https://www.dsautomobiles.gr/models/ds3/collections/ds3-jules-verne.html?utm_source=carandmotor.gr&utm_medium=DIS-RES&utm_campaign=DS3_JulesVerne_Billboard_GR_DS_VN_Mobility_Reveal_DIS-RES_A_VI_CLICKS_NA_NA&partner_uid=HashedMail

Ποιοι δεν θα μπορούν να μεταπωλήσουν το αυτοκίνητό τους -Η νέα πρόταση που προκαλεί αντιδράσεις

metaxeirismena autokinita

Η περιβαλλοντική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης τείνει το τελευταίο διάστημα να παρεμβαίνει στα ιδιωτικά ζητήματα των ιδιοκτητών οχημάτων, με τη συζήτηση να στρέφεται τώρα στην «απαγόρευση» πώλησης των παλαιότερων μεταχειρισμένων.

Πλέον, ακόμη και η ιδιωτική πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αναμένεται να ρυθμιστεί με αυστηρότερους κανόνες, προκειμένου να αποτραπεί η «ανακύκλωση» παλιότερων, ρυπογόνων αυτοκινήτων.

Σκοπός της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να εισαγάγει αυστηρότερες ρυθμίσεις στη μεταπώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, κυρίως αυτών που -σύμφωνα με τις Βρυξέλλες- έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους.

metaxeirismena 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εδώ και περίπου δύο χρόνια, η Κομισιόν επεξεργάζεται έναν νέο κανονισμό για τα λεγόμενα end-of-life vehicles, σύμφωνα με τον οποίο ο πωλητής ενός μεταχειρισμένου θα πρέπει να αποδείξει ότι το όχημα που θέλει να πουλήσει δεν έχει ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του, είτε η πώληση γίνει εντός Ε.Ε. είτε πρόκειται για εξαγωγή.

Η εν λόγω απόδειξη θα μπορεί να δοθεί με δύο τρόπους: Είτε με την προσκόμιση ισχύοντος πιστοποιητικού τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ, είτε με την έκδοση πραγματογνωμοσύνης από ανεξάρτητο επαγγελματία, κάτι που μπορεί να κοστίσει εκατοντάδες ευρώ στον ιδιοκτήτη -επομένως ενδέχεται να λειτουργήσει ως αντικίνητρο.

metaxeirismena 2

Αν δεν προσκομισθεί κάποιο από τα δύο έγγραφα, το όχημα δεν μπορεί να ταξινομηθεί, να μεταβιβαστεί ή να εξαχθεί, γεγονός που ισοδυναμεί πρακτικά με απαγόρευση μεταπώλησης. Το πιθανότερο σενάριο είναι ότι θα προβλέπεται εξαίρεση μόνο σε περίπτωση μεταπώλησης σε οικεία πρόσωπα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον διεθνή Τύπο, εσωτερικοί κύκλοι των Βρυξελλών δηλώνουν πως ξεκάθαρος στόχος είναι η επιτάχυνση της απόσυρσης των παλιότερων αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου, και η αύξηση της πίεσης για αγορά νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

metaxeirismena 3

Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται άλλωστε και η συζήτηση για την επιβολή ετήσιου ΚΤΕΟ για τα αυτοκίνητα άνω των 10 ετών.

Ο υπουργός μεταφορών του ομόσπονδου κρατιδίου της Βαυαρίας, Κρίστιαν Μπέρνραϊτερ, άσκησε έντονη κριτική, σημειώνοντας πως «η απαίτηση αυτή συνεπάγεται επιπλέον κόστος για τους πολίτες και περισσότερη γραφειοκρατία, χωρίς προστιθέμενη αξία. Οι Βρυξέλλες πρέπει να πατήσουν φρένο στις παρεμβάσεις στην ατομική ιδιοκτησία και να επιταχύνουν τη μείωση της γραφειοκρατίας».

Από τη μεριά του ο ADAC ανέφερε πως οι ιδιώτες «πρέπει να διατηρήσουν το αναφαίρετο δικαίωμά τους να αποφασίζουν μόνοι τους τι θα κάνουν με το όχημά τους».

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ