Ο αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Κεντρική Ελλάδα -Ποιες πόλεις θα ενώσει

τούνελ στην Ελλάδα

Έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για τον αυτοκινητόδρομο Μπράλος-Άμφισσα που αποτελεί τμήμα του μεγάλου οδικού έργου που φέρνει πιο κοντά την Πάτρα στη Λαμία.

Τεράστια είναι τα οφέλη που θα προσφέρει ο Διαγώνιος Άξονας «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο», ο οποίος θα φέρει πιο κοντά τη Λαμία στην Πάτρα, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού στο μισό, δηλαδή από 3 ώρες σήμερα σε 1,5.

Κομμάτι του Διαγώνιου Άξονα είναι ο οδικός άξονας Μπράλος-Άμφισσα, τα εγκαίνια κατασκευής του οποίου έγιναν στις 23 Νοεμβρίου του 2023. Πρόκειται για έναν νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 24 χλμ. που χωρίζεται στα εξής υποτμήματα:

-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παράκαμψη Γραβιάς, μήκους 2,5 χλμ. έχει κατασκευαστεί και δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης, ενώ το τμήμα από την παράκαμψη Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη, μήκους περίπου 5 χλμ. που αποτελεί αντικείμενο άλλης εργολαβίας, έχει ξεκινήσει.

Στο αντικείμενο της σύμβασης του συγκεκριμένου έργου (δηλαδή των 24 χλμ.) περιλαμβάνεται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων, όπως είναι η κατασκευή 2 σηράγγων συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., 7 γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ., 6 ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Μπράλος Άμφισσα

Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, αφού είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027, με προϋπολογισμό έργου, 262 εκατ. ευρώ. Δημοπρατήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2022. Η σύμβαση υπεγράφη ένα χρόνο αργότερα, στις 15 Φεβρουαρίου 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, όπως γνωστοποίησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας  σε ημερίδα σχετικά με την κατασκευή του τμήματος «Μπράλος – Άμφισσα», που πραγματοποίησε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Φωκίδας, στην παρούσα φάση έχει εγκατασταθεί η Ανάδοχος Εταιρεία, έχουν εκκινήσει πρόδρομες εργασίες και έχουν ανοίξει μέτωπα του έργου.

Επιπροσθέτως, κατά το τελευταίο τρίμηνο αποφασίστηκε και εξασφαλίστηκαν οι πόροι για την αναβάθμιση των δύο μονών σηραγγών σε δίδυμες σήραγγες μονής κατεύθυνσης, ώστε να προωθηθεί περαιτέρω η ασφάλεια και να μειωθούν περισσότερο οι χρόνοι μετακινήσεων.

Σημειώνεται ότι η συμβατική ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027, ημερομηνία, που σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, θα «πρέπει να επιδιώξουμε όλοι μας, ανάδοχος και πολιτεία, να επιτευχθεί».

Όσον αφορά τον Διαγώνιο Άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο», θα επιτρέψει τη μείωση της απόστασης μεταξύ Λαμίας και Πάτρας από 185 χλμ. σήμερα στα 160 χλμ., και θα συρρικνώσει τον χρόνο οδήγησης για ένα ΙΧ στο μισό, δηλαδή από 3 ώρες σήμερα σε 1,5.

Παράλληλα, ο Διαγώνιος Άξονας θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τον Ε65, την Ιόνια Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος), βγάζοντας από την απομόνωση πολλές περιοχές της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ