Αυτό είναι το Toyota των τριών εκατομμυρίων ευρώ

Toyota-Shelby 2000 GT

Στη σφαίρα του μύθου έχει περάσει αυτό το Toyota 2000 GT του 1967: είναι το πρώτο από τα 351 αντίτυπά του, και ένα από τα μόλις 3 που τροποποιήθηκαν από τη Shelby σε αγωνιστικές προδιαγραφές.

Πέραν της ιδιαίτερης αξίας του συγκεκριμένου αντιτύπου, γενικώς το υπέροχο διθέσιο 2000 GT θεωρείται από πολλούς ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα που κατασκεύασε ποτέ η ιαπωνική εταιρεία και ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα όλων των εποχών.

Ο θρύλος του, μάλιστα, έγινε ακόμα πιο ξακουστός όταν το οδήγησε ο Sean Connery ως James Bond στην κινηματογραφική ταινία «Ζεις μονάχα δύο φορές» του Πράκτορα 007, στα τέλη της δεκαετίας του ΄60. Βεβαίως, με το ύψος του Σκοτσέζου αστέρα του σινεμά χρειάστηκε πρώτα να αφαιρεθεί η οροφή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota χρειάστηκε λιγότερο από ένα χρόνο για να κατασκευάσει το 2000 GT, πριν το παρουσιάσει στον κόσμο στο Σαλόνι του Τόκιο το 1965. Για την Toyota ήταν ένα τολμηρό βήμα προς το άγνωστο, καθώς ποτέ μέχρι τότε δεν είχε κατασκευάσει ένα sportscar - ήταν ένας κατασκευαστής με έμφαση σε πιο συντηρητικά αυτοκίνητα μετακινήσεων και μεταφοράς.

Και να σκεφτεί κανείς ότι το σχέδιο του 2000 GT πρωτοπαρουσιάστηκε από τους εμπνευστές του, τον Raymond Loewy και τη Yamaha, στη Nissan - αλλά η τελευταία δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κι έτσι οι πρώτοι απευθύνθηκαν στην Toyota. Βέβαια, κανείς δεν ξέρει αν η Nissan είχε τα δικά της πλάνα ή αν αναγκάστηκε να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο, όταν πολύ σύντομα (το 1969) εμφάνισε το 240Ζ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατασκευάστηκαν συνολικά 351 αντίτυπα του Toyota 2000 GT. Το συγκεκριμένο, των φωτογραφιών, έχει αριθμό σασί MF10-10001, που σημαίνει ότι είναι το πρώτο που κατασκευάστηκε, και στάλθηκε μαζί με άλλα 59 στις ΗΠΑ. Το αρχικό του χρώμα, όταν βγήκε από το εργοστάσιο, ήταν κόκκινο.

Από τα εξήντα αυτά αυτοκίνητα, είναι επίσης ένα από τα τρία που επιλέχθηκαν για την αγωνιστική τους μετατροπή από τον Carroll Shelby για την κατηγορία C-Production του θεσμού SCCA, δηλαδή για την πρώτη εμπλοκή στην ιστορία της Toyota στη σκηνή του αμερικανικού μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτό συνέβη 27 χρόνια μετά την επίθεση της Ιαπωνίας στο Περλ Χάρμπορ.

Η αγωνιστική πορεία του αυτοκινήτου, ωστόσο, έμελλε να είναι βραχύβια, και από τις αρχές της δεκαετίας του '70 αυτό το Toyota-Shelby 2000 GT πρωταγωνιστεί μόνο σε στιγμές σαν κι αυτή, όταν πρόκειται να αλλάξει χέρια και να ενταχθεί σε μια διαφορετική συλλογή - όπως θα συμβεί στις αρχες Μαρτίου που θα βγει σε δημοπρασία από τον οίκο Gooding & Co.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν από την αλλαγή που θα συμβεί σε λίγες μέρες, και στην οποία εκτιμάται ότι η τιμή πώλησης του αυτοκινήτου θα ξεπεράσει τα 3,5 εκατομμύρια δολάρια, το πρώτο αντίτυπο που ιαπωνικού αυτού τετράτροχου μύθου είχε αλλάξει πολλές φορές χέρια.

Η αναστήλωσή του, στο πέρασμα των δεκαετιών, ήταν διαρκής, λεπτομερής και προσεγμένη. Τη δεκαετία του '80 ο τότε ιδιοκτήτης του, που θεωρούνταν ο πλέον ειδικός για τα 2000 GT στις ΗΠΑ, έκανε έρευνα πολλών ετών και προχώρησε σε ολοκληρωτική ανακατασκευή στο εργαστήριό του, με σκοπό να το επαναφέρει με ακρίβεια στις πρωταρχικές του προδιαγραφές, σε εκείνες που ίσχυαν στο θεσμό SCCA το 1968. Εντόπισε και τοποθέτησε αυθεντικά εξαρτήματα της Shelby, και αποκατέστησε τον ιστορικό κυανόλευκο αγωνιστικό χρωματισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2000 GT με τον αριθμό πλαισίου MF10-10001 ήταν έκτοτε συχνό έκθεμα σε εκδηλώσεις όπως το Φεστιβάλ Ταχύτητας του βρετανικού Goodwood και το Concours d’Elegance της αμερικανικής νήσου Amelia - όπου και θα γίνει και η δημοπρασία στις 3-4 Μαρτίου, και αυτό το σύμβολο της ιστορίας της αυτοκίνησης θα περάσει στα χέρια του νέου του ιδιοκτήτη.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ