Τα αυτοκίνητα γίνονται ηλεκτρικές σκούπες: Πώς λειτουργεί το νέο σύστημα των Γερμανών που... ρουφάει τη σκόνη

To σύστημα της Audi

Μηδενικές εκπομπές CO2 αλλά και καθαρισμό της ατμόσφαιρας μπορούν να προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σύμφωνα με την Audi που τα μετατρέπει σε... «ηλεκτρικές σκούπες».

Σύμφωνα και με σχετικές μελέτες το 85% των μικροσωματιδίων που εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα κατά την κίνηση ενός αυτοκινήτου προέρχεται από την φθορά των ελαστικών του, των φρένων του αλλά και τη φθορά του δρόμου, άσχετα από το σύστημα κίνησης που φέρει το όχημα -θερμικό ή ηλεκτρικό μοτέρ.

Οι κατασκευαστές το γνωρίζουν αυτό πολύ καλά εξελίσσουν ήδη συστήματα που θα συμβάλλουν στη μείωση των μικροσωματιδίων που φτάνουν στο περιβάλλον από την κίνηση ενός οχήματος, περιορίζοντας τα μικροσωματίδια που απελευθερώνουν τα ελαστικά και τα τακάκια όταν φθείρονται κατά τη χρήση τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi με χαμηλές πωλήσεις

Η Audi μάλιστα βλέπει ακόμη πιο μακριά και φαντάζεται τα ηλεκτρικά και μηδενικών ρύπων αυτοκίνητά της ως... ηλεκτρικές σκούπες, τα οποία όχι μόνο θα περιορίζουν τους ρύπους που εκπέμπουν αλλά θα αφαιρούν και άλλους που βρίσκονται στον αέρα από άλλα οχήματα.

Συγκεκριμένα η Audi σε συνεργασία με την επίσης γερμανική εταιρεία φίλτρων Mann+Hummel, ένα φίλτρο νέου τύπου, για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το οποίο θα παγιδεύει μικροσωματία που βρίσκονται στον αέρα μεγέθους PM2.5-PM10. Μικροσωματίδια δηλαδή που εύκολα μπορούν να καταλήξουν στους πνεύμονες και να προκαλέσουν ακόμη και μη αναστρέψιμη ζημιά σε αυτούς.

Έχοντας ξεκινήσει τις πρώτες δοκιμές το 2020, το φίλτρο των δύο εταιρειών βρίσκεται πλέον κοντά στο τελικό στάδιο της εξέλιξής του που αναμένεται να τελειώσει την επόμενη χρόνια. Στόχος των δύο εταιρειών είναι να μπει σύντομα στην μαζική παραγωγή και να αποτελεί μέρος του εργοστασιακού εξοπλισμού ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με την Mann+Hummel να το διαθέτει και σε τρίτους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη ο πρώτος κύκλος δοκιμών των Audi και Mann+Hummel, ο οποίος ολοκληρώθηκε με περισσότερα από 50.000 χιλιόμετρα, ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικός αφού η αποδοτικότητα του φίλτρου ήταν πολύ ικανοποιητική, ενώ δεν επηρέασε αρνητικά την απόδοση του e-tron που χρησιμοποιήθηκε ως «μουλάρι» ούτε τις ημέρες με πολύ υψηλές θερμοκρασίες αλλά ούτε και όταν το αυτοκίνητο φορτιζόταν σε ταχυφορτιστή.

Το φίλτρο τοποθετείται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου στο ψυγείο, ώστε να βρίσκεται στη ροή του αέρα. Όταν το αυτοκίνητο κινείται το φίλτρο καθαρίζει παθητικά την ατμόσφαιρα απορροφώντας την ψιλή σκόνη μέσω της κίνησης του οχήματος. Όταν το αυτοκίνητο είναι στατικό και φορτίζει, το φίλτρο μπορεί να το κάνει ενεργά με τη χρήση του ανεμιστήρα το ψυγείου, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φέρουν υγρόψυξη για τις μπαταρίες ή τα ηλεκτρικά τους μοτέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα και με τα όσα έχουν ανακοινωθεί το νέο φίλτρο των δύο εταιρειών είναι χαμηλής συντήρησης, η παραγωγή του δεν επιβαρύνει σημαντικά το περιβάλλον, το 15% των υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του έχουν ήδη ανακυκλωθεί, ενώ είναι το ίδιο ανακυκλώσιμο κατά 60%.

Η Mann+Hummel εξελίσσει και διαθέτει και συστήματα φιλτραρίσματος για επαγγελματικά οχήματα που κινούνται στο αστικό περιβάλλον, τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν στην οροφή του αυτοκινήτου -άσχετα από το σύστημα κίνησής του- και να καθαρίζουν ενεργά των αέρα στις πόλεις.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ