Αυτά είναι τα ελαστικά που αντέχουν για πάνω από 60.000 χλμ. -Τι έδειξε νέα δοκιμή

elastika EE

Μια νέα δοκιμή του ADAC αποκαλύπτει σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα ελαστικά παντός καιρού, αναδεικνύοντας ποια μοντέλα ξεχωρίζουν σε ασφάλεια και απόδοση υπό διάφορες συνθήκες οδήγησης.

Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε από τον ADAC, τον γερμανικό οργανισμό αυτοκινήτου με πολυετή εμπειρία στις αξιολογήσεις ασφάλειας και απόδοσης, και περιλάμβανε 16 δημοφιλή μοντέλα ελαστικών παντός καιρού σε μέγεθος 225/45 R17, που χρησιμοποιείται σε πολλά μικρομεσαία αυτοκίνητα.

Οι αξιολογήσεις του οργανισμού βασίστηκαν σε δοκιμές φρεναρίσματος και συμπεριφοράς σε στεγνό, βρεγμένο, παγωμένο και χιονισμένο οδόστρωμα, ενώ ελήφθησαν υπόψη και παράγοντες όπως η αντοχή, η κατανάλωση καυσίμου, ο θόρυβος κύλισης και η βιωσιμότητα των υλικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως υπογραμμίζει ο ίδιος ο οργανισμός, τα αποτελέσματα φέτος εμφανίζονται βελτιωμένα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, καθώς τέσσερα μοντέλα απέσπασαν την αξιολόγηση «καλό», έναντι μόλις ενός πέρυσι. Στην κορυφή της λίστας του ADAC βρίσκονται τα Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 και Continental AllSeasonContact 2, με συνολική βαθμολογία 2,3.

Και τα δύο προσφέρουν ισορροπημένες επιδόσεις σε κάθε επιφάνεια, με το ελαστικό της Continental να είναι το μοναδικό που πετυχαίνει συνολική αξιολόγηση «καλό» για την οδική ασφάλεια. Το μοντέλο της Goodyear, ωστόσο, ξεχωρίζει για τη μεγαλύτερη προβλεπόμενη διάρκεια ζωής, φτάνοντας τα 68.000 χιλιόμετρα, επίδοση εντυπωσιακή για την κατηγορία.

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3

Ακολουθούν τα Pirelli Cinturato All Season SF 3 και Bridgestone Turanza All Season 6, με συνολική βαθμολογία 2,5, ενώ λίγο πιο πίσω βρίσκονται τα ελαστικά των Michelin, Dunlop, BFGoodrich και Viking, τα οποία αποσπούν επίσης ικανοποιητικές επιδόσεις και θεωρούνται αξιόπιστες επιλογές αγοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετα, τα υπόλοιπα οκτώ ελαστικά της δοκιμής δεν κατάφεραν να πείσουν, καθώς παρουσίασαν μόλις επαρκή ή και κατώτερη απόδοση σε τουλάχιστον μία από τις συνθήκες δοκιμής. Τελευταία στη λίστα βρίσκονται τα Arivo Carlorful A/S και Petlas Multi Action PT565, με βαθμολογία 5,5, καθώς δεν πέτυχαν ούτε μία επίδοση ανώτερη του «επαρκούς» και σε ορισμένες κατηγορίες εμφάνισαν σοβαρές αδυναμίες.

Η διαφορά ανάμεσα στα ελαστικά φάνηκε ξεκάθαρα στις δοκιμές φρεναρίσματος. Το Continental, δεύτερο στην κατάταξη, χρειάστηκε μόλις 31 μέτρα για να ακινητοποιηθεί σε βρεγμένο οδόστρωμα με 80 χλμ./ώρα ενώ το φθηνότερο Arivo Carlorful χρειάστηκε 41 μέτρα, μια απόκλιση που σε πραγματικές συνθήκες μπορεί να καθορίσει το εάν ένα ατύχημα μπορεί αποφευχθεί ή όχι.

 Continental AllSeasonContact 2

Continental AllSeasonContact 2

Ο ADAC επισημαίνει, επίσης, ότι η επιλογή ελαστικών παντός καιρού εξαρτάται και από το προσωπικό προφίλ οδήγησης. Για οδηγούς που κινούνται κυρίως στην πόλη και σε ήπιες καιρικές συνθήκες, τα ελαστικά αυτά μπορούν να αποτελέσουν πρακτική και ασφαλή επιλογή για όλο τον χρόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετα, για όσους ταξιδεύουν σε περιοχές με υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι ή αντιμετωπίζουν έντονα χειμερινά φαινόμενα όπως χιόνι και πάγο, η πιο ασφαλής λύση παραμένει η χρήση ξεχωριστών θερινών και χειμερινών ελαστικών.

Στην Ελλάδα, όπου οι ακραίες καιρικές συνθήκες είναι σπάνιες και περιορίζονται κυρίως σε ορεινές περιοχές, οι οδηγοί συνήθως χρησιμοποιούν είτε θερινά είτε ελαστικά παντός καιρού όλο το χρόνο, χωρίς σημαντικά προβλήματα.

Αναλυτικά, τα αποτελέσματα δοκιμής ελαστικών παντός καιρού ADAC 2025:

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3: Στεγνό οδόστρωμα 2,6 – Υγρό 2,3 – Χιόνι 2,4 – Πάγος 1,9 – Θόρυβος/άνεση 2,6 – Κατανάλωση 1,8 – Φθορά 1,6 – Τελική βαθμολογία 2,3 (καλό)

Continental AllSeasonContact 2: Στεγνό 2,4 – Υγρό 2,4 – Χιόνι 2,2 – Πάγος 1,8 – Θόρυβος/άνεση 2,6 – Κατανάλωση 1,7 – Φθορά 2,0 – Τελική 2,3 (καλό)

Pirelli Cinturato All Season SF 3: Στεγνό 2,4 – Υγρό 2,2 – Χιόνι 2,6 – Πάγος 2,0 – Θόρυβος/άνεση 2,7 – Κατανάλωση 2,0 – Φθορά 1,4 – Τελική 2,4 (καλό)

Bridgestone Turanza All Season 6: Στεγνό 2,1 – Υγρό 2,7 – Χιόνι 2,5 – Πάγος 2,0 – Θόρυβος/άνεση 2,6 – Κατανάλωση 1,8 – Φθορά 2,6 –Τελική 2,5 (καλό)

Michelin CrossClimate 2: Στεγνό 2,0 – Υγρό 3,0 – Χιόνι 1,7 – Πάγος 1,9 – Θόρυβος/άνεση 2,6 – Κατανάλωση 2,1 – Φθορά 1,4 – Τελική 2,7 (ικανοποιητικό)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Dunlop All Season 2: Στεγνό 3,4 – Υγρό 2,8 – Χιόνι 2,1 – Πάγος 2,0 – Θόρυβος/άνεση 2,9 – Κατανάλωση 1,8 – Φθορά 1,5 –Τελική 2,8 (ικανοποιητικό)

BFGoodrich Advantage All-Season: Στεγνό 3,0 – Υγρό 3,3 – Χιόνι 1,8 – Πάγος 1,9 – Θόρυβος/άνεση 2,8 – Κατανάλωση 2,0 – Φθορά 1,6 – Τελική 3,0 (ικανοποιητικό)

Viking FourTech Plus: Στεγνό 3,1 – Υγρό 3,3 – Χιόνι 2,0 – Πάγος 1,9 – Θόρυβος/άνεση 3,2 – Κατανάλωση 2,0 – Φθορά 1,9 – Τελική 3,2 (μέτριο)

Vredestein Quatrac Pro+: Στεγνό 2,8 – Υγρό 3,5 – Χιόνι 2,1 – Πάγος 1,9 – Θόρυβος/άνεση 2,6 – Κατανάλωση 1,9 – Φθορά 2,2 – Τελική 3,3 (μέτριο)

Barum Quartaris 5: Στεγνό 3,0 – Υγρό 3,3 – Χιόνι 2,3 – Πάγος 2,0 – Θόρυβος/άνεση 2,8 – Κατανάλωση 2,1 – Φθορά 1,8 – Τελική 3,4 (μέτριο)

Nexen N’Blue 4Season 2: Στεγνό 3,3 – Υγρό 3,5 – Χιόνι 2,0 – Πάγος 2,0 – Θόρυβος/άνεση 3,1 – Κατανάλωση 2,1 – Φθορά 2,4 – Τελική 3,4 (μέτριο)

Superia Ecoblue 4S: Στεγνό 3,5 – Υγρό 4,3 – Χιόνι 2,0 – Πάγος 2,1 – Θόρυβος/άνεση 3,5 – Κατανάλωση 2,0 – Φθορά 2,4 – Τελική 4,0 (ανεπαρκές)

CST Medallion All Season ACP1: Στεγνό 4,3 – Υγρό 4,8 – Χιόνι 2,4 – Πάγος 2,2 – Θόρυβος/άνεση 3,4 – Κατανάλωση 2,4 – Φθορά 2,6 – Τελική 4,3 (ανεπαρκές)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

APlus AS909: Στεγνό 4,0 – Υγρό 4,9 – Χιόνι 3,3 – Πάγος 2,2 – Θόρυβος/άνεση 3,9 – Κατανάλωση 2,6 – Φθορά 2,7 –Τελική 4,4 (ανεπαρκές)

Arivo Carlorful A/S: Στεγνό 4,0 – Υγρό 5,0 – Χιόνι 3,4 – Πάγος 2,3 – Θόρυβος/άνεση 3,5 – Κατανάλωση 2,8 – Φθορά 2,8 – Τελική 4,5 (ανεπαρκές)

Petlas Multi Action PT565: Στεγνό 4,0 – Υγρό 5,5 – Χιόνι 3,5 – Πάγος 2,5 – Θόρυβος/άνεση 3,5 – Κατανάλωση 3,0 – Φθορά 2,7 –Τελική 4,9 (ανεπαρκές)

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ