Απίστευτο και όμως Ελληνικό φόρτωμα αυτοκινήτων στους δρόμους (εικόνες)

overload100

Παλαιά αυτοκίνητα φορτωμένα δίχως... έλεος κινούνται ελεύθερα στους ελληνικούς δρόμους θέτοντας σε κίνδυνο όλους τους υπόλοιπους οδηγούς.

Το τριήμερο σχεδόν κοντεύει να ολοκληρωθεί και κάποιοι Έλληνες οδηγοί φαίνεται ότι κατάφεραν να εντυπωσιάσουν ακόμη και τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες φορτηγών με τις δεξιότητές τους στο φόρτωμα απλών αυτοκινήτων.

Μάλιστα πέραν του τεράστιου όγκου αντικειμένων που φόρτωσαν τα αυτοκίνητά τους εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα οχήματα κινούνταν κανονικά στους ελληνικούς δρόμους, έχοντας προφανώς περάσει από… ΚΤΕΟ και έχοντας ασφαλιστήρια συμβόλαια σε ισχύ και βέβαια οι ιδιοκτήτες τους τηρούσαν ευλαβικά κάθε άρθρο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πρώτη φωτογραφία διακρίνουμε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης να έχει αναλάβει τη μετακόμιση των επίπλων ενός γραφείου και ο ιδιοκτήτης του οχήματος αφού έχει καταφέρει να φορτώσει τα ξύλινα έπιπλα στην καμπίνα επιβατών, με φυσικά κλειστά τα πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα, συνέχισε το φόρτωμα και άλλων ξύλινων επίπλων στον ουρανό του αυτοκινήτου τοποθετώντας βέβαια μεταξύ λαμαρίνας και επίπλου κάποιο απορροφητικό χαρτόνι για να μην προκαλέσει κάποια ζημιά στο όχημά του.

Αξιοσημείωτος είναι και ο τρόπος δεσίματος των επίπλων στο μικρό μοντέλο καθώς τα έπιπλα που είναι τοποθετημένα στον ουρανό του οχήματος έχουν «ακινητοποιηθεί» με ιμάντα που προφανώς και εισέρχεται μέσω της καμπίνας επιβατών μόνο από την μία πλευρά. Οπότε είναι πολύ πιθανό σε κάποιο απότομο φρενάρισμα του οδηγού το έπιπλο που βρίσκεται στον ουρανό του οχήματος είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσει μια τρελή πτήση με την «προσγείωση» να εξελίσσεται σε κάτι πολύ επικίνδυνο για τα διερχόμενα οχήματα ή ακόμη και τους πεζούς.

Τα έπιπλα που εξέχουν από το ανοικτό πορτ-μπαγκάζ είναι δεμένα πραγματικά με έναν εντυπωσιακό τρόπο στο «άγκιστρο» ρυμούλκησης του μικρού αυτοκινήτου ενώ επίσης εντυπωσιακό είναι και το σχοινί που κρατά τους ιμάντες που συγκρατούν το έπιπλο της οροφής.

Πηγή φωτό: Όλα του Λωλού Λώλα»
Πηγή φωτό: Όλα του Λωλού Λώλα»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το δεύτερο φορτωμένο αυτοκίνητο πραγματικά ξεπερνά κάθε όριο και φαντασία καθώς ο επίδοξος ιδιοκτήτης του φαίνεται ότι το έχει φορτώσει με τουλάχιστον 7 μεγάλα βαρέλια και ένας Θεός ξέρει τι άλλο κουβαλάει στο εσωτερικό του.

Βέβαια όπως εύκολα διακρίνει κανείς και στην επίμαχη φωτογραφία το παλαιό όχημα κινείται κανονικά στο δρόμο και «σίγουρα» έχει περάσει από ΚΤΕΟ, έχει ασφαλιστήριο συμβόλαιο σε ισχύ, διαθέτει βιβλίο service και βέβαια ο κάτοχός του μάλλον θα πρέπει να διαθέτει και Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (το γνωστό ΠΕΙ) που έχουν στην κατοχή τους οι οδηγοί φορτηγών!

Όπως μπορείτε να διακρίνεται ο επίδοξος κάτοχος του παλαιού αυτοκινήτου διαθέτει σχάρας οροφής ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί την πέμπτη πόρτα του πορτ-μπαγκάζ ως «προέκταση» της σχάρας αφού έχει τοποθετήσει και εκεί 2 μεγάλα βαρέλια.

Στη σχάρα οροφής έχει τοποθετήσει 4 μεγάλα βαρέλια ενώ στην καμπίνα επιβατών διακρίνονται ότι έχουν τοποθετηθεί 2 μεγάλα βαρέλια αλλά και κάποια καδρόνια οικοδομής!

Τώρα αν το συγκεκριμένο όχημα βρεθεί σε κάποιο σταθμό διοδίων μάλλον ο ιδιοκτήτης του θα αναγκαστεί να πληρώσει το αντίτιμο φορτηγού λόγω… αυξημένου ύψους!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι ορίζει ο ΚΟΚ για παράνομη φόρτωση ΙΧ

«Χάδι» είναι τα πρόστιμα που προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για υπερφόρτωση κάποιου αυτοκινήτου καθώς προβλέπεται μόνο διοικητικό πρόστιμο ύψους 80 ευρώ ενώ μόνο σε περίπτωση επικίνδυνης φόρτωσης επιβάλλεται και ακινητοποίηση του οχήματος αλλά προφανώς μόνο η ΕΛΑΣ μπορεί να βεβαιώσει κάτι τέτοιο...

Ειδικότερα το άρθρο 32 του ΚΟΚ αναφέρει χαρακτηριστικά: «Φόρτωση οχημάτων

1. Το μεικτό βάρος οχήματος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του.

2. Το φορτίο του οχήματος πρέπει να τακτοποιείται και να στοιβάζεται κατά τρόπον ώστε:

α) Να μην εκτίθενται σε κίνδυνο πρόσωπα και να μην προκαλούνται ζημιές από διαρροή ή πτώση αυτού στην οδό.

β) Να μην περιορίζεται ή παρεμποδίζεται η ορατότητα του οδηγού, να μην εμποδίζεται η οδήγηση του οχήματος και να μη μειώνεται η σταθερότητα αυτού.

γ) Να μην προκαλούνται θόρυβοι ή σκόνη ή άλλες ενοχλήσεις, οι οποίες μπορούν να αποφευχθούν.

δ) Να μην καλύπτονται οι φανοί, συμπεριλαμβανομένων και των φανών στάθμευσης και πορείας, τα αντανακλαστικά στοιχεία, οι πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας και το διακριτικό σήμα της χώρας απογραφής του οχήματος, ως και τα σήματα που δίνονται με το χέρι, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κώδικα.

3. Τα εξαρτήματα, ως καλώδια, σχοινιά, αλυσίδες, καλύμματα κ.λπ., που χρησιμοποιούνται για εξασφάλιση ή προστασία του φορτίου, πρέπει να σφίγγονται και να στερεώνονται καλά. Ιδιαιτέρως τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται για την προστασία του φορτίου πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις της προηγούμενης παραγράφου. Το φορτίο των φορτηγών αυτοκινήτων ανοικτού αμαξώματος που αποτελείται από υλικά που μπορούν, κατά τη διαδρομή, να εκφύγουν από το αμάξωμα ως π.χ. αδρανή υλικά, δημητριακά, χορτάρι, άχυρα, κουρέλια κ.ά, πρέπει να καλύπτεται με ειδικό κάλυμμα, οι προδιαγραφές του οποίου θα καθοριστούν με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών. Μέχρι την έκδοση της απόφασης αυτής τα παραπάνω φορτία πρέπει να καλύπτονται με κάλυμμα κατάλληλο με τη φύση των υλικών αυτών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Το φορτίο απαγορεύεται να προεξέχει από το πίσω τμήμα του οχήματος περισσότερο από 30% του μήκους του αμαξώματος. Ειδικά, στα μοτοποδήλατα, μοτοσυκλέτες και τρίτροχα οχήματα, το φορτίο απαγορεύεται να προεξέχει περισαότερο από 0,40 μ. από τις πλευρές τους, υπολογιζόμενου από το εξωτερικό άκρο του εμπρόσθιου πλευρικού φανού του οχήματος, ή του μπρος ή πίσω ακραίου σημείου αυτών. Προκειμένου για ειδική μεταφορά αντικειμένων που προεξέχουν από το πίσω τμήμα των αυτοκινήτων οχημάτων πέραν του 30% του μήκους του αμαξώματος, απαιτείται προηγούμενη άδεια της κατά τόπον αρμόδιας Τεχνικής Υπηρεσίας.

5. Τα προεξέχοντα φορτία από το μπρος ή πίσω τμήμα ή τις πλευρές του οχήματος, αν αυτό επιτρέπεται, πρέπει να επισημαίνονται με σταθερή προσαρμοσμένη πινακίδα διαστόσεων τουλάχιστον 0,50 χ 0,50 μ. λευκού χρώματος με διαγώνιες ερυθρές λωρίδες, κατασκευασμένη από υλικά υψηλής αντανακλαστικότητας και τοποθετημένη με το πάνω άκρο όχι πιο ψηλά από 1,60 μ. και το κάτω άκρο όχι πιο χαμηλά από 0,40 μ. από το οδόστρωμα, όταν δεν μπορούν την προεξοχή να αντιληφθούν οι οδηγοί των άλλων οχημάτων. Κατά τη νύκτα, όπως αυτή ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος Κώδικα, για την επισήμανση αυτή πρέπει να χρησιμοποιείται λευκό φώς και λευκό αντανακλαστικό στοιχείο μπροστά, ερυθρό δε φως και ερυθρό αντανακλαστικό στοιχείο πίσω.

6. Ειδικότερα προκειμένου για μηχανοκίνητα οχήματα και αν αυτό επιτρέπεται:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

α) Τα προεξέχοντα φορτία περισσότερο από ένα (1) μέτρο πέραν του μπρος ή πίσω τμήματος του οχήματος, πρέπει να επισημαίνονται οπωσδήποτε.

β) Τα φορτία τα οποία προεξέχουν κατά πλάτος περισσότερο από 0,40 μ. από το εξωτερικό άκρο του μπρος φανού ή του πίσω ερυθρού φανού του οχήματος, πρέπει να επισημαίνονται τη νύκτα.

7. Η μεταφορά αντικειμένων που σύρονται στο έδαφος επιτρέπεται μόνον εφόσον αυτά δεν φθείρουν το οδόστρωμα και δεν δημιουργούν κίνδυνο για τους χρήστες της οδού και ύστερα από ειδική άδεια της αρμόδιας κατά τόπον Τεχνικής Υπηρεσίας.

8. Ο κάτοχος ή ο οδηγός, που κυκλοφορεί όχημα με υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους του ή επικίνδυνα φορτωμένο, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ. Σε περίπτωση επικίνδυνης φόρτωσης, κατά παράβαση του παρόντος άρθρου, επιβάλλεται και ακινητοποίηση του οχήματος κατά τις διατάξεις του άρθρου 46 του παρόντος Κώδικα. Αυτός που παραβαίνει τις λοιπές διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ. Για τις σχετικές παραβάσεις που αφορούν φορτηγά οχήματα έχουν εφαρμογή οι ειδικές περί αυτών διατάξεις του ν. 3446/2006.»

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ