BMW iFACTORY: To carandmotor στην παρουσίαση του νέου εργοστασίου

BMW iFACTORY 1

Η BMW έβαλε σήμερα τον θεμέλιο λίθο στο νέο iFACTORY της Ουγγαρίας, όντας το πρώτο εργοστάστιο παραγωγής αυτοκινήτων του κόσμου με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Προσκεκλημένοι της εγχώριας αντιπροσωπείας της BMW, παρακολουθήσαμε την συνέντευξη τύπου που ακολούθησε της θεμελίωσης του νέου εργοσταστίου στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας, εκεί όπου η πλήρως ηλεκτρική “Neue Klasse” θα βγει από τη γραμμή παραγωγής το 2025.

BMW iFACTORY 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτό τον τρόπο, η BMW δημιουργεί το πρώτο εργοστάσιο αυτοκινήτων στον κόσμο που απαλλάσσεται πλήρως από την χρήση ορυκτών καυσίμων στις παραγωγικές διαδικασίες του, ακολουθώντας πιστά τη νέα στρατηγική Παραγωγής “BMW iFACTORY”.

Η νέα στρατηγική, την οποία η BMW αποκαλεί επίσης “Το κύριο σχέδιο για την παραγωγή του μέλλοντος”, θα εφαρμοστεί αρχικά στο σύνολό της στο Ντέμπρετσεν με τη “Neue Klasse” και μετά σε όλα τα εργοστάσια της εταιρείας.

BMW iFACTORY 3

Η νέα στρατηγική που θα ακολουθηθεί στην παραγωγή δικαιολογείται, μεταξύ άλλων, από την τάση της εποχής που είναι η ηλεκτροκίνηση. “Η αυτοκινητοβιομηχανία του μέλλοντος απαιτεί έναν νέο, ολιστικό τρόπο σκέψης και αντίληψης”, ανέφερε το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και υπεύθυνος για την Παραγωγή, Milan Nedeljkovic. Τον συγκεκριμένο στρατηγικό της στόχο τον συνοδεύει με ένα νέο μότο η BMW, το “Λιτό. Πράσινο. Ψηφιακό”. Η BMW δηλώνει ότι επέλεξε το “Λιτό” επειδή συμβολίζει την αποδοτικότητα, την ακρίβεια και την εξαιρετική ευελιξία, στοιχεία που αποτελουν την βάση της νέας στρατηγικής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εργοστάσιο του Ντέμπρετσεν, η νέα στρατηγική θα εφαρμόζεται στην παραγωγή οχημάτων που βασίζονται στη σύγχρονη πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων NCAR. Επειδή όμως η BMW δεν έχει ορίσει ακόμη “ημερομηνία λήξης” για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα υπάρξει μία μικτή παραγωγή διαφορετικών τύπων μετάδοσης κίνησης σε άλλα εργοστάσια της. Σύμφωνα με την BMW, οι δομές παραγωγής της είναι τόσο ευέλικτες που μια ενιαία γραμμή παραγωγής μπορεί να παράγει διαφορετικούς τύπους συστημάτων κίνησης και μοντέλα αυτοκινήτων. Επιπλέον, υπάρχει γρήγορη ανταπόκριση και προσαρμοστικότητα στις ανάγκες της αγοράς, προσφέροντας το κατάλληλο προϊον την κατάλληλη στιγμή.

BMW iFACTORY 11

Με τη λέξη “Πράσινο”, η BMW θέλει να εκμηδενίσει την κατανάλωση καυσίμων, να εξοικονομήσει πόρους και να χρησιμοποιήσει τεχνολογίες αιχμής για να κάνει την παραγωγή πιο βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον. “Η περιβαλλοντική, οικονομική και κοινωνική ευθύνη είναι άρρηκτα συνδεδεμένες και προσπαθούμε να πετύχουμε και τα τρία, όχι μόνο στο προϊόν αυτό καθαυτό, αλλά και σε ολόκληρη την αλυσίδα αξιών μας.”, ανέφερε ο κ. Nedeljkovic. “Μέχρι το 2030 στοχεύουμε να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή κατά 80%”.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για το εργοστάστιο του Ντέμπρετσεν, αυτό σημαίνει ότι ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας θα παράγεται απευθείας στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου, ενώ το υπόλοιπο θα προέρχεται εξ ολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

BMW iFACTORY 8

Τα επιπλέον μέτρα της νέας στρατηγικής αφορούν την απορριπτόμενη θερμότητα από τα συστήματα ψύξης που θα τροφοδοτούν ένα κλειστό κύκλωμα για τη θέρμανση εσωτερικών χώρων και νερού, ενώ τα υλικά παραγωγής και άλλοι πόροι θα επαναχρησιμοποιούνται όποτε είναι δυνατόν – για παράδειγμα τα μεταλλικά ρινίσματα από την παραγωγή.

Η τελευταία λέξη “Ψηφιακό” αφορά τα δεδομένα του νεόυ προϊόντος, της διαδικασίας παραγωγής, της ποιότητας και τους κόστους έρευνας και εξέλιξης, του σχεδιασμού και της παραγωγής. Επιπλέον, όλη η γραμμή παραγωγής καταγράφεται πλήρως με τρισδιάστατη σάρωση για τη δημιουργία ενός ψηφιακού περιβάλλοντος, στοιχείο που εξοικονομεί χρόνο και βοηθά στον σωστό προγραμματισμό της γραμμής παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW iFACTORY 4

Τέλος, το νέο εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν θα διαθέτει τμήμα πρεσών, αμαξωμάτων, βαφείο και γραμμή συναρμολόγησης, και καταλαμβάνει μία επιφάνεια άνω των 400 εκταρίων. Υποστηρίζεται από μία επένδυση περίπου 1 δισ. ευρώ και θα ξεκινήσει την παραγωγή αποκλειστικά και μόνο αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, το 2025, με ικανότητα παραγωγής περίπου 150.000 αυτοκινήτων το χρόνο.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ