Το διαστημικό Pininfarina Enigma GT φέρνει την επανάσταση του υδρογόνου

Pininfarina Enigma GT

Ο θρυλικός ιταλικός οίκος Pininfarina παρουσίασε -προς το παρόν μόνο ψηφιακά- τη νέα του δημιουργία Enigma GT, το όραμά του για το high-tech μέλλον της αυτοκίνησης.

Το Enigma GT είναι ένα grand tourer 2+2 θέσεων που έχει τη μεγάλη καινοτομία της συνύπαρξης κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου και ηλεκτροκινητήρα. Έτσι βλέπει το μέλλον η Pininfarina SpA, σχεδιαστικός οίκος και καροσερί με ιστορία που πάει πίσω στο 1930.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο διευθυντής δημιουργικού της Pininfarina, Felix Kilbertus, είπε ότι το Enigma GT είναι “κάτι προς το παρόν μυστηριώδες”, εξ ου και το όνομά του, “ένα πρώτο βήμα για την επίλυση ενός δύσκολου προβλήματος”. Και για την ιταλική εταιρεία, το πρωτότυπο αποτελεί ένα “ταξίδι που θα ξεδιπλώνεται με το πέρασμα του χρόνου”.

Με μήκος 4,58 μέτρα, αυτό το grand tourer έχει τη φιλοσοφία ενός κεντρομήχανου σπορ αυτοκινήτου με αρκετό εσωτερικό χώρο χάρη στο μεταξόνιο των 2,88 μέτρων. Είναι τετρακίνητο, με έναν κινητήρα V6 2.5 λίτρων που καίει υδρογόνο απευθείας στους θαλάμους καύσης και ισχύ 436 ίππων, και άλλον έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 268 hp. O πρώτος κινεί τους πίσω τροχούς και το ηλεκτρομοτέρ τους πίσω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως λέει η Pininfarina, το δοχείο 9 κιλών υδρογόνου σε συνδυασμό με την μπαταρία των 10 kWh εξασφαλίζουν αυτονομία που αγγίζει τα 720 χιλιόμετρα. Η χωροταξία των κινητήρων αποσκοπεί στη βέλτιστη κατανομή και στη μέγιστη μείωση του βάρους. Για τον ίδιο σκοπό το μονοκόκ είναι ανθρακονημάτινο, με αποτέλεσμα το βάρος να κρατιέται στα 1.690 κιλά.

Ο σχεδιασμός του Enigma GT δίνει, φυσικά, έμφαση στην αεροδυναμική, με μια μεγάλη γυάλινη ενιαία καμπύλη επιφάνεια που καλύπτει το χώρο επιβατών και ανοίγει μονοκόμματα προς τα πάνω. Οι Ιταλοί υποστηρίζουν ότι έχουν αντλήσει την έμπνευσή τους από θρυλικά αυτοκίνητα όπως η Ferrari 512S Berlinetta Speciale και το Abarth 2000 Coupe Pininfarina.

Η αεροδυναμική συμπληρώνεται με την εμπρός πτέρυγα και ενεργά πτερύγια της γρίλιας, από κινούμενα αεροδυναμικά εξαρτήματα στο ρύγχος και στην ουρά (όπως η πίσω πτέρυγα) με σκοπό τον περιορισμό της αντίστασης στον αέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, φτάνει σε συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0.24, που είναι κορυφαίος για την κατηγγορία. Το αποτέλεσμα είναι η επιτάχυνση 0-100 km/h να έρχεται σε λιγότερα από 4,0 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Το σχέδιο του εσωτερικού έγινε ώστε να προσφέρει μια “περιηγητική εμπειρία σαν της πτήσης”: το ταμπλό είναι εμπνευσμένο από τα αεροσκάφη, αλλά και κατασκευασμένο από βιώσιμα υλικά. Στο παρ-μπριζ προβάλλονται μια σειρά από πληροφορίες μέσω του head-up display επαυξημένης πραγματικότητας και το -πολύ ιδιαίτερου σχήματος- τιμόνι διαθέτει τέσσερα κουμπιά ρυθμίσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Pininfarina έχει αφήσει να εννοηθεί ότι θέλει να εξελίξει την φυσική εκδοχή του Enigma GT, μετά την ψηφιακή του παρουσίαση στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Φέτος έδειξε με αυτό την “προχωρημένης σκέψης αποστολή” της και πρόκειται να το εξελίξει περαιτέρω μέσα στη χρονιά που έρχεται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ