Καθώς ο ηλεκτρονικός έλεγχος των EV επεκτείνεται όλο και περισσότερο, το steer-by-wire είναι ένα ακόμα βήμα προς τη βελτίωση της ασφάλειας στο δρόμο.
Η Κίνα βρίσκεται ξανά στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης, με αυτή τη σχετικά μικρή αλλά ουσιαστική τεχνολογική επανάσταση - η οποία συνδέεται άμεσα με τη φιλοσοφία των σύγχρονων ηλεκτρικών πλατφορμών που βασίζονται περισσότερο στο λογισμικό παρά στη μηχανική υπόσταση.
Η δυνατότητα εξοπλισμού των οχημάτων με ολοένα και πιο ισχυρά και ταχύτερα συστήματα κίνησης οδήγησε τις κινεζικές αρχές στον επανακαθορισμό των προδιαγραφών για το ηλεκτρικό τιμόνι. Αν και σήμερα η συγκεκριμένη λύση εφαρμόζεται σε περιορισμένο αριθμό μοντέλων, όλα δείχνουν ότι στο άμεσο μέλλον θα γίνει πολύ πιο διαδεδομένη.
BUY NOW
Στο σύστημα διεύθυνσης μέσω καλωδίου δεν υπάρχει φυσική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και τροχών. Αισθητήρες καταγράφουν τη γωνία περιστροφής του τιμονιού και μεταδίδουν τα δεδομένα ηλεκτρονικά σε ενεργοποιητές, οι οποίοι αναλαμβάνουν να στρέψουν τους τροχούς μέσω της κρεμαγιέρας. Η απουσία μηχανικής σύνδεσης ανοίγει τον δρόμο για σημαντικά πλεονεκτήματα.
Καταρχάς, προσφέρει τεράστια ελευθερία ρύθμισης, επιτρέποντας μεταβαλλόμενη αίσθηση και λόγο διεύθυνσης, όχι μόνο ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού αλλά και με βάση τις εκάστοτε ανάγκες ή τις επιλογές του κατασκευαστή.
Παράλληλα, μειώνει το βάρος και τον χώρο, καθώς καταργείται η κολόνα του τιμονιού. Αυτό βελτιώνει τη διαχείριση της καμπίνας, αλλά ενισχύει και την παθητική ασφάλεια σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Επιπλέον, η πλήρης απομόνωση του τιμονιού από τους μπροστινούς τροχούς εξαλείφει κραδασμούς και ανεπιθύμητες δονήσεις.
Ωστόσο, η τεχνολογία δεν στερείται μειονεκτημάτων. Η αίσθηση οδήγησης γίνεται πιο φιλτραρισμένη, το τιμόνι λιγότερο άμεσο. Πολλοί οδηγοί έχουν την αίσθηση ενός πιο «λαστιχένιου» ελέγχου, που δεν μεταφέρει με ακρίβεια την πραγματική πρόσφυση των τροχών και τις αντιδράσεις του δρόμου.
Στην Κίνα, όμως, οι προτεραιότητες είναι ξεκάθαρες. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στοχεύουν στη μέγιστη απόδοση και άνεση, ενώ η δυναμική οδήγηση περνά σε δεύτερο πλάνο. Ένα ελαφρύ και σταθερό τιμόνι θεωρείται προτιμότερο από μια πιο «ζωντανή» αλλά απαιτητική αίσθηση. Σε αυτό το πλαίσιο, το ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης ταιριάζει απόλυτα στη φιλοσοφία της αγοράς.
Έτσι, μεγάλοι κινεζικοί όμιλοι όπως οι NIO, BAIC, Xpeng, BYD, Geely, Xiaomi και Huawei συνεργάζονται στενά με τις αρχές για τον καθορισμό νέων προτύπων, που θα κάνουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία ασφαλέστερη, πιο αξιόπιστη και ταχύτερη στην απόκριση.
Τα πρότυπα αυτά αναμένεται να δώσουν στους Κινέζους κατασκευαστές σαφές προβάδισμα και να επιταχύνουν τη διάδοση της λύσης παγκοσμίως, αναγκάζοντας, όπως έχει συμβεί και με τις μπαταρίες, τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να ακολουθήσουν.