citroen aposirsi

Βροχή οι κλήσεις σε όσους οδηγούν μόνοι τους στο αυτοκίνητο -Ποιο μέτρο εξετάζει η Ελλάδα

Kifisos kinisi (1) (2)

Ένα νέο κυκλοφοριακό μέτρο που αλλάζει ριζικά τη χρήση των δρόμων εφαρμόζεται ήδη σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, με την Ελλάδα να φαίνεται πως βρίσκεται ανάμεσα στις χώρες που το εξετάζουν.

Πρόκειται για ένα μέτρο που κάνει όλο και περισσότερο την εμφάνιση το στις πόλεις της Ευρώπης, με τις περισσότερες από αυτές μάλιστα να το κρίνουν ως ιδιαίτερα επιτυχημένο.

Μιλάμε για τις λεγόμενες λωρίδες συνεπιβατισμού, όπου η κυκλοφορία επιτρέπεται αποκλειστικά σε οχήματα που μεταφέρουν τουλάχιστον δύο επιβάτες, με βασικό στόχο τη μείωση της συμφόρησης και τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων.

Το μέτρο βασίζεται στο δεδομένο ότι η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων που κινούνται στα μεγάλα αστικά κέντρα μεταφέρει μόνο έναν επιβάτη. Έτσι, με τη «δέσμευση» της αριστερής λωρίδας σε ώρες αιχμής, οι οδηγοί ενθαρρύνονται να μοιράζονται το αυτοκίνητο, ώστε να εξοικονομούν χρόνο και να μην έρχονται αντιμέτωποι με υψηλά πρόστιμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μέτρο εφαρμόζεται ήδη σε σημαντικά αστικά κέντρα της γηραιάς Ηπείρου όπως το Παρίσι, ενώ ήρθε πρόσφατα στο προσκήνιο και στην ελληνική δημόσια συζήτηση, μέσα από τις δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη.

Μιλώντας για το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας, ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι άλλες πόλεις σε κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν υιοθετήσει αντικίνητρα ώστε να αποθαρρύνουν τη μετακίνηση με ΙΧ, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως «όποιος κινείται μόνος του σε αυτοκίνητο πληρώνει πρόστιμο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη γαλλική πρωτεύουσα, το μέτρο εφαρμόζεται από τον Μάρτιο σε βασικούς αυτοκινητόδρομους γύρω από το Παρίσι και συνοδεύεται από ειδική σήμανση με λευκό ρόμβο.

Οι λωρίδες του λεγόμενου carpooling ενεργοποιούνται κυρίως τις εργάσιμες ημέρες και κατά τις ώρες αιχμής, ενώ η χρήση τους επιτρέπεται μόνο σε οχήματα με τουλάχιστον δύο επιβάτες. Ο νόμος προβλέπει επίσης εξαιρέσεις για ταξί, μέσα μαζικής μεταφοράς, ασθενοφόρα, περιπολικά, μοτοσικλέτες με δύο αναβάτες, καθώς και για οχήματα που εξυπηρετούν ή ανήκουν σε άτομα με αναπηρία.

Η επιτήρηση γίνεται μέσω ειδικών «μαύρων» ραντάρ, τα οποία είναι τοποθετημένα στο οδόστρωμα και διαθέτουν θερμικούς αισθητήρες και συστήματα τεχνητής νοημοσύνης. Τα συστήματα αυτά αναλύουν εικόνες από το εσωτερικό των οχημάτων και εντοπίζουν με ακρίβεια αν ο οδηγός κινείται μόνος του, χωρίς να μπορούν να ξεγελαστούν εύκολα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενδεικτικά, για όσους παραβιάζουν τον κανονισμό, το πρόστιμο ανέρχεται στα 135 ευρώ, με δυνατότητα μείωσης αν καταβληθεί εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος. Η αυστηρότητα των ελέγχων έχει καταστήσει σαφές ότι οι λωρίδες αυτές δεν λειτουργούν συμβολικά, αλλά ως πραγματικό αντικίνητρο για την άσκοπη χρήση του αυτοκινήτου.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ