Porsche Cayenne

MAN - Με αυτονομία 650 χλμ. το πρώτο της ηλεκτρικό λεωφορείο

mans lions coach e

Το MAN Lions Coach E, το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο της Ευρώπης, παρουσιάστηκε στα πλαίσια της έκθεσης Busworld Europe 2025, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες,

Η σχεδίασή του ενσωματώνει αεροδυναμικές βελτιώσεις, όπως καμπυλωτή κολόνα C, υπερυψωμένη οροφή με αεροτομή και κρύσταλλα στο πίσω μέρος. Χάρη στα παραπάνω, ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,31, όσο περίπου είναι και το επίπεδο των σύγχρονων μεσαίων SUV.

man lions coach e b
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το λεωφορείο κάθεται σε τρεις άξονες, το μήκος του είναι 13,9 μέτρα και το μέγιστο βάρος φτάνει τους 27,3 τόνους. Λόγω της αρχιτεκτονικής του, έχει τη δυνατότητα να δεχθεί μέχρι έξι μονάδες μπαταριών. Τέσσερις πίσω και άλλες δύο στον μπροστινό άξονα. Μπορεί να μεταφέρει έως και 63 επιβάτες, χωρίς να θυσιαστεί καθόλου ο χώρος φόρτωση για τις αποσκευές, ο οποίος κυμαίνεται στα 11 κυβικά μέτρα. Μαζί με τα πάνω ράφια, αγγίζει τα 13 κυβικά μέτρα.

Το Lion’s Coach E χρησιμοποιεί έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα ΜΑΝ eCD330, με ισχύ 450 ίππων περίπου (2.750-5.500 σ.α.λ.). Η ροπή είναι 20.000 Nm, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους τροχούς μέσω ενός 4τάχυτου αυτόματου κιβωτίου MAN TipMatic 4. Εξοπλίζεται από 4 έως 6 μπαταρίες NMC, που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Νυρεμβέργη.

man lions coach e c

Η χωρητικότητα της κάθε μιας είναι 89 kWh με τη συνολική να κυμαίνεται από 356 έως 534 kWh (η αξιοποιήσιμη είναι 90%) και η αυτονομία φτάνει έως και τα 650 χιλιόμετρα. Η φόρτιση CCS στα 375 kW θα φορτίζει τις μπαταρίες σε 1,5 ώρες, αλλά στο μέλλον θα κυκλοφορήσει και ένα ταχύτερο σύστημα MCS στα 750 kW.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει εκτός των άλλων, ψηφιακό ταμπλό και σύστημα ελέγχου Smart Select. Επίσης, διαθέτει σύστημα EBA+ με ανίχνευση πεζών, Attention Guard, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και αναγνώριση σημάτων στον δρόμο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ