Αυτά είναι τα οχήματα που δεν περνάνε ΚΤΕΟ -Τι έδειξε νέα έρευνα των Ισπανών

kteo-250425-3

Μια έρευνα που διεξήχθη στην Ισπανία αποκαλύπτει ποια οχήματα παρουσιάζουν συχνότερα αποτυχία στους ελέγχους ΚΤΕΟ, καθώς και τους βασικούς λόγους των απορρίψεών τους.

Το ΚΤΕΟ αποτελεί τον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο που αξιολογεί την καταλληλόλητα αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε όλη την Ελλάδα. Στόχος του είναι να διασφαλίσει ότι τα οχήματα στους δρόμους πληρούν τα όρια ασφαλείας και εκπομπών ρύπων, προστατεύοντας οδηγούς και πεζούς.

Ο έλεγχος καλύπτει κρίσιμα συστήματα όπως φρένα, ανάρτηση, φωτισμό, ζάντες, ελαστικά και τις εκπομπές ρύπων. Όσα οχήματα πληρούν τις προδιαγραφές περνούν τον έλεγχο, ενώ σε αντίθετη περίπτωση απαιτείται επισκευή και επανέλεγχος για να θεωρηθούν ασφαλή και νόμιμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ΚΤΕΟ δεν αποτελεί αποκλειστική πρακτική της Ελλάδας, αλλά εφαρμόζεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες ως μια διαδικασία ελέγχου της συνολικής ασφάλειας και της καταλληλότητας των οχημάτων για την κυκλοφορία στους δρόμους. Μάλιστα, τα πρόσφατα στοιχεία που έρχονται από έρευνες σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι ενδεικτικά, αφού αποκαλύπτουν ποια οχήματα παρουσιάζουν συχνότερα αποτυχία στους σχετικούς ελέγχους, καθώς και τους βασικούς λόγους που οδηγούν σε αυτή την αποτυχία

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Βιομηχανίας και Τουρισμού της Ισπανίας και της Ισπανικής Ένωσης Συνεργαζόμενων Φορέων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, σχεδόν δύο στα δέκα οχήματα που παρουσιάζονται για έλεγχο στην Ισπανία αποτυγχάνουν.

Η πλειονότητα των αποτυχιών εντοπίζεται σε τέσσερα βασικά συστήματα: φωτισμός και σήμανση, εκπομπές ρύπων, τροχοί και ανάρτηση, καθώς και τα φρένα, που μαζί ευθύνονται για το 75% των αρνητικών αποτελεσμάτων. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα στοιχεία δείχνουν, μάλιστα, ότι το 81% των οχημάτων που παρουσιάστηκαν στον τεχνικό έλεγχο πέρυσι πέρασαν με την πρώτη προσπάθεια, ενώ το 19% απέτυχε. Το ποσοστό αυτό εμφανίζεται ως ανησυχητικό, καθώς σχεδόν δύο στα δέκα οχήματα στους δρόμους της Ισπανίας δεν λειτουργούν υπό βέλτιστες συνθήκες ασφάλειας ή εκπομπών ρύπων και θεωρούνται ακατάλληλα για κυκλοφορία.

Οι ισπανικές αρχές τονίζουν ότι σημαντικό πρόβλημα αποτελούν και τα οχήματα που κυκλοφορούν χωρίς να έχουν καν προσέλθει για τον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο, με το ποσοστό αυτό να αγγίζει το 32,7%

Η έρευνα δείχνει επίσης ποια είδη οχημάτων παρουσιάζουν μεγαλύτερη ή μικρότερη επιτυχία στους τεχνικούς ελέγχους. Συγκεκριμένα, τα αγροτικά οχήματα σημειώνουν τα καλύτερα αποτελέσματα, με ποσοστό επιτυχίας 87% στην πρώτη προσπάθεια, ενώ ακολουθούν οι μοτοσικλέτες και τα quad με 83% και τα επιβατικά αυτοκίνητα με 82%. Αντίθετα, τα βαρέα φορτηγά αντιμετωπίζουν τα περισσότερα προβλήματα, με ποσοστό αποτυχίας 29%, ενώ τα λεωφορεία ακολουθούν με 27%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν τα βαν, καθώς μόνο το 74% περνά τον έλεγχο στην πρώτη προσπάθεια, με ποσοστό αποτυχίας 26%, ενώ παράλληλα αποτελούν οχήματα με τη μεγαλύτερη χιλιομετρική χρήση.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ