Αποστολή στο Μιλάνο: Αυτό είναι το ολοκαίνουργιο Lexus LBX

lexus lbx maketa

Το carandmotor ταξίδεψε στο Μιλάνο όπου η Lexus αποκάλυψε το LBX, το μικρότερο μοντέλο στην ιστορία της, το οποίο θέλει να κατακτήσει την ευρωπαϊκή αγορά.

Lexus takes the city. Πρόκειται για το σύνθημα που δέσποζε στον εκθεσιακό χώρο του Μιλάνου, όπου ταξίδεψε το carandmotor την Πέμπτη 1η Ιουνίου δίνοντας το «παρών» στο παγκόσμιο ντεμπούτο του νέου μοντέλου-ορόσημου του ιαπωνικού πολυτελούς brand.

Ένα σύνθημα που αποτυπώνει ανάγλυφα την αποφασιστικότητα της Lexus να κυριαρχήσει στον χώρο των αστικών μετακινήσεων έχοντας ως αιχμή του δόρατος ένα compact μοντέλο, το μικρότερο στην ιστορία της, που έχει αναπτυχθεί κυρίως για την ευρωπαϊκή αγορά και εγκαινιάζει ένα νέο, συναρπαστικό κεφάλαιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lexus LBX

Και εγένετο... το LBX (Lexus Breakthrough Crossover), ένα αποκλειστικά υβριδικό B-SUV που ασπάζεται τις σύγχρονες σχεδιαστικές ιδέες και τεχνολογίες, προσφέρει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης και δεν αποκλίνει στο ελάχιστο από τις θεμελιώδεις αρχές της Lexus για πολυτέλεια, ποιότητα κατασκευής και την αίσθηση Omotenashi, την ιαπωνική, δηλαδή, κουλτούρα φιλοξενίας.

Το LBX, που έχει ως απαρέγκλιτο στόχο να γίνει ένα από τα best-seller της μάρκας στη Γηραιά Ήπειρο, θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στη χώρα μας από τον Σεπτέμβριο του 2023, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν στις αρχές του επόμενου έτους.

Lexus LBX
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μικρές διαστάσεις, μυώδης και σύγχρονη εμφάνιση

Με τις διαστάσεις του να μεταφράζονται σε 4.190 χλστ. μήκος, 1.825 χλστ. πλάτος και 1.545 χλστ. ύψος, καθίσταται σαφές ότι κύριο πεδίο δράσης του LBX είναι το περιβάλλον της πόλης. Ραχοκοκαλιά του είναι μια ειδικά τροποποιημένη έκδοση της παγκόσμιας πλατφόρμας GA-B (σε αυτή βασίζεται το Toyota Yaris Cross) που έχει επιτρέψει στη Lexus να χαρίσει στο premium B-SUV έναν fun-to-drive χαρακτήρα, χάρη -μεταξύ άλλων- στο χαμηλό κέντρου βάρους, τα φαρδιά μετατρόχια και το εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα.

Lexus LBX

Σε επίπεδο εμφάνισης, στόχος της Lexus ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου με πιο χαλαρό παρά επίσημο χαρακτήρα, αποπνέοντας ένα αυθεντικό, αβίαστο στυλ. Πρωταγωνιστής της νέας σχεδιαστικής γλώσσας που εγκαινιάζει το LBX είναι η μπροστινή όψη του, με μια επιβλητική μάσκα, χωρίς πλαίσιο, που έχει ενοποιηθεί σε ένα ενιαίο τραπεζοειδές σχήμα. Η μάσκα αποδεικνύεται αποδοτική και σε επίπεδο αεροδυναμικής, εξασφαλίζοντας ομαλή ροή του αέρα πάνω και γύρω από το αυτοκίνητο και συνδράμει καθοριστικά στη δημιουργία μιας ισχυρής και δυναμικής εικόνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lexus LBX

Σε αυτό βοηθούν οι «αιχμηροί» κεντρικοί προβολείς που συνθέτουν μια ισχυρή οπτική υπογραφή, τα φουσκωμένα φτερά που τονίζουν τους μεγάλους τροχούς (18"), αλλά και οι μπροστινές κολώνες που είναι τραβηγμένες προς τα πίσω, κάνοντας το καπό να φαίνεται μακρύτερο. Μέρος από τη λάμψη του εμπρός μέρους «κλέβει» η πίσω όψη του LBX όπου κυριαρχoύν τα ενοποιημένα φωτιστικά σώματα, με τη μοντέρνα και ιδιαίτερα καλαίσθητη σχεδίαση, η ονομασία της Lexus και η διακριτική πίσω αεροτομή. Απαρατήρητα δεν γίνεται να περάσουν ούτε τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος που υποδηλώνουν τη δευτερεύουσα πτυχή του χαρακτήρα του LBX, τη δυνατότητα να εγκαταλείπει την άσφαλτο.

Εσωτερικό: Απλότητα, κομψότητα, ποιότητα κατασκευής

Η έμφαση στην ποιότητα και η προσοχή στη λεπτομέρεια αποτυπώνεται σε μια επιλογή επενδύσεων και ταπετσαριών με καλαίσθητη εμφάνιση και ευχάριστη αίσθηση αφής. Εκτός από το κορυφαίας ποιότητας δέρμα, οι επιλογές περιλαμβάνουν ένα vegan εσωτερικό που χρησιμοποιεί συνθετικό δέρμα και υλικά για τις επενδύσεις των καθισμάτων, του τιμονιού, του μοχλού ταχυτήτων και των θυρών. Τη luxury αίσθηση ενισχύει ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με 50 επιλογές χρωμάτων, το καθένα εκ των οποίων διαφορετικό θέμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lexus LBX

Το κάθισμα του οδηγού έχει 285 χλστ. απόσταση από το έδαφος παρέχοντάς του πολύ καλά επίπεδα ορατότητας, ενώ, ταυτόχρονα, η θέση οδήγησης του χαρίζζει την αίσθηση ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός σπορ hatchback και όχι ενός SUV μοντέλου.

Η Lexus, παράλληλα, έχει εργαστεί πυρετωδώς πάνω στην αποτροπή διείσδυσης θορύβων στην καμπίνα, χρησιμοποιώντας -μεταξύ άλλων- προηγμένα ηχομονωτικά υλικά, αλλά και έναν άξονα εξισορρόπησης (αντικραδασμικού άξονα) στον κινητήρα για τη μείωση των κραδασμών που μπορεί να δημιουργήσουν βουητό. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός στην προσθιοκίνητη έκδοση ανέρχεται σε 332 λίτρα, ενώ στην τετρακίνητη (E-Four) σε 225 λίτρα.

Lexus LBX
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περνώντας στον ψηφιακό κόσμο του LBX, το cockpit είναι μια ερμηνεία της εργονομικής φιλοσοφίας Tazuna της Lexus, που «θέλει» τα κύρια χειριστήρια και τις πηγές πληροφοριών να βρίσκονται «γύρω» από τον οδηγό ώστε ο χειρισμός τους να απαιτεί μόνο ελάχιστες κινήσεις του χεριού.

Πρωταγωνίστρια είναι μια ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών, που κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή της σε Lexus μοντέλο και συνοδεύεται προαιρετικά με head-up-display. Το LBX ενσωματώνει πιο πρόσφατο σύστημα πολυμέσων Lexus Link Connect που λειτουργεί μέσω μιας οθόνης αφής 9,8”, με πλοήγηση βασισμένη στο cloud, συμβατότητα τόσο με Apple CarPlay όσο και Android Auto, over-the-air ενημερώσεις λογισμικού και τον ψηφιακό βοηθό "Hey Lexus".

Lexus LBX Cockpit

Συστήματα ασφαλείας

Το LBX επωφελείται από τις ολοκληρωμένες λειτουργίες ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού του Lexus Safety System+ τελευταίας γενιάς. Τα βασικά στοιχεία περιλαμβάνουν Pre-Collision System με Intersection Turn Assist, Dynamic RadarCruise Control, Lane Tracing Assist/Lane Keep Assist και Road Sign Assist. Πρόσθετα στοιχεία που υποστηρίζουν την ασφαλέστερη οδήγηση και τους ελιγμούς και μειώνουν το φόρτο του οδηγού είναι το ηλεκτρικό σύστημα άνοιγμα θυρών e-latch της Lexus με Safe Exit Assist, το μόνιτορ οδηγού, οι έξυπνοι αισθητήρες στάθμευσης με αυτόματο φρενάρισμα, το Rear Cross Traffic Alert και το Blind Spot Monitoring.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lexus LBX

Οι «ατμοσφαιρικές» εκδόσεις εξοπλισμού

Με το LBX, η Lexus υιοθετεί μια νέα προσέγγιση για τη δημιουργία μιας γκάμας εκδόσεων που θα ταιριάζει καλύτερα στις προτιμήσεις και τον τρόπο ζωής των πελατών. Η γκάμα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερις "atmosphere" εκδόσεις πέρα από τη βασική: Tις Elegant και Relax που εστιάζουν σε μια εκλεπτυσμένη αίσθηση, και τις Emotion και Cool που έχουν έναν πιο σπορ, πιο δυναμικό χαρακτήρα.

Lexus LBX Emotion
Lexus LBX Emotion
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, οι δύο τελευταίες ξεχωρίζουν για τη διχρωμία στο αμάξωμα και τις ζάντες αλουμινίου 18". Στο εσωτερικό η Emotion διαθέτει διάτρητη επένδυση από συνθετικό δέρμα με κόκκινες πινελιές και ραφές, ενώ η Cool ενσωματώνει επενδύσεις από Ultrasuede και δίχρωμο δέρμα σε μαύρο/σκούρο γκρι χρώμα με χάλκινες λεπτομέρειες και ραφές.

Lexus LBX Emotion
Lexus LBX Emotion

Σημειώνεται ότι μετά το λανσάρισμα του μοντέλου (2024), σε επιλεγμένες αγορές θα διατεθεί η υπηρεσία Lexus Bespoke Build που παρέχει στους ενδιαφερόμενους την ελευθερία να εξατομικεύσουν το όχημά τους με ειδικές λεπτομέρειες (π.χ. να αλλάξουν το χρώμα των ζωνών ασφαλείας και το χρώμα των ραφών της ταπετσαρίας).

Με νέο υβριδικό σύστημα

Το Lexus LBX κινείται από ένα νέο υβριδικό σύστημα της Lexus με έναν τρικύλινδρο 1.500άρη βενζινοκινητήρα απόδοσης 136 ίππων και 185 Nm ροπής. Τα κύρια εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν επανασχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό, συμπεριλαμβανομένου του κιβωτίου (e-CVT) και της μονάδας ελέγχου ισχύος, για τη βελτίωση της αποδοτικότητας, τη μείωση των απωλειών, την εξοικονόμηση βάρους και τη μείωση του μεγέθους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lexus LBX Hybrid

O κινητήρας πλαισιώνεται από μια νέα διπολική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου χαμηλής αντίστασης, υψηλής απόδοσης, η οποία επιτρέπει την πρόσθετη υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ.) και επεκτείνει την ικανότητα του αυτοκινήτου να κινείται αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια.

Επιπροσθέτως, υπάρχει η επιλογή της τετρακίνησης E-Four, με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Όταν το όχημα ξεκινά από στάση, στρίβει ή κινείται σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης, το σύστημα κατευθύνει αυτόματα την κινητήρια δύναμη στους πίσω τροχούς, συμβάλλοντας στη σταθερότητα του οχήματος.

Lexus LBX
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν γόνατα MacPherson εμπρός - τα προσθιοκίνητα μοντέλα χρησιμοποιούν ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ το τετρακίνητο LBX διαθέτει διάταξη με διπλά ψαλίδια.

Τέλος, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης περιλαμβάνει την τεχνολογία Vehicle Braking Posture Control, η οποία εξισορροπεί αυτόματα την κατανομή της δύναμης πέδησης εμπρός για την καταστολή των κλίσεων κατά τον διαμήκη άξονα και τη διασφάλιση ενός γραμμικού φρεναρίσματος, την ίδια ώρα που μειώνει τις κλίσεις του οχήματος στις στροφές.

Lexus LBX

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ