Αθήνα: Γιατί χάνουμε 1.500 ευρώ τον χρόνο όταν οδηγούμε -Το άγνωστο κόστος που μας επιβαρύνει

kinisi kifisos

Μεγάλη είναι οι οικονομική απώλεια των κατοίκων του Λεκανοπεδίου λόγω του μποτιλιαρίσματος που σημειώνεται καθημερινά στους δρόμους.

Παραμένουν αβίωτες οι μετακινήσεις των οδηγών στην Αθήνα, με την κυκλοφοριακή συμφόρηση να έχει εξελιχθεί σε ανεπούλωτη πληγή. Στο πρόβλημα αναφέρθηκε πρόσφατα μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), Θανάσης Τσιάνος.

Όπως επισήμανε, ο κάτοικος της Αττικής χάνει κατά μέσο όρο περίπου 60 λεπτά της ημέρας πίσω από το τιμόνι, εκ των οποίων τα 30 λεπτά είναι σε καθεστώς κυκλοφοριακής συμφόρησης. «Για να το πω πιο απλά, χάνουμε μισή ώρα την ημέρα κολλημένοι στην κίνηση».

Πολλοί κάτοικοι που ζουν σε μεγάλη απόσταση από την εργασία τους και αναγκάζονται να μετακινηθούν στις ώρες αιχμής χάνουν πολύ παραπάνω, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με όσους χρησιμοποιούν κρίσιμους οδικούς άξονες όπως η Λεωφ. Κηφισίας και ο Κηφισός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Δηλαδή αν μένεις πολύ μακριά από την εργασία σου και μετακινείσαι κατά τις ώρες αιχμής, αυτός ο χρόνος μπορεί να φτάσει ακόμα και τις 2 ώρες. Είναι ένας πολύ μεγάλος χρόνος», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιανός.

Πρόσθεσε δε ότι «έχουμε κοστολογήσει τον μέσο όρο που χάνουμε στην κίνηση. Αντιστοιχεί σε περίπου 1.500 ευρώ το άτομο τον χρόνο». Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη απώλεια ανά οδηγό υπολογίζεται με βάση τις χαμένες ώρες στην κίνηση και το μέσο ωριαίο κόστος εργασίας στην Ελλάδα.

Ο πρόεδρος του ΣΕΣ ανέφερε ότι το πρόβλημα δεν είναι αμιγώς ελληνικό, αλλά εντοπίζεται σε όλες τις μητροπολιτικές περιοχές του κόσμου, ενώ η λύση σύμφωνα με τον κ. Τσιανό θα πρέπει να είναι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, «ώστε να υπάρχει μια εναλλακτική για να κινηθεί πιο γρήγορα ο κόσμος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπροσθέτως, κατά το παρελθόν οι συγκοινωνιολόγοι έχουν υποστηρίζει ότι καθοριστική συμβολή στην αντιμετώπιση του προβλήματος θα μπορούσε να έχει η υλοποίηση οδικών έργων, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τον τριπλό κόμβο του Σκαραμαγκά που αναμένεται να δημοπρατηθεί το προσεχές διάστημα, την επέκταση της Λ. Κύμης που βρίσκεται σε διαγωνιστική φάση, και τη Μεγάλη Παράκαμψη Αττικής (Ελευσίνα-Οινόφυτα), έναν οδικό άξονα που θα παρακάμπτει τη Λ. Κηφισού.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ