercooler. Όταν το φορτίο είναι υψηλό και η τουρμπίνα βρίσκεται ακόμη σε «φάση αφύπνισης», ο αέρας που έχει ήδη προ-συμπιεστεί από το turbo συμπιέζεται περαιτέρω από τον EAV, εξασφαλίζοντας άμεση ώθηση ακόμη και στις χαμηλές στροφές. Τα οφέλη στην οδήγηση είναι σημαντικά: πιο ομοιόμορφη απόδοση, άμεση απόκριση στο γκάζι, καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής χαμηλά και συνολικά υψηλότερες επιδόσεις.
Τέλος, η Audi επιβεβαιώνει τη στρατηγική της προς εναλλακτικά καύσιμα, καθιστώντας τον νέο V6 3.0 TDI συμβατό με HVO EN 15940. Το HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), που προέρχεται από γεωργικά απόβλητα και χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, προσφέρει μείωση CO₂ από 70% έως 95%, αύξηση του αριθμού κετανίου κατά 30% σε σχέση με το συμβατικό diesel, πιο αποδοτική, σταθερή και καθαρή καύση αλλά υψηλότερο θερμικό βαθμό απόδοσης.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ