Αποκαλύφθηκε στο Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού 2027 πόσα επιπλέον χρήματα εκτιμά το ΥΠΕΘΟ ότι θα εισπράξει.
Αυξημένα δεκάδες εκατ. ευρώ θα είναι τα έσοδα από το νέο «χαράτσι» που θα επιβάλλεται από το ΥΠΕΘΟ στα Plug-in Hybrid καινούρια αυτοκίνητα σύμφωνα με όσα αναγράφονται στο Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού 2027 που κατατέθηκε επίσημα στη Βουλή από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Πιο συγκεκριμένα από την αναπροσαρμογή του Τέλους Ταξινόμησης στα υβριδικά οχήματα το ΥΠΕΘΟ εκτιμά ότι θα εισπράξει τα επιπλέον 37 εκατ. ευρώ.
BUY NOW
Την ίδια στιγμή έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την κατάργηση της επιπλέον έκπτωσης στο Τέλος Ταξινόμησης στα Plug-in Hybrid μοντέλα η οποία θα διαρκέσει έως τα τέλη του 2026 καθώς από τη νέα χρονιά το ποσοστό της έκπτωσης μειώνεται από το 75% στο 50% γεγονός που μεταφράζεται σε μερικές χιλιάδες ευρώ επιπλέον στην τιμή απόκτησης των Plug-in hybrid αυτοκινήτων! Οπότε οι υποψήφιοι αγοραστές που έχουν αποφασίσει στην απόκτηση ενός Plug-in Hybrid μοντέλου καλό θα είναι να επισπεύσουν την αγορά του καθώς σε λιγότερο από 3 μήνες η τιμή αγοράς θα αυξηθεί κατά τουλάχιστον 5.000 ευρώ!
Να υπενθυμίσουμε ότι η σχετική διάταξη έχει συμπεριληφθεί σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟ το οποίο υπερψηφίστηκε στις αρχές Ιουλίου με τίτλο: «Μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων και βελτίωση του πλαισίου για τα παίγνια, ρυθμίσεις για την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Ανώνυμη Εταιρεία και λοιπές διατάξεις» το οποίο περιλαμβάνει και τις αλλαγές στη φορολογία των Plug-in Hybrid αυτοκινήτων και όχι μόνο.
Η ισχύς περί μείωσης απαλλαγής από το Τέλος Ταξινόμησης υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανεξαρτήτως εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου του 2027 όποτε και όλα τα υβριδικά και Plug-in Hybrid έχουν απαλλαγή 50% στο Τέλος Ταξινόμησης.
Για την περίοδο 1/6/2026-31/12/2026 για ότι υβριδικό εισάγεται ισχύει το εξής:
-Από το 1 έως και τα 50γρCO2/χλμ το Τέλος Ταξινόμησης έχουν απαλλαγή 75% στο Τέλος Ταξινόμησης
-Από τα 51γρCO2/χλμ έως και τα 75 γρCO2/χλμ έχουν απαλλαγή 50% στο Τέλος Ταξινόμησης
Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 10 του νέου νόμου του ΥΠΕΘΟ αναγράφεται ότι: «Μείωση απαλλαγής από το Τέλος Ταξινόμησης υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανεξαρτήτως εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα – Τροποποποίηση παρ. 6 και προσθήκη παρ. 6α στο άρθρο 136 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα.
Στην παρ. 6 του άρθρου 136 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 5222/2025 Α’ 134) περί τέλους ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
Α. στο πρώτο εδάφιο, αα) οι λέξεις «Κανονισμό 692/2008, με εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα μεγαλύτερη ή ίση με 51 γρ./χλμ. αντικαθίστανται από τις λέξεις «Κανονισμό (ΕΕ) 2017/1151, αβ) μετά τις λέξεις «Τέλους Ταξινόμησης» προστίθενται οι λέξεις «ανεξαρτήτως εκπεμπόμενης μάζας CO2, β) το δεύτερο εδάφιο καταργείται, γ) το νέο δεύτερο εδάφιο διαμορφώνεται ως εξής:
Τα υβριδικά μηχανοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα, όπως αυτά προσδιορίζονται από την Οδηγία 2007/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Σεπτεμβρίου 2007 για την θέσπιση πλαισίου για την έγκριση των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους και των συστημάτων, λατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων που προορίζονται για τα οχήματα αυτά (L 263) και ειδικότερα τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως προσδιορίζονται απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου Τέλους Ταξινόμησης ανεξαρτήτως της εκπεμπόμενης μάζας CO2.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου μηδενικών εκπομπών CO2 δεν υπόκεινται στο προβλεπόμενο από το παρόν Τέλος Ταξινόμησης».