Απέλυσαν 1.000 υπαλλήλους και έβαλαν στη θέση τους ρομπότ -Ποια εταιρεία προκάλεσε κύμα αντιδράσεων
Μία στρατηγική επιλογή του κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει προκαλέσει ξεσηκωμό στα συνδικάτα των εργατών.
Η General Motors, προχώρησε πριν από μερικές εβδομάδες στην απόλυση περισσότερων από 1000 εργαζομένων στο εργοστάσιο Factory Zero, στο Ντιτρόιτ, με αφορμή την αλλαγή πλάνων σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα και την αναίρεση της πρόθεσης επέκτασης της παραγωγής. Ωστόσο, στην πορεία εγκατέστησε περίπου 50 συνεργατικά ρομπότ (cobots) στις εγκαταστάσεις αυτές, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδικάτου UAW Local 22, James Cotton, τα νέα ρομπότ, που κατασκευάζονται από τη FANUC, εργάζονται δίπλα στους εργαζομένους στη γραμμή συναρμολόγησης, τοποθετώντας διάφορα εξαρτήματα στα οχήματα και ουσιαστικά καλύπτουν θέσεις εργασίας που προηγουμένως εκτελούνταν από εργαζομένους.
BUY NOW
«Είναι πάντοτε ανησυχητικό όταν βλέπεις ρομπότ να εισέρχονται σε ένα εργοστάσιο, ιδιαίτερα μετά την απόλυση περισσότερων από χιλίων ανθρώπων. Αν αυτό είναι το μέλλον, τότε οι θέσεις εργασίας αφαιρούνται από τους ανθρώπους», δήλωσε ο Cotton.
Το συγκεκριμένο συνδικάτο έχει καταθέσει επίσημες καταγγελίες κατά της GM, εκφράζοντας παράλληλα ανησυχίες για την ασφάλεια των εργαζομένων που εργάζονται κοντά στα ρομπότ. Από την άλλη πλευρά, ο εκπρόσωπος της GM, Kevin Kelly, δήλωσε ότι η εγκατάσταση των ρομπότ αποτελεί μέρος της στρατηγικής της εταιρείας για την εισαγωγή πιο προηγμένων τεχνολογιών στην παραγωγική διαδικασία.
Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, τα ρομπότ συμβάλλουν στη βελτίωση της ασφάλειας και της εργονομίας των εργαζομένων, ενώ παράλληλα καθιστούν την παραγωγή πιο ευέλικτη και ανταγωνιστική.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ