Απέραντο parking οι δρόμοι της Αθήνας -Ποιο τριτοκοσμικό φαινόμενο προκαλεί κυκλοφοριακό χάος

Τουριστικά λεωφορεία

Κάθε ημέρα που περνά οι κυκλοφοριακές συνθήκες στο κέντρο της Αθήνας γίνονται ολοένα και πιο ασφυκτικές, με την Τροχαία να σφυρίζει αδιάφορα και να κάνει τα στραβά μάτια σε καταφανέστατες παραβάσεις.

Η τουριστική περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει και ήδη πολλοί προβλέπουν ότι το 2022 θα αποτελέσει μια χρονιά ρεκόρ για τις αφίξεις τουριστών στη χώρα μας.

Μετά από δύο χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων η βιομηχανία του τουρισμού αναγκάστηκε να κινηθεί στους ρυθμούς τους οποίους επέβαλλε το ξέσπασμα της πανδημίας του COVID-19, η Ελλάδα επιστρέφει στην… τουριστική κανονικότητα αλλά και την προκλητική αναρχία την οποία βιώναμε στην προ υγειονομικής κρίσης εποχή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος για την ευκολία με την οποία τα ούτως ή άλλως θηριώδη τουριστικά λεωφορεία σταθμεύουν στο ήδη επιβαρυμένο κέντρο της Αθήνας, μπροστά σε τουριστικά αξιοθέατα καταλαμβάνοντας με το «έτσι θέλω» μία ή ακόμα και δύο λωρίδες κυκλοφορίας.

Τουριστικά λεωφορεία

Το φαινόμενο παρατηρείται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ωστόσο, τους μήνες που οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων πολλαπλασιάζονται γίνεται πιο έντονο, προκαλώντας ένα πραγματικό κυκλοφοριακό χάος.

Η περιοχή πέριξ του Ιερού βράχου της Ακροπόλεως, το Παναθηναϊκό Στάδιο, ακόμα και η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας μπροστά από την Βουλή των Ελλήνων γίνεται χώρος στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων, τα οποία παραμένουν εκεί όχι μόνον κατά τη διαδικασία της επιβίβασης και της αποβίβασης των επιβατών αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής των επισκεπτών στον χώρο.

Το αποτέλεσμα είναι το προφανές. Οχήματα ιδιωτικής χρήσης ή ακόμα και λεωφορεία αστικών συγκοινωνιών αναγκάζονται να παρακάμψουν τα ογκώδη τουριστικά λεωφορεία με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ομαλή κυκλοφορία των αυτοκινήτων στους δρόμους αυτούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ερώτημα που προκύπτει στην περίπτωση αυτή είναι ποιος φέρει την ευθύνη για το τριτοκοσμικό αυτό φαινόμενο, το οποίο μόνο πιο έντονο μπορεί να γίνει και πιο ενοχλητικό αν δεν βρεθεί μια οριστική λύση.

Τουριστικά λεωφορεία

Το γεγονός ότι οι οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων επιλέγουν την εύκολη λύση, εκείνη δηλαδή της στάθμευσης πάνω σε δρόμους, λεωφορειολωρίδες ή ακόμα και σε κεντρικές λεωφόρους αποτελεί μία από τις βασικές αιτίες του προβλήματος, όχι όμως και τη μοναδική.

Κι αυτό γιατί η επιλογή των λιγότερο ή περισσότερο επαγγελματιών οδηγών θα μπορούσε να δικαιολογηθεί μιας και λείπουν από το κέντρο της Αθήνας οι ειδικά διαμορφωμένοι χώροι που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν έστω και για μερικά λεπτά της ώρας ικανό αριθμό τουριστικών λεωφορείων.

Πέρα όμως από τις επιλογές των οδηγών των τουριστικών λεωφορείων και της απουσίας της στοιχειώδους υποδομής για τη φιλοξενία τους, η ευθύνη για την τριτοκοσμική εικόνα των δρόμων της Αθήνας που συνορεύουν με κάποιο τουριστικό αξιοθέατο φέρει και η ίδια η Ελληνική Αστυνομία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τελευταία είναι εκείνη που κάνει τα στραβά μάτια και μάλιστα με τρόπο προκλητικό, επιλέγοντας να γυρίσει την πλάτη σε συμπεριφορές οι οποίες όχι μόνο παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αλλά επιβαρύνουν την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών που έχουν την τύχη ή την ατυχία να ζουν ή να εργάζονται στις περιοχές αυτές.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου, μπροστά ακριβώς από το Παναθηναϊκό Στάδιο, όπου τα παράνομα σταθμευμένα τουριστικά λεωφορεία συνυπάρχουν αρμονικά με το γνωστό στους περισσότερους μπλόκο της τροχαίας, το οποίο σε καθημερινή βάση βάζει στο στόχαστρό του όσους παραβιάζουν τον Δακτύλιο, αδιαφορώντας επιδεικτικά για το τι μπορεί να συμβαίνει μερικά μέτρα μακρύτερα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ