
Ο CEO της τσέχικης μάρκας, Klaus Zellmer, μίλησε για τα μοντέλα που έρχονται και τα επόμενα πλάνα της.
Η Skoda διανύει ίσως την καλύτερη περίοδο της ιστορίας της, έχοντας σκαρφαλώσει στη τρίτη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της στη Γηραιά Ήπειρο αυξήθηκαν κατά 10% στο πρώτο μισό του 2025, και η τάση είναι διαρκώς ανοδική. Πράγμα που θα συνεχιστεί καθώς έρχονται δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα, ανανεώσεις στα βασικά της αυτοκίνητα και ένα νέο πρωτότυπο Octavia.
Μιλώντας στο autoexpress.co.uk, o Zellmer - του οποίου η θητεία ως CEO παρατάθηκε για τρία χρόνια- μίλησε για το μέλλον του brand, τονίζοντας πως βασικό κομμάτι της επιτυχίας είναι η τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της Skoda.
BUY NOW

«Το σημείο καμπής στη σχεδιαστική μας γλώσσα είναι η παρουσίαση του Elroq και μετά τα επόμενα EV – το Epiq και το νέο SUV, η… ναυαρχίδα μας, που θα έρθει το 2026. Είναι ένα 7θέσιο στο οποίο προσωρινά αναφερόμαστε ως SpaceBEV. Ένα αυτοκίνητο που ενσαρκώνει τη νέα μας φιλοσοφία, λειτουργικό αλλά και διαχρονικό», σχολίασε.
Το SpaceBEV, που επί της ουσίας θα αποτελέσει την ηλεκτρική εναλλακτική του Kodiaq, θα λανσαριστεί στο β’ εξάμηνο του 2026. Θα είναι μεγαλύτερο σε μήκος από το Kodiaq ώστε να προσφέρει περισσότερο εσωτερικό χώρο, θα πατάει στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group, θα εφοδιάζεται με μπαταρία γύρω στις 90 kWh και θα προσφέρεται με επιλογές μονού ή διπλού κινητήρα.

Πριν το μεγάλο 7θέσιο, την άνοιξη του 2026 θα κυκλοφορήσει το Epiq, ένα πιο μικρό και οικονομικό ηλεκτρικό SUV – αντίστοιχο σε μέγεθος με το Kamiq (4,2 μ.). Θα προσφέρεται με μπαταρίες 38 kWh και 56 kWh, με αυτονομία έως 450 χιλιόμετρα. Θα χρησιμοποιεί LFP μπαταρία (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού), πιο οικονομική σε πρώτη ύλη από τις NMC, κάτι που μειώνει το κόστος και αυξάνει την κερδοφορία. Ο Zellmer τόνισε ότι το 40% του κόστους ενός EV βρίσκεται στην μπαταρία – και αυτός είναι ο κρίσιμος παράγοντας για τον ανταγωνισμό με κινεζικές εταιρείες όπως η BYD.
Έχοντας πουλήσει 72.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο πρώτο μισό του 2025, η Škoda είναι η δεύτερη μάρκα EV στην Ευρώπη, πίσω μόνο από τη Volkswagen. Σημαντικό είναι ότι 75% των αγοραστών του Enyaq είναι νέοι πελάτες για τη μάρκα. Όμως η Škoda εξακολουθεί να προσφέρει μια τεράστια γκάμα επιλογών για τους πελάτες που ακόμα δεν θέλουν να κάνουν το βήμα προς την ηλεκτροκίνηση: mild-hybrid, plug-in hybrid, diesel, ενώ σε αμαξώματα επίσης προσφέρει τα πάντα: SUV, sedan, hatchback και estate.

Ο Zellmer επιβεβαίωσε ότι τα Fabia, Kamiq και Scala θα συνεχίσουν να παράγονται μετά το 2030, με ανανεώσεις στην εμφάνιση και στον εξοπλισμό. Ως plug-in hybrids, θα δούμε τα Kodiaq και Superb αλλά σύντομα θα προστεθεί και το Octavia PHEV.
Μιλώντας για το Octavia, μετά τα λανσαρίσματα των Epiq και SpaceBEV, θα δούμε και αυτό σε EV εκδοχή, την οποία προαναγγέλλει το Vision O concept που θα αποκαλυφθεί στην Έκθεση του Μονάχου τον προσεχή Σεπτέμβριο.