Έλεγχος ΚΤΕΟ κάθε χρόνο: Τι περιλαμβάνει η νέα πρόταση - Για ποια οχήματα θα ισχύσει

Οι τρέχουσες μέθοδοι δοκιμών δεν έχουν προσαρμοστεί στην πρόοδο και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Για αυτό το λόγο η Κομισιόν προτείνει μια σειρά από αλλαγές που θα μπουν άμεσα σε εφαρμογή.
Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ποιότητας του αέρα στην ΕΕ, η Κομισιόν προτείνει μια συνολική αναθεώρηση των κανόνων για την οδική ασφάλεια αλλά και στους ελέγχους των ΚΤΕΟ.

Γιατί έπρεπε να αναθεωρηθεί η νομοθεσία για τον τεχνικό έλεγχο;
BUY NOW
Τα μη ασφαλή οχήματα εξακολουθούν να υπάρχουν στους δρόμους της ΕΕ. Προκαλούν συγκρούσεις, άμεσα ή έμμεσα. Ορισμένες αστοχίες οχημάτων εξακολουθούν να μην εντοπίζονται ούτε επειδή δεν υποβάλλονται σε δοκιμές κατά τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο είτε επειδή δεν υπάρχει υποχρέωση δοκιμής του ίδιου του οχήματος.
Επιπλέον, οι τρέχουσες μέθοδοι δοκιμών δεν έχουν προσαρμοστεί στην πρόοδο και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως τα προηγμένα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο έλεγχος των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων και θορύβου από τα οχήματα εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής, δεδομένου ότι ορισμένες από τις δοκιμές κατά τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο σήμερα δεν είναι αρκετά ευαίσθητες ώστε να ανιχνεύουν εκπομπές πέραν των νόμιμων ορίων που ισχύουν για τα πρόσφατα οχήματα, και οι τρέχουσες διαδικασίες δοκιμών δεν είναι κατάλληλες για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και νανοσωματιδίων) και του θορύβου.
Όσον αφορά τη διασυνοριακή κυκλοφορία στην ΕΕ, οι ισχύοντες κανόνες δεν είναι αποτελεσματικοί. Για παράδειγμα, ορισμένα δεδομένα για τα οχήματα δεν είναι διαθέσιμα ή απλώς δεν είναι ενημερωμένα στα εθνικά μητρώα οχημάτων για την επιβολή παραβάσεων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια και τη διασφάλιση θεμιτού ανταγωνισμού στο εμπόριο μεταχειρισμένων οχημάτων. Δεν υπάρχει επαρκής ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών σχετικά με τη διανυθείσα απόσταση των μεταχειρισμένων οχημάτων (που θα μπορούσε να συμβάλει στον εντοπισμό και την πρόληψη της διασυνοριακής απάτης διανυθέντων χιλιομέτρων) και άλλων σχετικών με το όχημα δεδομένων, π.χ. δεδομένα που απαιτούνται για την επαναταξινόμηση. Η αποτελεσματική ανταλλαγή δεδομένων για τα οχήματα εμποδίζεται επίσης από τη χρήση εγγράφων σε μεγάλο βαθμό σε έντυπη μορφή, όπως απαιτείται από τους ισχύοντες κανόνες. Για να καταστεί δυνατή η ψηφιοποίηση, οι κανόνες πρέπει να τροποποιηθούν.

Ποια είναι τα βασικά στοιχεία της αναθεώρησης;
Νέες μέθοδοι δοκιμών, διευρυμένο πεδίο εφαρμογής,
-προσαρμογή του περιοδικού τεχνικού ελέγχου στα ηλεκτρικά οχήματα και συμπερίληψη νέων στοιχείων δοκιμής για ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας μέσω της ευρύτερης χρήσης της ηλεκτρονικής διεπαφής οχημάτων (μεταξύ άλλων για τη δοκιμή της ακεραιότητας λογισμικού των συστημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια και τις εκπομπές).
-νέες μέθοδοι δοκιμής εκπομπών για εξαιρετικά λεπτά σωματίδια και οξείδια του αζώτου για τη δέσμευση οχημάτων υψηλών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των παραποιημένων οχημάτων.
-ετήσιες δοκιμές εκπομπών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (φορτηγά).
-Δεν ανιχνεύονται σωματίδια και μέτρηση θορύβου με τηλεπισκόπηση κατά τον καθ' οδόν έλεγχο όλων των οχημάτων.
-καταγραφή των ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων στις εθνικές βάσεις δεδομένων και διάθεση των δεδομένων αυτών σε άλλα κράτη μέλη σε περίπτωση επανακαταχώρισης.
-υποχρεωτικός περιοδικός τεχνικός έλεγχος για μοτοσικλέτες άνω των 125 cm³ ή 11 kW.
-υποχρεωτική επιθεώρηση της ασφάλειας φορτίου κατά τους οδικούς ελέγχους.
-υποχρεωτικοί ετήσιοι τεχνικοί έλεγχοι για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά ηλικίας άνω των 10 ετών.

Διακυβέρνηση δεδομένων, ψηφιοποίηση, μητρώα οχημάτων
-ψηφιοποίηση του πιστοποιητικού τεχνικού ελέγχου και της άδειας κυκλοφορίας οχημάτων.
-διασύνδεση των εθνικών μητρώων οχημάτων και επέκταση του συνόλου εναρμονισμένων δεδομένων οχημάτων στα εν λόγω μητρώα, για παράδειγμα, τη χώρα πρώτης ταξινόμησης, το καθεστώς ταξινόμησης και τις πληροφορίες σχετικά με σημαντικές τροποποιήσεις του οχήματος.
-απαίτηση το κράτος μέλος ταξινόμησης να αναγνωρίζει πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου που έχει εκδοθεί από άλλο κράτος μέλος για επιβατικά οχήματα για περίοδο έξι μηνών· και δυνατότητα αναγνώρισης των Δελτίων Τεχνικού Ελέγχου που διενεργούνται σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ επ' αόριστον για κάθε κατηγορία οχημάτων.
-διακυβέρνηση δεδομένων: καθορισμός των διαδικασιών και των μέσων πρόσβασης στις τεχνικές πληροφορίες των οχημάτων από τα κέντρα δοκιμών δωρεάν.
Ποια είναι τα κύρια οφέλη για τους πολίτες/καταναλωτές;
Όλοι οι πολίτες θα επωφεληθούν από τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην ΕΕ. Η αναθεώρηση της δέσμης μέτρων θα σώσει ζωές και θα μειώσει τους τραυματισμούς στους δρόμους της ΕΕ: μεταξύ του 2026 και του 2050, εκτιμάται ότι θα σωθούν περίπου 7.000 ζωές και θα αποφευχθούν περίπου 65.000 σοβαροί τραυματισμοί.
Θα συμβάλει σε ένα υγιέστερο περιβάλλον λόγω της σημαντικής μείωσης των επιβλαβών εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων (λεπτά σωματίδια και οξείδια του αζώτου) χάρη στην καλύτερη ανίχνευση ελαττωματικών και παραποιημένων οχημάτων.
Θα προστατεύσει καλύτερα τους καταναλωτές από την απάτη κατά την αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων από άλλο κράτος μέλος. Η καταπολέμηση της απάτης στον τομέα των διανυθέντων χιλιομέτρων είναι σημαντική από την άποψη της προστασίας των καταναλωτών, καθώς και για τον θεμιτό ανταγωνισμό στο εμπόριο οχημάτων. Θα συμβάλει στη μείωση των παραποιήσεων διανυθέντων χιλιομέτρων τόσο στις εγχώριες όσο και στις διασυνοριακές πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων. Αυτό αναμένεται ιδίως να ωφελήσει τους καταναλωτές στις χώρες εκείνες με μεγάλους στόλους μεταχειρισμένων οχημάτων.
Τέλος, οι καταναλωτές θα μπορούν επίσης να κάνουν χρήση ενός προσωρινού περιοδικού τεχνικού ελέγχου που διενεργείται σε άλλο κράτος μέλος, ο οποίος θα παρέχει ευελιξία στα άτομα που διαμένουν προσωρινά σε άλλο κράτος μέλος. (Η επιλογή αυτή θα ισχύει μόνο για επιβατικά οχήματα, θα έχει περιορισμένη διάρκεια ισχύος και μπορεί να χρησιμοποιηθεί υπό τον όρο ότι ο επόμενος τεχνικός έλεγχος θα πραγματοποιηθεί στο κράτος μέλος ταξινόμησης.) Το κράτος μέλος ταξινόμησης οποιουδήποτε οχήματος θα έχει επίσης τη δυνατότητα να αναγνωρίζει μονομερώς τους περιοδικούς τεχνικούς ελέγχους που διενεργούνται σε άλλο κράτος μέλος.
Η αναθεώρηση των κανόνων τεχνικού ελέγχου θα αποφέρει και άλλα οφέλη, όπως η ψηφιοποίηση, η διασύνδεση ακριβών εθνικών μητρώων και η ενισχυμένη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών, συμβάλλοντας έτσι στην ελεύθερη κυκλοφορία προσώπων και εμπορευμάτων.

Ποια είναι τα κύρια οφέλη για τις εθνικές αρχές;
Διάφορα μέτρα αναμένεται να μειώσουν τον διοικητικό φόρτο και να επιφέρουν εξοικονόμηση κόστους για τις εθνικές διοικήσεις. Τα πιστοποιητικά τεχνικού ελέγχου σε ηλεκτρονική μορφή θα πρέπει να καταστούν υποχρεωτικά και να αντικαταστήσουν σταδιακά το έντυπο έντυπο. Η μετάβαση στην έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών καταχώρισης αντί για εκδόσεις σε χαρτί και έξυπνες κάρτες θα επιτρέψει την περαιτέρω ψηφιοποίηση των διαδικασιών. Αναμένεται εξοικονόμηση λόγω της αποτελεσματικότερης διασύνδεσης των εθνικών μητρώων οχημάτων. Αναμένεται επίσης εξοικονόμηση κόστους λόγω του χρόνου που εξοικονομήθηκε για την επαναταξινόμηση οχήματος σε άλλο κράτος μέλος.
Γιατί η Επιτροπή πρότεινε συχνότερες (ετήσιες) δοκιμές παλαιότερων αυτοκινήτων και ημιφορτηγών, αντί της ισχύουσας ελάχιστης απαίτησης δοκιμών ανά διετία;
Σύμφωνα με το όραμα για μηδενικές απώλειες, η Επιτροπή τάσσεται υπέρ της λήψης κάθε σημαντικού μέτρου που μπορεί να μειώσει τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και των θυμάτων. Μόνο το 2024, περίπου 19.800 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαία ατυχήματα. Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο επανεξετάζουμε τους κανόνες για τον τεχνικό έλεγχο. Το άλλο είναι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία.
Τα παλαιότερα οχήματα είναι επιρρεπή σε συχνότερες βλάβες και μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι εμπλέκονται συχνότερα σε ατυχήματα και αντιπροσωπεύουν επίσης υψηλότερο ποσοστό οχημάτων υψηλής εκπομπής. Δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα ευθύνονται για μακράν το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων, και ακόμη και αν τα τεχνικά ελαττώματα αντιπροσωπεύουν μόνο ένα σχετικά μικρό ποσοστό μεταξύ των αιτιών των ατυχημάτων, η επιθεώρηση παλαιότερων αυτοκινήτων ετησίως μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε σχέση με την ασφάλεια.
Τα περισσότερα κράτη μέλη εφαρμόζουν ήδη ετήσιες δοκιμές σε αυτοκίνητα και ημιφορτηγά άνω των 10 ετών, ορισμένα από τα οποία το πράττουν ήδη μετά από 3 ή 4 έτη (σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα δοκιμάζονται ετησίως από το έτος 1). Στα άλλα 11 κράτη μέλη, η καθιέρωση ετήσιων δοκιμών σε αυτοκίνητα και ημιφορτηγά θα οδηγήσει σε μείωση των θανάτων και των τραυματισμών κατά 1 % περίπου. Αυτό σημαίνει ότι σώθηκαν σχεδόν 1850 ζωές και 21.400 σοβαροί και 120.500 ελαφροί τραυματισμοί που αποφεύχθηκαν σε διάστημα 25 ετών (ή περίπου 74 θάνατοι, 850 σοβαροί και 4.800 ελαφροί τραυματισμοί που αποφεύχθηκαν ετησίως).
Θα οδηγήσει επίσης σε περίπου 15% μείωση του αριθμού των άκρως ρυπογόνων οχημάτων στα εν λόγω κράτη μέλη (δηλαδή μείωση 7-8 % σε επίπεδο ΕΕ).
Γιατί προτείνει η Επιτροπή αυστηρότερες απαιτήσεις για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο των μοτοσικλετών και των οχημάτων της κατηγορίας L;
Οι τακτικές δοκιμές μοτοσικλετών έχουν αξιοσημείωτες θετικές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια, όπως αποδεικνύεται από τα κράτη μέλη που τις χρησιμοποιούν. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, οι μοτοσικλέτες με κυβισμό άνω των 125 cm3 υποχρεούνται να υποβάλλονται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο από τον Ιανουάριο του 2022, αν και τα κράτη μέλη διαθέτουν μεγάλο στοιχείο διακριτικής ευχέρειας όσον αφορά το πεδίο εφαρμογής και τη συχνότητα των ελέγχων για τις μοτοσικλέτες. Τα κράτη μέλη έχουν επίσης τη δυνατότητα να εφαρμόζουν «αποτελεσματικά εναλλακτικά μέτρα οδικής ασφάλειας».
Δεδομένων των σαφών οφελών για την οδική ασφάλεια από τον έλεγχο της καταλληλότητας των μοτοσικλετών και της έλλειψης νομικής σαφήνειας και σαφήνειας όσον αφορά την εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων εξαίρεσης, η Επιτροπή πρότεινε την κατάργηση της τρέχουσας δυνατότητας εξαίρεσης και τη θέσπιση υποχρεωτικού περιοδικού τεχνικού ελέγχου για μοτοσικλέτες άνω των 125 cm3.

Ποιες λύσεις προτείνει η Επιτροπή για την αντιμετώπιση του προβλήματος της απάτης διανυθέντων χιλιομέτρων;
Για να μειωθεί η απάτη διανυθέντων χιλιομέτρων, η ισχύουσα οδηγία περιοδικού τεχνικού ελέγχου απαιτεί την καταγραφή των διανυθέντων χιλιομέτρων του οχήματος σε κάθε PTI και η παραπλάνησή της να αποτελεί αξιόποινη πράξη. Ωστόσο, οι περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι πραγματοποιούνται μόνο κάθε χρόνο το πολύ (σε πολλές περιπτώσεις μόνο κάθε δύο έτη), με τον πρώτο υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο να λαμβάνει χώρα 4 χρόνια μετά την 1η άδεια κυκλοφορίας στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ. Σημαντικό μέρος της απάτης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων θα έχει ήδη συμβεί μέχρι τότε, δεδομένου ότι μπορούν να επιτευχθούν μεγαλύτερα κέρδη τιμών με την παραποίηση των διανυθέντων χιλιομέτρων των σχετικά νέων οχημάτων.
Το προτεινόμενο μέτρο για την αντιμετώπιση της απάτης διανυθέντων χιλιομέτρων αναπαράγει τα εθνικά συστήματα που έχουν θεσπίσει το Βέλγιο (Car-Pass) και οι Κάτω Χώρες (Nationale Auto Pas, ΕΣΔ) σε όλα τα κράτη μέλη.
Για την εφαρμογή της πρότασης, τα κράτη μέλη θα πρέπει να δημιουργήσουν εθνικές βάσεις δεδομένων για τις ενδείξεις του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων. Οι ενδείξεις θα πρέπει να καταγράφονται κάθε φορά που το όχημα υποβάλλεται σε συντήρηση ή επισκευή. Δεδομένου ότι το ζήτημα είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό στην περίπτωση των αυτοκινήτων και των ημιφορτηγών, τα οχήματα αυτά θα πρέπει να καλύπτονται κατ' ελάχιστον. Όταν η ταξινόμηση οχήματος μεταφέρεται σε άλλο κράτος μέλος, το κράτος μέλος ταξινόμησης θα πρέπει να μοιράζεται το ιστορικό διανυθέντων χιλιομέτρων του εν λόγω αυτοκινήτου ή φορτηγού με το κράτος μέλος επαναταξινόμησης.
Θα επιτρέψει η πρόταση την αμοιβαία αναγνώριση των Δελτίων Τεχνικού Ελέγχου σε ολόκληρη την ΕΕ;
Ήδη σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες περιοδικού τεχνικού ελέγχου, για όχημα που έχει ταξινομηθεί σε άλλο κράτος μέλος, το δελτίο ΚΤΕΟ που έχει εκδοθεί σε αυτό το άλλο κράτος μέλος πρέπει να αναγνωρίζεται από κάθε κράτος μέλος σαν να είχε εκδώσει το ίδιο το πιστοποιητικό δελτίο ΚΤΕΟ, υπό την προϋπόθεση ότι το πιστοποιητικό εξακολουθεί να ισχύει. Αλλά αυτό ισχύει μόνο για τους σκοπούς της ελεύθερης κυκλοφορίας και της επανακαταχώρισης.
Ωστόσο, η ισχύουσα οδηγία απαιτεί το δελτίο ΚΤΕΟ να εκτελείται από το κράτος μέλος καταχώρισης ή από φορείς ή εγκαταστάσεις που ορίζονται και εποπτεύονται από το εν λόγω κράτος μέλος. Η σημερινή πρόταση εισάγει τη δυνατότητα διενέργειας τεχνικού ελέγχου σε κράτος μέλος διαφορετικό από το κράτος μέλος ταξινόμησης του οχήματος.
Η Επιτροπή δεν πρότεινε την πλήρη αναγνώριση των πιστοποιητικών δελτίων ΚΤΕΟ, καθώς θα απαιτούσε ακόμη υψηλότερα επίπεδα εναρμόνισης των μεθόδων δοκιμών περιοδικών ελέγχων ΚΤΕΟ και, ως εκ τούτου, δυσανάλογο κόστος. Θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει την οργάνωση και την τιμολόγηση του δελτίου ΚΤΕΟ στα κράτη μέλη.
Ποια είναι η δυνατότητα προσωρινής περιοδικής τεχνικής επιθεώρησης σε άλλο κράτος μέλος και υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί;
Η πρόταση εισάγει τη δυνατότητα διενέργειας τεχνικού ελέγχου σε κράτος μέλος διαφορετικό από το κράτος μέλος ταξινόμησης του οχήματος. Το αποτέλεσμα του εν λόγω τεχνικού ελέγχου θα περιλαμβάνεται σε προσωρινό πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου, με διάρκεια ισχύος έξι μηνών. Το μέτρο θα εφαρμοστεί στα επιβατικά αυτοκίνητα καιο επόμενος έλεγχος ΚΤΕΟ πρέπει να διεξαχθεί στο κράτος μέλος ταξινόμησης. Θα συμβάλει στην ενίσχυση της ελεύθερης κυκλοφορίας και θα ωφελήσει τους πολίτες που ενδέχεται επί του παρόντος να αντιμετωπίζουν εμπόδια κατά την εργασία ή τις σπουδές τους στο εξωτερικό.
Επιπλέον, και προαιρετικά, τα κράτη μέλη θα μπορούσαν επίσης να εξετάσουν την ευρύτερη αναγνώριση των δελτίων ελέγχων ΚΤΕΟ.

Ποιες είναι οι αλλαγές όσον αφορά τις δοκιμές εκπομπών; Θα καταστεί υποχρεωτική η παρούσα σύσταση για την εφαρμογή της δοκιμής αριθμού σωματιδίων (PN);
Οι εκπομπές λεπτών σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου συγκαταλέγονται μεταξύ των σημαντικότερων αρνητικών επιπτώσεων των οδικών μεταφορών. Ακόμη και μερικά από τα νεότερα οχήματα υπερβαίνουν τα νόμιμα όρια εκπομπών. Οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για πάνω από το 35% του NOx και περίπου το 9% των εκπομπών σωματιδίων, προκαλώντας περίπου 70.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ κάθε χρόνο.
Η εμπειρία από τις δοκιμές PN στα κράτη μέλη που την έχουν εισαγάγει (Βέλγιο, Κάτω Χώρες και Γερμανία) ήταν πολύ θετική.
Η εφαρμογή της δοκιμής σωλήνα εξαγωγής σε οχήματα εξοπλισμένα με φίλτρα σωματιδίων ντίζελ κατέδειξε τους περιορισμούς της αυτοδιάγνωσης των σύγχρονων οχημάτων: ενώ περίπου το 0,3% των οχημάτων Euro 6 θα υποδεικνύει ένα δυσλειτουργικό σύστημα ελέγχου των εκπομπών, περίπου το 6% αυτών αποτυγχάνουν στη δοκιμή που περιλαμβάνει πραγματική μέτρηση. Το ποσοστό αστοχίας μεταξύ των αυτοκινήτων Euro 5 και των ημιφορτηγών είναι ακόμη υψηλότερο.
Η χρήση μέτρησης του αριθμού σωματιδίων για τη δοκιμή εκπομπών καυσαερίων θα αντικαταστήσει πρώτα τη δοκιμή αδιαφάνειας καυσαερίων που απαιτείται επί του παρόντος για τα ντιζελοκίνητα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με φίλτρα σωματιδίων στον περιοδικό τεχνικό έλεγχο, και για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε τεχνικούς οδικούς ελέγχους επαγγελματικών οχημάτων. Οι απαιτήσεις δοκιμής θα βασίζονται στη διαδικασία που περιγράφεται στη σύσταση της Επιτροπής σχετικά με τη μέτρηση του PN για την PTI των οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με κινητήρες ανάφλεξης με συμπίεση, οι οποίες επιτρέπουν μια γρήγορη, απλή και ανέξοδη δοκιμή. Θα απαιτηθεί η χρήση του συνιστώμενου επί του παρόντος ορίου επιτυχίας/αποτυχίας της τάξης των 250.000/cm3.
Όπως και οι δοκιμές PN, θα απαιτηθεί επίσης η δοκιμή των εκπομπών NOx για ελαφρά και βαρέα οχήματα, με επίκεντρο τον εντοπισμό δυσλειτουργικών συστημάτων επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης (SCR), πρώτα για το ντίζελ. Μόλις προσαρμοστεί η μέθοδος δοκιμής σε κινητήρες επιβαλλόμενης ανάφλεξης, τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη θα μπορούν επίσης να δοκιμάζονται. Η διαδικασία δοκιμής ρυθμίζεται κατά τρόπο που να ευθυγραμμίζεται με τη διαδικασία που εφαρμόζεται για τη δοκιμή PN, ώστε να είναι δυνατή η ταυτόχρονη δοκιμή PN και NOx. Αυτό θα διατηρήσει τον χρόνο δοκιμών όπως είναι σήμερα και θα περιορίσει το πρόσθετο κόστος εξοπλισμού.

Γιατί το πεδίο εφαρμογής της PTI δεν επεκτείνεται στα μοτοποδήλατα (κατηγορίες οχημάτων L1 και L2);
Από την άποψη της επικουρικότητας και της αναλογικότητας, η δοκιμή των μοτοποδηλάτων είναι προτιμότερο να εναπόκειται στα κράτη μέλη να νομοθετούν. Πρώτον, τα μοτοποδήλατα είναι λιγότερο επιρρεπή σε θανατηφόρα ή σοβαρά ατυχήματα από τις μοτοσικλέτες. Δεύτερον, ενώ η υπαγωγή των μοτοποδηλάτων σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο θα μπορούσε να έχει θετικό αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια και τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων, τα οχήματα αυτά χρησιμοποιούνται σε τοπικό επίπεδο και η σχέση κόστους-οφέλους θα μπορούσε να ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το συγκεκριμένο τοπικό πλαίσιο (συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης του στόλου, γεγονός που θα μειώσει σημαντικά τις αρνητικές επιπτώσεις των οχημάτων αυτών στην ατμοσφαιρική ρύπανση και την ηχορύπανση με την πάροδο του χρόνου). Θα υπάρξουν επίσης τεχνικά ζητήματα σκοπιμότητας με το εν λόγω μέτρο, δεδομένου ότι ορισμένα κράτη μέλη δεν απαιτούν την καταχώριση μοτοποδηλάτων.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ