
Το ιαπωνικό μοντέλο που άνοιξε το δρόμο για την ηλεκτροκίνηση, στην τρίτη γενιά του έρχεται με εντελώς διαφορετική εμφάνιση και γεμάτο τεχνολογία αιχμής.
Ταξιδέψαμε στη Δανία για την πρώτη επαφή με το πολυαναμενόμενο μοντέλο της Nissan, που έρχεται να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στην έως τώρα πλούσια ιστορία του. Πίσω στο 2010, το LEAF ήταν το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο ευρείας παραγωγής και έκτοτε έχει καταγράψει περισσότερες από 700.000 πωλήσεις παγκοσμίως.
Ωστόσο η ηλεκτροκίνηση του 2010 αλλά και τα δεδομένα όταν ήρθε η δεύτερη γενιά, διέφεραν σημαντικά από τις απαιτήσεις του σήμερα. Οι EV τεχνολογίες έχουν προχωρήσει και το σημαντικότερο: ο ανταγωνισμός είναι πια μεγάλος.
BUY NOW
Με αυτά κατά νου, οι Ιάπωνες άλλαξαν πλήρως το LEAF, που σε τίποτα δεν θυμίζει την προηγούμενη γενιά του. Έχει πλέον δυναμικό crossover χαρακτήρα, με σμιλεμένες επιφάνειες και ρέουσα γραμμή οροφής ενώ ο χαρακτηριστικός μπροστινός και πίσω φωτισμός προσφέρει μια ξεχωριστή, υψηλής τεχνολογίας ταυτότητα.
Καθώς ένα βασικό χαρακτηριστικό του νέου LEAF, πέρα από την πλούσια τεχνολογική του φαρέτρα, είναι η σημαντικά αυξημένη αυτονομία, αυτή έχει έρθει χάρη στην εξαιρετική αεροδυναμική απόδοσή του. Έχει εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,25, με αρωγούς τις επίπεδες λαβές θυρών αλλά ακόμα και τη γραμμή που διατρέχει το μπροστινό μέρος πίσω από το φωτιζόμενο έμβλημα Nissan, η οποία σχεδιάστηκε ώστε να κατευθύνει τη ροή του αέρα πάνω και κάτω από το αμάξωμα. Παράλληλα, προαιρετικά προσφέρεται και με αεροδυναμικές ζάντες 19 ιντσών. Πάμε όμως σε όσα είδαμε και κάναμε στην πρώτη διά ζώσης επαφής με το νέο EV των Ιαπώνων.

Φτάνοντας στη μουντή Κοπεγχάγη, πλειάδα από LEAF μας περίμεναν δίπλα σε ένα από τα πολυσχιδή κανάλια που διασχίζουν αυτή τη χτισμένη πάνω σε νησιά πόλη. Ένα πεδίο δοκιμής που δεν επιλέχθηκε τυχαία, αφού τα EV έχουν ενσωματωθεί στις Σκανδιναβικές χώρες περισσότερο από οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη. Έμοιαζε λοιπόν σαν σε φυσικό περιβάλλον, αν και όπως θα δούμε στην πορεία, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και πέραν του αστικού τοπίου, τόσο σε εθνικό δίκτυο αλλά και επαρχιακούς δρόμους, σε πραγματικά μαγικές διαδρομές.

Συναντηθήκαμε λοιπόν και άμεσα έχεις την πρώτη έκπληξη που σχεδίασαν στο Global Design Studio της Nissan στο Atsugi της Ιαπωνίας. Πλησιάζεις και το LEAF σε καλωσορίζει με ένα “χαμόγελο” στη μάσκα του αυτοκινήτου (με μια μαύρη λεπτομέρεια που εκτείνεται από το έμβλημα μέχρι τα φώτα). Το χαζεύεις και βλέπεις πόσο έχει αλλάξει και πόσο έχει εναρμονιστεί με τις επιταγές του σήμερα, έχοντας όμως πολλά, μικρά, δικά του στοιχεία.

Οι αριθμοί 2 και 3 προφέρονται στα ιαπωνικά «ni» και «san», σχηματίζοντας το όνομα «Nissan». Αυτό το μοτίβο ενσωματώνεται διακριτικά σε διάφορα σημεία σε όλο το αυτοκίνητο, όπως στη θύρα φόρτισης, στις ζάντες, στους πίσω προβολείς και σε διάφορα άλλα διακοσμητικά στοιχεία του εσωτερικού. Σε ένα διαρκές παιχνίδι αναζήτησης των… στοιχείων! Το ιαπωνικό μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε επτά επιλογές εξωτερικών χρωμάτων, συμπεριλαμβανομένου του μοναδικού τιρκουάζ LEAF - Luminous Teal, που φαντάζει ως το ιδανικό χρώμα για να αποτελέσει τη mainstream επιλογή του αγοραστικού κοινού.

Το νέο LEAF μοιάζει πολύ μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά αλλά στην πραγματικότητα το μήκος του είναι μειωμένο σε σχέση με τη δεύτερη γενιά. Αυτό χάρη στους μικρότερους προβόλους εμπρός και πίσω, με αποτέλεσμα η καμπίνα να έχει, αντίθετα, μεγαλώσει. Αυτό επιτρέπει την άνετη μετακίνηση και για ενήλικους πίσω επιβάτες, σε ένα σύγχρονο και καλαίσθητο περιβάλλον.

Κάθεσαι στη θέση του οδηγού και άμεσα κατακλύζεσαι από τεχνολογία. Δύο οθόνες 14,3”, μία με τον πίνακας οργάνων και μία κεντρική που περιλαμβάνει όλες τις υπόλοιπες λειτουργίες, διαμορφώνουν ένα πλήρως ψηφιακό cockpit. Η εξοικείωση με τα λιγοστά φυσικά κουμπιά έρχεται γρήγορα και σε αυτή τη μορφή είναι οι επιλογές του συστήματος κίνησης, τα διάφορα driving modes αλλά και η λειτουργία e-pedal (για ομαλή οδήγηση με ένα πεντάλ).

Πρέπει να σταθούμε στο NissanConnect με ενσωματωμένη τη σουίτα της Google, που αποτελεί πολύτιμο «συνοδηγό», καθώς περιλαμβάνει:
- Google Maps με In-Car Route Planner για εύκολη πλοήγηση και αυτόματο σχεδιασμό στάσεων φόρτισης κατά τη διαδρομή αλλά και ενημέρωση για το εκτιμώμενο επίπεδο της μπαταρίας όταν φτάσεις στον προορισμό
- Google Assistant για εύκολο φωνητικό χειρισμό πλοήγησης, ψυχαγωγίας, κλιματισμού και άλλων λειτουργιών
- Google Play Store για πρόσβαση σε εφαρμογές, υπηρεσίες streaming και εργαλεία παραγωγικότητας

Παράλληλα, η εφαρμογή NissanConnect Services προσφέρει απομακρυσμένη πρόσβαση σε έλεγχο της μπαταρίας, προετοιμασία κλιματισμού και προγραμματισμό διαδρομών — διασφαλίζοντας ότι ο οδηγός παραμένει εξίσου συνδεδεμένος εντός και εκτός οχήματος.
Προφανώς, υπάρχει ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού: Από το Intelligent Emergency Braking και το Blind Spot Intervention, μέχρι το Rear Cross Traffic Alert και το Lane Keep Assist αλλά και τεχνολογίες όπως το 3D Around View Monitor, το Invisible Hood View και το Front Wide View που διευκολύνουν σημαντικά το παρκάρισμα.

Συνεχίζοντας με το εσωτερικό, συναντάμε ποικιλία υλικών και επενδύσεων και ακόμα και στα πιο σκληρά σημεία, η συναρμογή είναι πολύ καλή. Το ίδιο και η ηχομόνωση, ενώ στο ανώτερα επίπεδα εξοπλισμού, πέραν του ηχοσυστήματος Bose, υπάρχει ηχείο στο πλάι του προσκέφαλου του καθίσματος του οδηγού από το οποίο ενημερώνεται για τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης. Δεν το περίμενα αλλά η χρωματική εναλλαγή λευκού/μωβ που στη θεωρία μου φάνταζε περίεργη, τελικά αποτελεί έναν ενδιαφέρον συνδυασμό.

Ξεχωριστή πινελιά αποτελεί η πανοραμική, σταδιακά σκιάζουσα ηλιοροφή με διακριτικές λεπτομέρειες LEAF. Όσο για το χώρο αποσκευών, ορίζεται στα 437 λίτρα, με την πρόσβαση στο πορτμπαγκάζ να γίνεται πιο εύκολη με την ηλεκτρική πίσω πόρτα.

Είπαμε για εμφάνιση, είπαμε για εσωτερικό, είπαμε για τεχνολογία, πάμε και για την ουσία. Στην καρδιά του έχει έναν ηλεκτροκινητήρα, με μέγιστη ισχύ στα 218 PS και μέγιστη ροπή στα 355Nm, με την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 7,6 δευτερόλεπτα. Τιμές κάτι παραπάνω από επαρκείς για ένα όχημα με οικογενειακό προσανατολισμό. Πρόκειται για νέας γενιάς 3-σε-1 κινητήριο σύνολο που ενσωματώνει τον κινητήρα, τον μετατροπέα και τον μειωτή σε μία ενιαία, συμπαγή μονάδα.

Δυνατό χαρτί και κάτι στο οποίο οι άνθρωποι της Nissan στάθηκαν εκτενώς στις παρουσιάσεις και τα workshops που παρακολουθήσαμε αυτό το διήμερο στη Δανία, είναι η αυτονομία, η οποία έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με την προηγούμενη γενιά αφού φτάνει τα 622 χιλιόμετρα (βάσει κύκλου WLTP).

Οι επιλογές μπαταριών είναι δύο. Η πρώτη είναι στις 52 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία που ξεπερνάει τα 330 χιλιόμετρα. Πρόκειται για τη «μεγάλη» επιλογή στο επίσης ολοκαίνουριο Micra. Η δεύτερη είναι 75 kWh και αυτή «φορούσε» το όχημα που οδηγούσαμε στη Δανία. Δεν καλύψαμε τέτοια απόσταση ώστε να την αδειάσουμε αλλά ήταν χαρακτηριστικός ο αργός ρυθμός με τον οποίο έπεφτε η αυτονομία. Οδηγούσαμε 2μιση ώρες, τηρώντας ευλαβικά όλα τα (αυστηρά) όρια ταχύτητας αλλά κινούμενοι σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και (πολύ) σε επαρχιακούς δρόμους κι από το 90%, το ζουμί της μπαταρίας είχε πέσει λίγο κάτω από το 70%.
Όσο για τη φόρτιση, ο κατασκευαστής κάνει λόγο για ταχεία φόρτιση DC έως και 150 kW, ανακτώντας ενέργεια για 420 km σε μόλις 30 λεπτά.

Απαλλαγμένοι από άγχη… αυτονομίας, απολαμβάνουμε τις διαδρομές, με το βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-EV (όπως και το Ariya) LEAF να προσφέρει αξιοσημείωτη άνεση αλλά και τον απαραίτητο δυναμισμό τις στιγμές που έπρεπε να κάνεις μία προσπέραση. Και παρότι οι δρόμοι εδώ στη Δανία είναι χαλιά, τα στρατηγικά τοποθετημένα σαμαράκια πιστοποιούσαν πως η ρύθμιση των αναρτήσεων (MacPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι προσανατολισμένη στην άνεση.
Η πρώτη μας επαφή με το νέο LEAF συνεχίζεται και θα έχουμε περισσότερα όταν το ιαπωνικό EV πατήσει Ελλάδα. Πράγμα που θα συμβεί στις αρχές του 2026.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Nissan LEAF 52 kWh
Κινητήρας: Ηλεκτρικός 177 PS, 345 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Xωρητικότητα μπαταρίας: 52 kWh
Επιδόσεις: 8.6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Αυτονομία: Έως 440 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.350/1.810/1.550 χλστ., 2.690 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.789-1937 κιλά (ανάλογα τον εξοπλισμό)
Χώρος αποσκευών: 437 λίτρα
Άφιξη στην Ελλάδα: Αρχές του 2026
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Nissan LEAF 75 kWh
Κινητήρας: Ηλεκτρικός 218 PS, 355 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Xωρητικότητα μπαταρίας: 75 kWh
Επιδόσεις: 7.6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Αυτονομία: Έως 622 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.350/1.810/1.550 χλστ., 2.690 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.789-1937 κιλά (ανάλογα τον εξοπλισμό)
Χώρος αποσκευών: 437 λίτρα
Άφιξη στην Ελλάδα: Αρχές του 2026

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ