Αποσύρονται τα τρόλεϊ από τους δρόμους της Αθήνας -Τι θα μπει στη θέση τους, γιατί μπαίνει τέλος μετά από 70 χρόνια

τρόλεϊ

Η Αθήνα εισέρχεται σε μια νέα εποχή στις αστικές της συγκοινωνίες, αποχαιρετώντας σταδιακά τα τρόλεϊ που για δεκαετίες αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των πολιτών.

Μετά από επτά δεκαετίες συνεχούς λειτουργίας, η αποξήλωση των καλωδίων των τρόλεϊ έχει ήδη ξεκινήσει, με τις εργασίες να εκκινούν την Κυριακή 7 Δεκεμβρίουστις γραμμές 17 και 20, σηματοδοτώντας την πρώτη πράξη μιας συνολικής αναδιάρθρωσης του δικτύου.

Το σχέδιο, όπως αναφέρθηκε από τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών κ. Κυρανάκη σε σχετική του ανάρτηση, προβλέπει τη μείωση του σημερινού δικτύου των 143 χιλιομέτρων κατά περίπου 70%, με στόχο να παραμείνουν 44 χιλιόμετρα ενεργών γραμμών.

Η διαδικασία αποξήλωσης αφορά πάνω από το 70% των ηλεκτροδοτούμενων γραμμών στην περιοχή, και το πρωί της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου τα συνεργεία έκοψαν το πρώτο καλώδιο στην Ακτή Μιαούλη, σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη των εργασιών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη, οι πρώτες αλλαγές στα δρομολόγια των γραμμών 17 και 20 έχουν τεθεί σε εφαρμογή, με τα τρόλεϊ να σταματούν και τα δρομολόγια να εξυπηρετούνται πλέον από τους «διαδόχους» τους στον δρόμο: Τα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Σύμφωνα με δηλώσεις του δήμαρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, τα νέα μέσα μεταφοράς που έρχονται να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά τρόλεϊ θα είναι ηλεκτρικά λεωφορεία χαμηλού ενεργειακού αποτυπώματος, που όχι μόνο θα μειώνουν τη ρύπανση και το θόρυβο, αλλά θα συμβάλλουν και στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους της πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιλογή των ηλεκτρικών λεωφορείων ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της αυτοκίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας, καθώς οι σύγχρονες τεχνολογίες επιτρέπουν τη λειτουργία των οχημάτων χωρίς την ανάγκη υπερκείμενων ηλεκτροφόρων καλωδίων που λειτουργούν ως μεταφορείς ενέργειας, όπως τις τεχνολογίες που συναντάμε στα τρόλεϊ.

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, κ. Κυρανάκης, υπογράμμισε επίσης την οικονομική διάσταση της αλλαγής, σημειώνοντας ότι τα στοιχεία δείχνουν πως η αντικατάσταση των τρόλει με ηλεκτρικά λεωφορεία μπορεί να σώσει από τα ταμεία της χώρας εκατομμύρια ευρώ από τα κόστη συντήρησης και αντικατάστασης του δικτύου.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Αυτό σημαίνει σημαντική εξοικονόμηση υπέρ των φορολογουμένων πολιτών, καθώς η τιμή για κάθε 2 νέα τρόλεϊ αντιστοιχεί σε 3 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ εξοικονομούμε άνω του 50% του λειτουργικού κόστους με κάθε αντικατάσταση από ηλεκτρικό λεωφορείο, αλλά και 20.000.000€ από τα κόστη αντικατάστασης και συντήρησης δικτύου.».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται πως η νέα αυτή αλλαγή αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πλάνου αναβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών στην πρωτεύουσα, που στοχεύει τόσο στη δημιουργία ενός σύγχρονου, φιλικού προς το περιβάλλον και οικονομικά αποδοτικού δικτύου, όσο και σε ένα σύστημα που μπορεί να μειώσει αισθητά την κίνηση και να δώσει στους κατοίκους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ