
Δίχως να κόβει τους δεσμούς με το παρελθόν του, το νέο Jeep Compass προβάλλει πιο σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο από ποτέ, ενώ για πρώτη φορά προσφέρεται και ως 100% ηλεκτρικό.
Ένα νέο μεγάλο κεφάλαιο ανοίγει για το Jeep Compass, το μοντέλο που έχει αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, αριθμώντας πάνω από 2,5 εκ. πωλήσεις από το ντεμπούτο του το 2006. Το carandmotor.gr συστήθηκε με το νέο Jeep Compass από κοντά, ταξιδεύοντας στη Φλωρεντία, όπου είχε επίσης την ευκαιρία να οδηγήσει και τη νέα, τετρακίνητη έκδοση του Avenger.
Σύμφωνα με τη Jeep, το νέο Compass στοχεύει να επαναπροσδιορίσει την πιο ανταγωνιστική κατηγορία επιβατικών αυτοκινήτων, αυτή των οικογενειακών SUV, η οποία αντιστοιχεί σχεδόν στο ¼ της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς.
BUY NOW

Η νέα, τρίτη γενιά του Compass, μένει πιστή στο DNA και τις θεμελιώδεις αξίες της Jeep -ανθεκτικότητα, ασυναγωνίστη εκτός δρόμου ικανότητα, πάθος και περιπέτεια -αλλά ταυτόχρονα εξοπλίζεται με σύγχρονες τεχνολογίες και υιοθετεί μια νέα σχεδιαστική γλώσσα, έχοντας πλέον όλα τα εφόδια να καταγράψει ακόμα υψηλότερες εμπορικές πτήσεις. Θα είναι, επίσης, το πρώτο Compass που θα προσφέρεται και ως 100% ηλεκτρικό, ενώ θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Melfi στην Ιταλία, εξυπηρετώντας τη δέσμευση της Jeep για ενίσχυση της παραγωγής της επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium, φτάνοντας σε μήκος τα 4,55 μ., και πλέον προσφέρει επιπλέον 55 χλστ. χώρου για τα πόδια των επιβατών, με το πορτμπαγκάζ να έχει κερδίσει 34 λίτρα και να φτάνει συνολικά τα 550 λτ.
Τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα (40/20/40) ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, προσφέροντας μεγάλη ευελιξία, την ίδια ώρα που καθιστούν το Compass εξίσου λειτουργικό τόσο για επιβάτες όσο και για μεταφορά φορτίου.
Σε επίπεδο σχεδίασης, το νέο Compass εξακολουθεί να ενσαρκώνει τις χαρακτηριστικές αξίες της μάρκας, υιοθετώντας στοιχεία όπως η μάσκα με τις επτά σχισμές, οι τραπεζοειδείς θόλοι των τροχών και οι στιβαρές ποδιές. Παράλληλα, το νέο Jeep φέρει ειδική προστασία από τις γρατζουνιές και ενισχυμένους προφυλακτήρες, ενώ το ραντάρ του οχήματος έχει τοποθετηθεί σε διαφορετική θέση για την αποφυγή φθορών κατά την κίνηση σε στενούς χώρους ή κατά την επαφή με εμπόδια.

Οι μεγαλύτερες σχεδιαστικές επεμβάσεις αφορούν τους νέους πιο αιχμηρούς κεντρικούς προβολείς στο μπροστινό μέρος, όπως και τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία διατρέχουν τη θύρα του πορτμπαγκάζ και ακροβολίζονται σε σχήμα “Χ”, αντλώντας έμπνευση από αυτά του Avenger.
Η χρωματική παλέτα απαρτίζεται από συνολικά 6 επιλογές -μεταξύ των οποίων τα χρώματα Pacific (μπλε), Antarctica (λευκό), Amazonia (πρασινοκαφέ), Yosemite (γκρι) και Vulcano (μαύρο) – οι οποίες συνδέονται με συγκεκριμένα φυσικά τοπία.
Στην προσθιοκίνητη έκδοση, η απόσταση από το έδαφος φτάνει έως και τα 200 χλστ., οι γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής ανέρχονται σε 20/15/26 μοίρες, και η ικανότητα διέλευσης από το νερό αντιστοιχεί σε 470 χλστ., αναδεικνύοντας την ικανότητα του Jeep Compass να ανταποκρίνεται απρόσκοπτα σε απαιτητικά περιβάλλοντα.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις είναι ακόμα πιο ικανές, χάρη στο στάνταρ σύστημα Hill Descent Control, και τον ειδικό σχεδιασμό που εξασφαλίζει γωνία προσέγγισης 27° , γωνία ράμπας 16°, γωνία διαφυγής 31°, καθώς και βελτιωμένη απόσταση από το έδαφος και ενισχυμένη δυνατότητα διέλευσης από νερό. Στις βελτιωμένες off-road ικανότητες του Compass συνδράμει -μεταξύ άλλων- η νέα ρύθμιση της ανάρτησης με ειδικά ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτική ράβδο.
Σε τεχνολογικό επίπεδο, το Compass ενσωματώνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10” και οθόνη αφής 16” και μπορεί να δέχεται ασύρματες ενημερώσεις (OTA) καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του. Πρόκειται για στοιχεία που ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, όπως επίσης και η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 που υπόσχεται να καταστήσει ευκολότερη τη ζωή του οδηγού.

Χείρα βοηθείας στον άνθρωπο που κάθεται πίσω από το τιμόνι προσφέρουν, επίσης, λειτουργίες όπως το head-up display, το σύστημα ημιαυτόματης αλλαγής λωρίδας, οι προβολείς τεχνολογίας Matrix LED όπως και η διαχείριση διάφορων λειτουργιών του οχήματος μέσω κινητού τηλεφώνου.
Το νέο Compass θα διατίθεται σε ήπια υβριδική έκδοση 145 ίππων, plug-in hybrid με 195 PS και 3 αμιγώς ηλεκτρικές, με απόδοση που θα κυμαίνεται από 213 PS (στην προσθιοκίνητη) έως 375 PS (στην τετρακίνητη). Για την απόδοση 375 PS, η μάρκα εισήγαγε στο πίσω μέρος του μοντέλου έναν ειδικά σχεδιασμένο και ισχυρότερο ηλεκτροκίνητήρα που προσφέρει επιπλέον 49 kW μέγιστης ισχύος και έως 232 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με μειωτήρα με λόγο μετάδοσης 14:1, η ροπή που φτάνει στους πίσω τροχούς αγγίζει τα 3.100 Nm, εξασφαλίζοντας ιδανική πρόσφυση σε απαιτητικές συνθήκες, αλλά και δυνατότητα ανάβασης σε κλίση 20%, ακόμη και με μηδενική πρόσφυση στους εμπρός τροχούς.

Κατά τη φόρτιση, οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του Compass θα δέχονται ισχύ έως 160 kW, επαναφορτίζοντας από το 20 στο 80% σε μόλις 30 λεπτά, ενώ η μέγιστη αυτονομία θα ανέρχεται σε 650 χλμ.
Σε πρώτο στάδιο, το νέο Compass θα διατεθεί στην περιορισμένης παραγωγής έκδοση First Edition, με τους πελάτες να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο κινητήρια σύνολα: ένα e-Ηybrid με 48βολτη υβριδική τεχνολογία και 145 PS και μια αμιγώς ηλεκτρική 231 ίππων, με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και αυτονομία 500 χλμ.

Η First Edition θα ενσωματώνει -μεταξύ άλλων- ζάντες 20 ιντσών, προβολείς LED Matrix, σύστημα Select Terrain και προστασία 360° για τη θωράκιση του κάτω μέρους του SUV από γρατζουνιές.
Oι πρώτες παραδόσεις του Compass στην Ελλάδα είναι προγραμματισμένες για το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ