Αποκαλύφθηκε η ισχυρότερη Porsche Cayenne παραγωγής

Porsche Cayenne GT Turbo

H Porsche ολοκλήρωσε τη γκάμα της Cayenne με την παρουσίαση της Turbo GT, που εστιάζει περισσότερο από κάθε άλλη στη σπορ απόδοση και συμπεριφορά, λίγες ημέρες μετά την κατάρριψη του ρεκόρ των SUV στην παλιά πίστα του Nurburgring.

Η ισχυρότερη οκτακύλινδρη μονάδα ισχύος της Porsche, ο biturbo V8, παράγει μετά από τροποποιήσεις στο στροφαλοφόρο, στα έμβολα, στον υπερσυμπιεστή και στον ψεκασμό 640 ίππους, δηλαδή 90 PS περισσότερους από την Cayenne Turbo Coupe, και 850 Nm ροπής.

Έτσι το νέο τετραθέσιο Coupe SUV του Zuffenhausen είναι έξι δέκατα ταχύτερο στο σπριντ 0-100 km/h -για το οποίο χρειάζεται μόλις 3,3 δευτερόλεπτα- και αγγίζει τελική ταχύτητα 300 km/h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη βελτίωση των επιδόσεων συμβάλλει το τροποποιημένο, για ταχύτερες αλλαγές, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Tiptronic S - αλλά πέραν αυτών, η σπορ χροιά της αφορά σε εξίσου μεγάλο βαθμό και τον έλεγχο της συμπεριφοράς, ώστε αυτή να είναι η καλύτερη Cayenne για την πίστα. Το απέδειξε πρόσφατα ο οδηγός αγώνων Lars Kern καταρρίπτοντας, με χρόνο 7:38.9, το ρεκόρ των SUV/Crossovers στο Nordschleife των 20,83 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το χαμήλωμα της ανάρτησης η Cayenne Turbo GT βρίσκεται 17 mm πιο κοντά στο έδαφος, η αερανάρτηση αναλόγως του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης μπορεί να γίνει πιο σκληρή μέχρι και 15 τοις εκατό, ενώ έχει προστεθεί και πιο σπορτίφ mode για τον ηλεκτρονικό έλεγχο της ανάρτησης (Porsche Active Suspension Management), τον έλεγχο πρόσφυσης Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) και την κατανομή ροπής torque vectoring. Όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης της Porsche είναι στάνταρ στην Turbo GT.

H Porsche, έτσι, ισχυρίζεται ότι η Turbo GT έχει ακόμα καλύτερο έλεγχο των κλίσεων, περισσότερη πρόσφυση και ακριβέστερη απόκριση στην είσοδο των -ειδικά μεγαλύτερης ταχύτητας- στροφών. Σε αυτό συμβάλλουν και οι μεγαλύτεροι κατά μία ίντσα εμπρός τροχοί που φιλοξενούν τα κεραμικά φρένα Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), η περαιτέρω αύξηση του αρνητικού κάμπερ τους κατά 0,45 μοίρες, αλλά και τα ελαστικών επιδόσεων 22 ιντσών Pirelli P Zero Corsa που έχουν εξελιχθεί ειδικά για την Cayenne Turbo GT.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατασκευασμένο από τιτάνιο και εξειδικευμένο για αυτή την υψηλότερων επιδόσεων έκδοση της Cayenne είναι και το σπορ σύστημα εξάτμισης, με δύο απολήξεις στο κέντρο του διαχύτη. Κατά τα άλλα, οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις εντοπίζονται στους μεγαλύτερους αεραγωγούς και στο πιο τονισμένο κάτω χείλος του εμπρός προφυλακτήρα.

Η οροφή, το κάλυμμα του διαχύτη και τα πλευρικά κάθετα στοιχεία της πίσω πτέρυγας είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Μαζί με το τιτάνιο της εξάτμισης, επιτυγχάνουν τη μείωση του βάρους κατά 18 κιλά από άλλες Cayenne. Η απόληξη της οροφής, πάνω από τα πίσω φώτα, έχει ένα μικρό πτερύγιο 51 χιλιοστών, διπλάσιο σε μέγεθος από της Cayenne Turbo Coupe, το οποίο αυξάνει την παραγωγή άντωσης κατά 40 κιλά (η Porsche δεν αναφέρει με πόση ταχύτητα συμβαίνει αυτό).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για το εσωτερικό της νέας Cayenne Turbo GT, 2+2 σπορ καθισμάτων με Alcantara και ραφές σε λευκό ή γκρι και το λογότυπο Turbo GT στα προσκέφαλα, εκεί κάνει το ντεμπούτο του το νέας γενιάς λογισμικό Porsche Communication Management (PCM 6.0) στην κεντρική οθόνη της κονσόλας, με βελτιωμένα γραφικά και λειτουργίες. Μια από τις τελευταίες είναι η συμβατότητα όχι μόνο με το Apple CarPlay (και πλέον και με το Android Auto), αλλά και με τις εφαρμογές Apple Music και Apple Podcasts.

Φυσικά, στο εσωτερικό ξεχωρίζει και η κίτρινη γραμμή στο κεντρικό άνω μέρος του τιμονιού, το οποίο είναι μια αμιγώς αγωνιστική «πινελιά» που συμβολίζει τον χαρακτήρα και τις ικανότητες στην πίστα της νέας Porsche Cayenne Turbo GT.

Διαβάστε επίσης

Ferrari 296 GTB: Υβριδική αναγέννηση της Dino

Land Rover Defender: Η εξέλιξη του θρύλου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ