
Από επίσημα κυβερνητικά χείλη ανακοινώθηκε η οριστική κατάργηση των τρόλεϊ στην Αθήνα, μια εξέλιξη που βρισκόταν εδώ και καιρό στα σχέδια της κυβέρνησης.
Τη σταδιακή κατάργηση των τρόλεϊ, μεταξύ άλλων νέων μέτρων για την αστική κινητικότητα στην χώρα, ανακοίνωσε πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Η κατάργηση των τρόλεϊ είναι ένα μέτρο που βρισκόταν ψηλά στο ράφι των προτεραιοτήτων της πολιτείας, αφού σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Υπουργείου, τα τρόλεϊ θεωρούνται πλέον συγκριτικά ασύμφορα, με το κόστος λειτουργίας τους είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που πρόκειται να τα αντικαταστήσουν.
BUY NOW
Όπως εξήγησε, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ 100,3 ο Υπουργός: «Αυτό που δεν ξέρει ο κόσμος είναι ότι το κόστος των τρόλεϊ συγκριτικά με τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι διπλάσιο ανά χιλιόμετρο. Μακροπρόθεσμα η χώρα και ο ΟΑΣΑ έχει να κερδίσει δημοσιονομικά πάρα πολύ από αυτό». Ο υπουργός σημείωσε επίσης ότι «Αντί για δύο τρόλεϊ μπορούμε να αγοράσουμε τρία λεωφορεία και να αυξήσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων».

Η ανέλιξη της ηλεκτροκίνησης και η ραγδαία ανάπτυξη των σχετικών τεχνολογιών επιτρέπουν πλέον μια διαφορετική προσέγγιση στο τομέα της πράσινης αστικής κινητικότητας: «Με την πρόοδο της τεχνολογίας έχουμε πλέον ηλεκτρικά λεωφορεία. Η τεχνολογία που επέτρεπε στα οχήματα να κινούνται μέσω καλωδίων δεν είναι πια τόσο απαραίτητη όσο στο παρελθόν» ανέφερε επίσης ο Υπουργός.
Παράλληλα, επισήμανε πως οι υπάλληλοι που απασχολούνται αυτή τη στιγμή στα τρόλεϊ της γραμμής θα απορροφηθούν από τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που έρχονται να τα αντικαταστήσουν. Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε: «Δεν μιλάμε για απολύσεις και απομακρύνσεις εργαζομένων».

Σημειώνεται επίσης πως τα 100 πιο νέα τρόλεϊ που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους δρόμους της Αθήνας θα παραμείνουν για ένα διάστημα στους μεγάλους δρόμους με ευθείες, όπως η Συγγρού και η Κηφισίας ώστε να εξυπηρετήσουν την κυκλοφορία κατά το στάδιο μετάβασης. «Θα πυκνώσουν τα δρομολόγια και θα γίνονται εντός του δικτύου καλωδίων», ανέφερε σχετικά ο Υπουργός.
Υπενθυμίζεται πως τα τρόλεϊ αποτελούν ένα ιστορικό κεφάλαιο της κινητικότητας στην Αθήνα, αφού ξεκίνησαν την λειτουργία τους από την δεκαετία του 1950 (και συγκεκριμένα το 1953). Πλέον, μετά από μια πορεία 70 και πλέον χρόνων στους δρόμους της Αθήνας, τα 210 τρόλεϊ που αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στην πόλη θα αρχίσουν σταδιακά να καταργούνται, με το πρώτο βήμα να είναι το ξήλωμα των καλωδίων και των στύλων υποστήριξης από διάφορα σημεία της Αθήνας και του Πειραιά, με εξαίρεση τους μεγάλους οδικούς άξονες.

Στη συνέχεια, θα προχωρήσει η αντικατάσταση των τρόλεϊ από νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, με το προσωπικό που εργάζεται σήμερα στον τομέα των τρόλεϊ να απορροφάται, όπως ανακοινώθηκε, στις νέες θέσεις που θα προκύψουν.
Διαβάστε επίσης: