Αυτοί είναι οι νέοι δρόμοι που αλλάζουν την Αθήνα

νέοι δρόμοι Αθήνα

«Πυρετός» έργων στην πρωτεύουσα, με στόχο την εξομάλυνση των μετακινήσεων των κατοίκων και των επισκεπτών της, οι οποίοι ζουν καθημερινά με το «φάντασμα» της κυκλοφοριακής ασφυξίας.

Θέση σε κάθε γωνιά του Λεκανοπεδίου παίρνουν τα εργοτάξια, με φόντο την κατασκευή σύγχρονων οδικών αξόνων που θα έχουν αποφασιστική συμβολή στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και στην ευκολότερη πρόσβαση δυσπρόσιτων και οικονομικά απομονωμένων περιοχών.

Πρόκειται για μεγάλες κατασκευαστικές παρεμβάσεις που διαμορφώσουν τον νέο οδικό χάρτη της Αττικής, χαρίζοντας στην πρωτεύουσα νέες και σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές.

επεκτάσεις αττικής οδού
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα

Ο μεγαλύτερος ελληνικός αστικός αυτοκινητόδρομος θα φτάσει στο λιμάνι της Ραφήνας με παράκαμψη της Λ. Μαραθώνος και των πολυάριθμων φαναριών. Όσον αφορά την επέκταση προς Λαύριο, προβλέπεται διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού από Μαρκόπουλο προς το λιμάνι. - Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Σημειώνεται ότι οι ανωτέρω επεκτάσεις θα συνοδευτούν και από τη γραμμή του προαστικού, ώστε τα δύο βασικά λιμάνια να αποκτήσουν σύνδεση με μέσα σταθερής τροχιάς. Όπως ανέφερε, μάλιστα, την περασμένη Πέμπτρη (22/9) ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, η σύμβαση για τη σιδηροδρομική επέκταση προς τα δύο λιμάνια θα υπογραφεί μέσα στο 2023, ενώ εξέφρασε την εκτίμησή του ότι θα είναι έτοιμα μέσα στην επόμενη 5ετία.

επεκτάσεις αττικής οδού Νέοι δρόμοι Ελλάδα

Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Μεγαλύτερη ωρίμανση γνωρίζει το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης, το οποίο, επίσης, εντάσσεται στη δέσμη επεκτάσεων της Αττικής Οδού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο έχει οριστικό ανάδοχο (ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ) και εντός του 2023 αναμένεται να περάσει στην κατασκευαστική φάση, ώστε να είναι έτοιμο μέσα στο 2027.

Το έργo αφορά την κατασκευή ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους 4,2 χλμ., που θα ενώνει την έξοδο της Λεωφόρου Κύμης με τον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας. Ένα τμήμα, μάλιστα, μήκους 2,1 χλμ. θα αφορά την κατασκευή αστικής σήραγγας.

λεωφόρος κύμης υπόγεια σήραγγα

Εκτός του κύριου αυτοκινητοδρόμου, θα πραγματοποιηθούν έργα ανάπλασης τόσο στον Δήμο Πεύκης όσο και στην περιοχή Λυκόβρυση. Πρόκειται για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, 18 χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της, η οποία θα συμβάλει καθοριστικά στη μείωση της κίνησης που καταγράφεται τις ώρες αιχμής στον Κόμβο της Μεταμόρφωσης.

Σήραγγα Ηλιουπόλεως – Ανισοπεδοποίηση Βουλιαγμένης

Μία ακόμα επέκταση της Αττικής Οδού αποτελεί η Σήραγγα Ηλιουπόλεως που μόλις ολοκληρωθεί θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης στα περίπου 10 λεπτά, όταν σήμερα απαιτείται μισή ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μήκος 3 χλμ. και 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας (χωρίς εξόδους) η σήραγγα θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή σταθμού μετρό Ηλιούπολης).

Σήραγγα ηλιουπόλεως νέοι δρόμοι αθήνα

Σημαντική βελτίωση θα γνωρίσει και η Λεωφ. Βουλιαγμένης, δεδομένου ότι θα ξηλωθούν τα φανάρια και η λεωφόρος θα μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο. Η Βουλιαγμένης θα διαπλατυνθεί και θα κατασκευαστούν 4 ανισόπεδοι κόμβοι.

Πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με το mega-project του Ελληνικού, μιας και θα εξυπηρετεί χιλιάδες επισκέπτες. Η Σήραγγα Ηλιουπόλεως και το έργο ανισοπεδοποίησης της Βουλιαγμένης αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2027.

Υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Στα έργα υποδομών του The Ellinikon εντάσσεται και το έργο της υπογειοποίησης της Ποσειδώνος όπου έχουν ξεκινήσει οι εσκαφές και συν τω χρόνω θα ξεκινήσει η κατασκευή.

Το έργο, με την ολοκλήρωσή του, θα σημάνει την αντικατάσταση ενός υφιστάμενου τμήματος με υπόγεια διαδρομή μήκους 3 χλμ. που θα ξεκινά από την παραλία του Αλίμου και θα τελειώνει στο ύψος της Μαρίνας του Ελληνικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσω της υπογειοποίησης θα καταργηθούν τουλάχιστον 6 φωτεινοί σηματοδότες κατά μήκους της λεωφόρου, οι οποίοι – ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση.

νέοι δρόμοι αθήνα υπογειοποίηση ποσειδώνος

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ