To Bizzarrini Giotto είναι ένα προηγμένο supercar παλαιάς κοπής

Bizzarini Giotto

Σχεδιασμένο από τον οίκο Giugiaro και με ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα, ο δημιούργημα του Giotto Bizzarrini έχει ταυτόχρονα ανθρακονημάτινο αμάξωμα και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Ο Bizzarrini ήταν στο μακρινό παρελθόν μηχανικός της Ferrari και της Alfa Romeo. Πολυτάλαντος, συμμετείχε μεταξύ άλλων στην κατασκευή του θρυλικού cavallino 250 GTO αλλά και της 250 GT SWB «Bread van», ενώ αργότερα η εταιρεία Societa Autostar που ο ίδιος ίδρυσε επέβλεψε την κατασκευή του πρώτου V12 κινητήρα της Lamborghini.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 1964 ίδρυσε την εταιρεία Societa Prototipi Bizzarrini (Bizzarrini S.p.A), για την κατασκευή σπορ αυτοκινήτων περιορισμένης παραγωγής. Παρήγαγε 140 αυτοκίνητα την πενταετία που ακολούθησε σε ένα εργοστάσιο του Livorno, ώσπου η εταιρεία κήρυξε πτώχευση το 1969.

Πέρασε μισός αιώνας που το όνομα Bizzarrini έμενε στα σκοτάδια της αυτοκινητικής ιστορίας. Ώσπου, το 2020 εμφανίστηκε η εταιρεία Pegasus Brands, αγόρασε τα δικαιώματα του ονόματος και ξεκίνησε την αναβίωση του μικρού ιταλικού εργοστασιου. Παρήγαγε 24 αντίτυπα του παλιού sportscar Bizzarrini 5300GT, και εν συνεχεία παρουσίασε ένα σύγχρονο supercar.

Τα δύο αυτοκίνητα έχουν μια κοινή συνισταμένη: τον θρυλικό σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro. Ο Giugiaro είχε σχεδιάσει την 5300GT, εργαζόμενος τότε για τον οίκο Bertone - και τώρα ανατέθηκε στον ίδιο και στον γιό του, Fabrizio, ο σχεδιασμός του σύγχρονου supercar της Bizzarrini - που φέρει το όνομα του θρυλικού ιδρυτή της, Giotto.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, το σχέδιο του ανθρακονημάτινου αμαξώματος του Giotto βρίθει από αναφορές στο αρχέγονο 5300GT, αλλά με τη μεγάλη διαφορά ότι έχει μεταφέρει τον κινητήρα από το ρύγχος του αυτοκινήτου στο πίσω μέρος, μπροστά από τον πίσω άξονα.

Πρόκειται για μια ατμοσφαιρική V12 μονάδα που έχει την υπογραφή του τεχνικού διευθυντή Chris Porritt, ο οποίος έχει περάσει από τις Aston Martin, Rimac και Tesla. Παρεμπιπτόντως, ο κινητήρας της αναβίωσης της 5300GT είναι ένας V8 που προέρχεται από τη Chevrolet.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δοκιμές εξέλιξης της Bizzarrini Giotto αναμένεται να ξεκινήσουν το 2024, συνεπώς η παραγωγή των πρώτων αντιτύπων της μάλλον προγραμματίζεται για το 2025. Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί η τιμή του supercar, αλλά αναμένεται να ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ