https://www.dsautomobiles.gr/models/ds3/collections/ds3-jules-verne.html?utm_source=carandmotor.gr&utm_medium=DIS-RES&utm_campaign=DS3_JulesVerne_Billboard_GR_DS_VN_Mobility_Reveal_DIS-RES_A_VI_CLICKS_NA_NA&partner_uid=HashedMail

Πότε θα ισχύσει η απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και diesel

CO2-emissions-cars

Διά στόματος Απόστολου Τζιτζικώστα μάθαμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται να συζητά το ενδεχόμενο αλλαγών στην αρχική δέσμευση για απαγόρευση των θερμικών μοτέρ έως το 2035.

Ενώ σήμερα περισσότερο από ποτέ, τα ηλεκτρικά αποτελούν αναμφισβήτητα τη μεγάλύτερη προτεραιότητα των κατασκευαστών στο πλαίσιο για μια πιο πράσινη και εξηλεκτρισμένη ανάπτυξη,τελευταία παρατηρούμε μια τάση αλλαγής που αρχίζει να αναπτύσσεται στους εσωτερικούς κύκλους της Ε.Ε. και σίγα σίγα γίνεται εμφανής και στο ευρύ κοινό.

Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει εδώ και μήνες να δείχνουν ανοικτά την δυσαρέσκεια τους για τις μη ρεαλιστικές απαιτήσεις της Ε.Ε. για πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας των μοντέλων τουςεντός δεκαετίας, την ίδια ώρα που, κατά τα φαινόμενα, η Ευρώπη μένει προσηλωμένη στους στόχους για απαγόρευση πώλησης νέων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρατηρούμε, ωστόσο, προς τον τελευταίο καιρό φαίνεται να φυσά ένας διαφορετικός άνεμος στην Ευρώπη. Ένας άνεμος, που φαίνεται να πηγάζει, σε μεγάλο βαθμό, από την απροθυμία των εταιρείων να προσαρμοστούν πλήρως στις απαιτήσεις πράσινης κινητικότητας που έθεσε η Ε.Ε, στον μικρότερο από το αναμένομενο ρυθμό ανάπτυξης του μερίδιου ηλεκτρικών στην αγορά, άλλα και στον κίνδυνο για πιθανες πτώσεις του κέρδους από την βιομηχανία αυτοκινήτων.

Ένα δυνατός υπαινιγμός προς αυτή την κατεύθυνση ήταν η αναβολή της εφαρμογής των νέων προδιαγραφών ρύπων Euro 7 από την Κομισιόν. Μάλιστα, την απόφαση αυτή ακολούθησαν και οι δηλώσεις του Επίτροπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολου Τζιτζικώστα, οι οποίες μαρτυρούσαν πιθανές αλλαγές στην απαγόρευση θερμικών μοντέλων. Σύμφωνα με τα διεθνή μέσα, η αναβόλη της απαγόρευσης για μεταγενέστερο χρόνο αρχίζει να αποκτά όλο και περισσότερη φόρα, με πολλούς να βλέπουν αρκετές πιθανότητας για να συμβεί κάτι τέτοιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και όλα αυτά, την ίδια ώρα που πολλά κράτη άλλα,φυσικά, και κατασκευαστές, έχουν αρχίσει να ασκούν πιέσεις προς την Ε.Ε και να την προειδοποιούν για τις πιθανές συνέπειες της απαγορεύσης, σε μια προσπάθεια να την πείσουν να χαράξει διαφορετική πορεία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της προσπάθειας αποτελεί ο Oliver Zipse, CEO της BMW, και μεγάλος «παίκτης» στην σκακιέρα διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε Ε.Ε. και κατασκευαστές. Το BMW Group αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά στην Ευρώπη (περιλαμβάνει την Mini καθώς και τη Rolls-Royce), με τον Zipse να προειδοποιεί ότι αν η απαγόρευση ισχύσει, τότε η Ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτων θα αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του, επισήμανε ότι η απαγόρευση κινδυνεύει να πλήξει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ζητώντας από την Κομισιόν επανεξέταση μέσα σε τρία χρόνια και προτάσσοντας την ανάγκη για ουδέτερη τεχνολογική βάση, εν μέσω ανησυχιών για εξάρτηση από Κίνα και ΗΠΑ. Σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε αναθεώρηση αναμένεται να οριστικοποιηθεί στο τέλος του 2025 ή τις αρχές του 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ