
Ένας φόρος τιμής στην Ιστορία της Subaru στο WRC, το Prodrive Ρ25 που κατασκεύασε πριν από λίγα χρόνια ο βρετανικός αγωνιστικός οίκος σε συνεργασία με τους Ιάπωνες, αξίζει σήμερα μία ολόκληρη περιουσία.
Το Prodrive P25, αν και στα χαρτιά δείχνει διακριτικό, με 450 ίππους που δεν σοκάρουν για τα σημερινά δεδομένα, κρύβει από κάτω ένα καθαρόαιμο σύγχρονο rallycar. Και αυτός είναι ο λόγος που τα ελάχιστα κομμάτια που παρήχθησαν εξαφανίστηκαν άμεσα, παρά την τιμή των 600.000 δολαρίων (515.000 ευρώ), τότε.

Σήμερα, η αξία του όχι μόνο δεν έπεσε, αλλά εκτοξεύτηκε. Το συγκεκριμένο αντίτυπο που πωλείται στο «Race Cars For You» ζητά 700.000 λίρες, δηλαδή περίπου 808.000 ευρώ. Σχεδόν ένα εκατομμύριο για κάτι που έχει δύναμη στα επίπεδα ενός αμερικανικού muscle car προηγούμενης γενιάς και σιλουέτα από το 1997.
BUY NOW
Ωστόσο, ίσως και να το αξίζει. Ο ήχος του υπερτροφοδοτούμενου boxer 2.5 λίτρων ξυπνά μνήμες από τη λεγόμενη «χρυσή εποχή» του WRC, της δεκαετίας του 1990, ενώ το στήσιμο του πλαισίου και η ανάρτηση είναι άψογα ρυθμισμένα.

Ενώ που το WRX και το STI προέβαλλαν την ιδέα ενός rallycar για τον δρόμο, με τα γονίδια του Impreza WRC και με τις εικόνες του Colin McRae να το οδηγεί ακόμα και πέρα από τα όρια, το P25 πλησιάζει πολύ περισσότερο την αγωνιστική πραγματικότητα. Μια πιο ακραία εκδοχή του εμβληματικού Impreza 22B.
Η απόδοση δεν είναι η πιο εντυπωσιακή πτυχή του. Το βάρος του είναι μόλις 1.134 κιλά, χάρη στη χρήση ανθρακονημάτων και άλλων ελαφρών υλικών, με αναλογία 5,6 κιλά ανά ίππο.

Φυσικά μην περιμένετε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων - γιατί ούτε τα αγωνιστικά το χρησιμοποιούσαν. Στη θέση του, τη μετάδοση αναλαμβάνει ένα σειριακό κιβώτιο που θυμίζει περισσότερο καθαρόαιμο αγωνιστικό παρά αυτοκίνητο δρόμου.

Ο κάτοχος του συγκεκριμένου Prodrive P25 διάλεξε προαιρετικά αγωνιστικά καθίσματα με ζώνες Schroth και τις κλασικές χρυσές ζάντες. Που βάσει της τιμής, λογικά θα έπρεπε να είναι κατασκευασμένες από κανονικό χρυσάφι.