byd atto 2

Αποκλειστικό: Τέλος στα 50 γρ./χλμ. στα εταιρικά plug-in υβριδικά -Ποιο θα είναι το νέο όριο, πότε ξεκινά

Renault Rafale

Το Υπουργείο Μεταφορών αναπροσαρμόζει τα όρια για τη φορολογία των εταιρικών οχημάτων, σύμφωνα με τις αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των εκπομπών CO2 στα Plug-in Hybrid μοντέλα.

Ριζικές αλλαγές ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία ώστε να μην επιβαρυνθούν οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων εξαιτίας της αλλαγής του τρόπου μέτρησης των εκπομπών CO2 από την 1η Ιανουαρίου 2026.

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο Γιάννης Τσελίκης, Προϊστάμενος Αυτοτελούς Τμήματος Ηλεκτροκίνησης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο Ερανιστικό νομοσχέδιο του ΥΠΥΜΕ το οποίο αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το Νοέμβριο, αλλάζει το όριο των εκπομπών CO2 στα εταιρικά αυτοκίνητα που έχουν φοροαπαλλαγές και, από 50 γρ. CO2 το χιλιόμετρο που είναι σήμερα, αυξάνεται από την 1η Ιανουαρίου 2026 σε 75 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να υπενθυμίσουμε ότι αυτή τη στιγμή απαλλαγή από την επιβάρυνση στο φορολογητέο εισόδημα του χρήστη που ισχύει για όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα, αφού θεωρούνται ως παροχή στον εργαζόμενο, έχουν τα αυτοκίνητα που έχουν ΛΤΠΦ έως 17.000 ευρώ και τα οχήματα μηδενικών ή χαμηλών ρύπων (κάτω από 50 γρ.CO2/χλμ.) και Λιανική Τιμή προ Φόρων έως 40.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr η αύξηση των ρύπων στα 75 γρ. CO2/ χλμ. θα αφορά τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6e-bis, ενώ για εκείνα που πληρούν τις παλαιότερες οδηγίες το όριο θα παραμείνει στα 50 γρ. CO2/ χλμ.

Πιο συγκεκριμένα στα παλαιότερα εταιρικά αυτοκίνητα και ειδικότερα για εκείνα που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/1/2025 και περιλαμβάνονται στον Κλιματικό Νόμο θα παραμείνει το όριο των 50 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο, αφού δεν αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των εκπομπών CO2 με αποτέλεσμα να διατηρούνται και οι φοροαπαλλαγές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να υπενθυμίσουμε ότι η οδηγία ρύπων Euro 6e-bis τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2025 και αποτελεί ουσιαστικά μια επικαιροποιημένη-τροποποιημένη εκδοχή των κανονισμών εκπομπών ρύπων Euro 6e της ΕΕ. Σύμφωνα με αυτήν, αλλάζει ο τρόπος μέτρησης των ρύπων των plug-in υβριδικών οχημάτων, με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εργοστασιακών CO2 ρύπων σε όλα τα PHEV, και έτσι τα περισσότερα από αυτά να ξεπεράσουν το όριο των 50 γρ./χλμ., το οποίο βέβαια πληρούσαν με τον προηγούμενο τρόπο μέτρησης.

Η συμμόρφωση με το Euro 6e-bis είναι υποχρεωτική για νέους τύπους οχημάτων από την 1η Ιανουαρίου 2025 και για όλα τα νέα οχήματα από την 1η Ιανουαρίου 2026.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για ακόμη μία φορά έδωσε άμεσα λύση στο πρόβλημα που είχε προκύψει στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και δη εταιρικών στόλων και σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζει και άλλες θετικές εκπλήξεις για το άμεσο μέλλον που θα δώσουν επιπλέον ώθηση στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτό τον τρόπο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιλύει άμεσα και ουσιαστικά ένα τεράστιο πρόβλημα που έχει προκύψει στην ελληνική αγορά εταιρικών αυτοκινήτων, καθώς αν δεν άλλαζαν τα όρια θα εξαιρούνταν σχεδόν το σύνολο των εταιρικών αυτοκινήτων από τις φοροαπαλλαγές και οι χρήστες τους θα επιβαρύνονταν με υψηλά ποσά.

To Ερανιστικό νομοσχέδιο του ΥΠΥΜΕ περιλαμβάνει και άλλα άρθρα που αφορούν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου που έχει αποκαλύψει το carandmotor.gr όπως τις αλλαγές στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ), τις αλλαγές στους ελέγχους ΚΤΕΟ για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μέχρι και στις αλλαγές στους ελέγχους για τα ΚΤΕΟ…

Το θέμα όμως των αλλαγών στα εταιρικά αυτοκίνητα και δη τα Plug-in Hybrid είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ελληνική αγορά καθώς θα επηρεάσει δεκάδες χιλιάδες χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων, οι οποίοι απέκτησαν κάποιο PHEV μοντέλο εξαιτίας των φοροαπαλλαγών που ορίζει η νομοθεσία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν λοιπόν δεν άλλαζαν τα όρια των εκπομπών CO2 δυστυχώς τα περισσότερα Plug-In Hybrid μοντέλα θα εξαιρούνταν από τις φοροαπαλλαγές και οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων δεν θα είχαν πολλές επιλογές δημιουργώντας παράλληλα ασφυκτικές συνθήκες και πολλές εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων.

Με αυτή την κίνηση που ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα διατηρηθεί μια ισορροπία στην αγορά των εταιρικών αυτοκινήτων, που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αφορά πάνω από το 60% του συνόλου των πωλήσεων και οποιαδήποτε δυσμενής μεταβολή θα επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις και κατ’ επέκταση και την πορεία της ελληνικής οικονομίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ