Αυτός είναι ο αόρατος εχθρός των οδηγών -Πώς κινδυνεύουμε χωρίς να το γνωρίζουμε

χειροκίνητο κιβώτιο

Ένα σύστημα που καθιστά τη ζωή των οδηγών ευκολότερη και πιο ευχάριστη πολλές φορές κρύβει μεγάλες παγίδες όσον αφορά την ασφάλειά μας.

Βαρύς είναι ο φόρος αίματος στην άσφαλτο κάθε χρόνο, με ανθρώπους να χάνουν άδικα τη ζωή τους, αφήνοντας πίσω τις οικογένειές τους. Πρόκειται για μια μάστιγα που δεν περνάει απαρατήρητη από την ΕΕ, η οποία έχει θέσει ως μακροπρόθεσμο στρατηγικό στόχο τους μηδενικούς θανάτους και τους μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στις οδούς της έως το 2050 (Vision Zero).

Για την υλοποίηση του οράματος της, η ΕΕ έχει «απευθυνθεί» και στις αυτοκινητοβιομηχανίες που είναι υποχρεωμένες να εξοπλίζουν τα νέα τους μοντέλα με κάποια συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, τα οποία όπως έχει ανακοινώσει η ΕΕ θα συνδράμουν στην ενίσχυση της ασφάλειας των επιβατών, των πεζών και των ποδηλατών, και εκτιμάται ότι θα σώσουν 25.000 ζωές, αποτρέποντας επίσης 140.000 σοβαρούς τραυματισμούς μέχρι το 2038.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
οθόνη αφής στο αυτοκίνητο

Αυτή η δέσμη τεχνολογιών ασφαλείας περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, τον ανιχνευτή κούρασης και υπνηλίας, αλλά και το σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας.

Αναμφίβολα, ο εξοπλισμός των αυτοκινήτων με συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, που φρενάρουν το όχημα για την αποτροπή μιας σύγκρουσης και εφιστούν την προσοχή του οδηγού όταν ανιχνεύεται ότι έχει κουραστεί, υπηρετεί με θρησκευτική ευλάβεια τους στόχους της ΕΕ για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Από την άλλη, τα καινούργια αυτοκίνητα ενσωματώνουν μια τεχνολογία που αντιβαίνει στις προθέσεις της ΕΕ για ασφαλέστερους δρόμους.

Πρόκειται για τις κεντρικές οθόνες αφής του συστήματος πολυμέσων των αυτοκινήτων, οι οποίες διασπούν την προσοχή των οδηγών, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο τις πιθανότητες τέλεσης ενός δυσάρεστου οδικού συμβάντος.

Ενδεικτικά είναι τα ευρήματα μιας έκθεσης που διεξήχθη για λογαριασμό της American Automobile Association Foundation for Traffic Safety, όπου κατόπιν της εξέτασης των συστημάτων infotainment συνολικά 30 μοντέλων, αποδείχθηκε ότι κανένα από αυτά δεν απαιτούσε την προσοχή του οδηγού σε τέτοιο βαθμό προκειμένου να μην υφίσταται κάποιος κίνδυνος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
οθόνη αφής στο αυτοκίνητο

Ο αρνητικός αντίκτυπος που έχουν σε πολλές περιπτώσεις οι οθόνες αφής έχει θορυβήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες αναζητούν εναγωνίως τη «χρυσή τομή» μεταξύ της ευκολίας σε επίπεδο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που προσφέρουν και της ασφάλειας.

Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν τον βαθμό απόσπασης της προσοχής του οδηγού με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένων της διατήρησης κάποιων φυσικών μπουτόν για τη ρύθμιση ορισμένων λειτουργιών (βλ. κλιματισμός), της αποτροπής περιήγησης σε κάποιες λειτουργίες όταν το όχημα κινείται, αλλά και της απλοποίησης των συστημάτων τους ώστε ο έλεγχός των λειτουργιών να γίνεται με λιγότερα «βήματα».

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ