Αποκαλυπτική μελέτη -9 στους 10 οδηγούς παραδέχονται ότι κάνουν μια επικίνδυνη παράβαση

Σε μάστιγα έχει εξελιχθεί μια επικίνδυνη τροχαία παράβαση, όπως αποκαλύπτει πρόσφατη μελέτη.
Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία για τα τροχαία δυστυχήματα στους δρόμους της Ελλάδας, με πολλούς οδηγούς να αδιαφορούν για την αξία της ανθρώπινης ζωής, τελώντας σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.
Τα τελευταία χρόνια η νέα μάστιγα αφορά τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, παρά τις μελέτες που δείχνουν ότι οιοδηγοί που μιλούν σε κινητό κρατώντας το στο χέρι, χρειάζονται μισό δευτερόλεπτο περισσότερο για να αντιδράσουν σε κάτι ξαφνικό στον δρόμο, σε σύγκριση με αυτούς που οδηγούν χωρίς κινητό. Μισό δευτερόλεπτο περισσότερο σημαίνει 14 μέτρα περισσότερα για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο, όταν κινείται με 110 χιλιόμετρα την ώρα.
BUY NOW
Η εν λόγω παράβαση έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις μεταξύ άλλων και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μόνο το 10% είναι σε θέση να διανύσει μια διαδρομή από την αρχή ως το τέλος χωρίς να χρησιμοποιήσει τη συσκευή του με κάποιον τρόπο, όπως αποκάλυψε ανάλυση δεδομένων οδήγησης από δείγμα μισού εκατομμυρίου οδηγών τους τελευταίους 12 μήνες, που κοινοποιήθηκε αποκλειστικά στο This is Money.

Με πάνω από 42 εκατομμύρια κατόχους αδειών οδήγησης στο Ηνωμένο Βασίλειο, αυτό υποδηλώνει ότι 37,8 εκατομμύρια οδηγοί αποσπώνται από τα κινητά τους τηλέφωνα όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από την IMS, παγκόσμιο ηγέτη στην τηλεματική και στις λύσεις συνδεδεμένης ασφάλισης οχημάτων. Αναλύθηκαν δεδομένα που συλλέχθηκαν κατά τους τελευταίους 12 μήνες από ασφαλισμένους που χρησιμοποιούν ασφαλιστήρια συμβόλαια βασισμένα στη χρήση.
Αυτά τα συμβόλαια προσφέρονται από παρόχους όπως οι Aviva, Allianz, Admiral και Hastings, μέσω εφαρμογών για κινητά που παρακολουθούν τη συμπεριφορά οδήγησης, παρέχουν καθοδήγηση και επιβραβεύουν την ασφαλέστερη οδήγηση με χαμηλότερα ασφάλιστρα.
Κατά την ανάλυση των δεδομένων, διαπιστώθηκε ότι και πολλοί χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο κατά την οδήγηση για παρατεταμένες χρονικές περιόδους. Ειδικότερα, περίπου δύο στους πέντε (38%) αποσπώνταν από τη συσκευή τους για διάστημα που κυμαινόταν μεταξύ του 1% και 25% της διαδρομής τους. Επίσης, σχεδόν τρεις στους 10 χρησιμοποιούσαν το τηλέφωνό τους στο 25% έως 50% της διαδρομής, ενώ το 16% το χρησιμοποιούσε στο 50% έως 75% του χρόνου στο τιμόνι. Επιπλέον, ένα 8% αποδείχθηκε ότι χρησιμοποιούσε το τηλέφωνό του για πάνω από το 75% της διαδρομής.
«Τα τελευταία ευρήματα δείχνουν την έκταση που έχει λάβει το πρόβλημα της απόσπασης της προσοχής κατά την οδήγηση στους βρετανικούς δρόμους και καθιστούν σαφές ότι η συντριπτική πλειονότητα από εμάς είμαστε ένοχοι», δήλωσε ο CEO της IMS, Paul Stacy.

«Για να οδηγεί κανείς με ασφάλεια, χρειάζεται καλή επίγνωση της κατάστασης και επαρκή νοητική επεξεργαστική ικανότητα για να εντοπίζει αλλαγές στο περιβάλλον και να προβλέπει κινδύνους […] Η χρήση τηλεφώνου -ακόμα και όταν το όχημα είναι σταματημένο- μειώνει αυτή την επίγνωση, ανεξαρτήτως δεξιοτήτων ή οδηγικής εμπειρίας», δήλωσε η Gemma Briggs, καθηγήτρια εφαρμοσένης γνωστικής ψυχολογίας στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Βρετανίας.
«Έρευνες δείχνουν ότι οδηγοί που χρησιμοποιούν κινητό έχουν τετραπλάσιες πιθανότητες να εμπλακούν σε σύγκρουση από εκείνους που δεν το χρησιμοποιούν», πρόσθεσε η καθηγήτρια.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με βρετανικά δημοσιεύματα, περίπου 23 θάνατοι στους δρόμους πέρυσι προκλήθηκαν είτε εξ ολοκλήρου είτε εν μέρει από το γεγονός ότι ο οδηγός χρησιμοποιούσε το κινητό του τηλέφωνο.
Στην Ελλάδα η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση τιμωρείται με αφαίρεση διπλώματος για 60 ημέρες.