citroen aposirsi

BMW X1: Τι πρέπει να περιμένουμε από την επόμενη γενιά του βαυαρικού best seller

BMW X1 2025 1

Παρά την θετική πορεία των πωλήσεών του, το μοντέλο της βαυαρικής εταιρείας θα αλλάξει σημαντικά στο τέλος του επόμενου έτους.

Αυτή η τρίτη γενιά για το BMW X1 που λανσαρίστηκε το 2022, αποδείχθηκε άκρως επιτυχημένη σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές. Όμως καθώς ο ανταγωνισμός δυναμώνει συνεχώς, τόσο αυτός που προέρχεται από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γηραιάς Ηπείρου όσο και αυτός που έρχεται από την Κίνα, η ανανέωση/αναβάθμιση είναι επιβεβλημένη.

Τι μπορούμε λοιπόν να περιμένουμε από την τέταρτη γενιά του premium compact SUV της BMW; Πρώτα απ’ όλα, δεν μιλάμε για ένα απλό facelift όπως συνήθως συμβαίνει στην ολοκλήρωση ενός τετραετούς κύκλου. Το πολύ έντονο καμουφλάζ που είδαμε σε πρωτότυπο που συνελήφθη από τον φωτογραφικό φακό, μαρτυρά πως οι αλλαγές στο σχεδιασμό θα είναι εκτεταμένες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πράγμα που εναρμονίζεται με όσα είχε δηλώσει στο περιθώριο της έκθεσης της Φρανκφούρτης, ο CEO του BMW Group, Oliver Zipse: «Από το 2026, κάθε νέο μοντέλο που θα κυκλοφορεί θα θεωρείται ως νέο». Τα λόγια αυτά είχαν έρθει στο περιθώριο της παρουσίασης του iX3, που είναι ο πρώτος εκπρόσωπος της οικογένειας «Neue Klasse», η οποία φέρνει μια νέα εποχή για τη BMW. Εκτιμάται πως το νέο X1 υιοθετεί πολλά στοιχεία από το μοντέλο αυτό.

bmw x1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η αλλαγή, θα επεκταθεί και στο εσωτερικό, όπου θα δεσπόζει το «Panoramic Vision»: μια μακριά λωρίδα τοποθετημένη στη βάση του παρμπρίζ, όπου θα προβάλλονται οι πληροφορίες οδήγησης. Η μεγάλη κεντρική οθόνη (17,9”/45 εκ. στο iX3), το head-up display 3D και το νέο τιμόνι δύο ακτίνων με ενσωματωμένα πλήκτρα αφής θα αποτελούν επίσης μέρος του εξοπλισμού.

Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και το τι θα κάνει η BMW με τα συστήματα κίνησης. Το νέο X1 αναμένεται να έχει διπλό χαρακτήρα. Να διατηρήσει έκδοση με θερμικό κινητήρα, η οποία θα πατάει στην ίδια πλατφόρμα με την τρέχουσα γενιά. Και η EV εκδοχή του, ως iX1, να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του iX3, η οποία έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Σε ότι αφορά στα θερμικά μοντέλα, όλοι οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ αναμένεται να υιοθετήσουν ήπια υβριδοποίηση 48V. Όσον αφορά τα plug-in hybrid, αυτά μπορεί να λάβουν μια μεγαλύτερη μπαταρία για να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Στο τρέχον μοντέλο αυτή ορίζεται στα 76 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια άλλη σημαντική διαφοροποίηση είναι η αρχιτεκτονική 800 V, η οποία θα επιτρέπει φόρτιση σε πολύ μεγαλύτερη ισχύ από τα 130 kW που προσφέρεται σήμερα. Για σύγκριση, το iX3 δέχεται φόρτιση έως 400 kW και περνά από το 10% στο 80% σε μόλις 21 λεπτά, παρά το γεγονός ότι η μπαταρία του είναι αρκετά μεγάλη, στα 108,7 kWh.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ