Αυτό είναι το νέο «διαμάντι» του Pininfarina

Pininfarina Aura

Το ψηφιακό πρωτότυπο Aura του οίκου Pininfarina ενσωματώνει μια τεχνολογία που επιτέλους γίνεται πραγματικότητα: κινείται μόνο όταν το smartphone είναι τοποθετημένο στον ειδικό του χώρο.

Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι ο οδηγός δεν μπορεί να κάνει χρήση του τηλεφώνου του. Μέσω της συνδεσιμότητας με την κεντρική οθόνη, μπορεί εύκολα να πραγματοποιεί κλήσεις ή να υπαγορεύει γραπτά μηνύματα, την ώρα που οδηγεί. Μπορεί ακόμα και να χρησιμοποιεί τις εφαρμογές του smartphone - αλλά δεν μπορεί να το έχει στα χέρια του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτός ο ψηφιακός καμβάς ακούγεται λίγο παράδοξος, αλλά μπορεί να αποτελέσει την απαρχή μιας τεχνολογίας που θα μας σώσει όλους από την καταστροφική συνήθεια της χρήσης του τηλεφώνου κατά την οδήγηση - συνήθεια που ήδη ευθύνεται για δεκάδες χιλιάδες θανάτους ακόμα και αθώων χρηστών του δρόμου, που έτυχε να τον διασχίζουν την ώρα που κάποιος οδηγός είχε το βλέμμα του στραμμένο στην οθόνη του smartphone του.

Το αμιγώς ηλεκτρικό Aura, ένα διθέσιο supersport αυτοκίνητο που ενσωματώνει άλλο ένα εκθαμβωτικό σχέδιο του οίκου Pininfarina, κάνει ακριβώς το αντίθετο από τα σύγχρονα αυτοκίνητα παραγωγής - και ειδικά τα πιο πολυτελή εξ αυτών: δεν βομβαρδίζει τους επιβάτες με απανωτά terrabytes πληροφοριών. Δεν έχει τεράστιες οθόνες στο εσωτερικό του, ούτε ψηφιακούς βοηθούς, και φυσικά κρατά το τηλέφωνο σε απόσταση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, το ιταλικό supercar λειτουργεί και κινείται μόνο όταν το smartphone είναι αποθηκευμένο στον ειδικό του χώρο. Μόνο τότε αναδύεται το τιμόνι από το ταμπλό, ενώ αν το σύστημα διαπιστώσει ότι το τηλέφωνο αφαιρέθηκε από τη θέση του, το Aura σταματά αυτόματα.

Μόλις ο οδηγός αφήσει το smartphone του στο σημείο που πρέπει, οι εφαρμογές του τηλεφώνου μεταφέρονται αυτόματα στις μινιμαλιστικές ψηφιακές επιφάνειες του ταμπλό. Αυτές δεν έχουν το σχήμα επίπεδων οθονών, αλλά κυλίνδρων, στους οποίους μικροσκοπικές ψηφιακές ενδείξεις απεικονίζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Ο οδηγός μπορεί να εξατομικεύσει απολύτως τις ενδείξεις που επιθυμεί να εμφανίζονται, αλλά φυσικά δεν μπορεί να το κάνει εν κινήσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέραν αυτής της τεχνολογίας, το Aura ξεχωρίζει φυσικά και από το σχεδιασμό του. Όλος ο χώρος επιβατών είναι καλυμμένος από ένα γυάλινο θόλο, ο οποίος προεκτείνεται μέχρι το ρύγχος του αυτοκινήτου. Ο θόλος αυτός ανοίγει προς τα εμπρός, για την πρόσβαση των δύο επιβατών, ενώ στο εσωτερικό του έχει προσαρτηθεί το ταμπλό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι, προφανώς, υπερβολικά χαμηλό, σε σημείο που το κεφάλι του οδηγού βρίσκεται ψηλότερα από τους τροχούς. Το ύψος του ιταλικού αυτού GT πρωτοτύπου -που υφίσταται μόνο ψηφιακά προς το παρόν- είναι μόλις 1,156 μέτρα, και το πλάτος του 2,306 μ. Το Aura αγγίζει σε μήκος τα 5,337 μέτρα, με μεταξόνιο 3,397 μ.

Παράλληλα, το άκρως αεροδυναμικό του σχήμα παραπέμπει σε πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Η Pininfarina δεν έχει δώσει καμία πληροφορία ακόμη για τις επιδόσεις του, ούτε για την απόδοση, την αυτονομία και τα τεχνικά στοιχεία του συστήματος ηλεκτροκίνησης του Aura - αλλά υποστηρίζει ότι στόχος του είναι να «ενισχύσει την εμπειρία του ταξιδιού και να κάνει αξέχαστη την εξερεύνηση εκπληκτικών τοποθεσιών».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ