
Το Carandmotor.gr αποκαλύπτει τι θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που θα αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση.
«Καυτό» αναμένεται να είναι το καλοκαίρι για όλες τις επιχειρήσεις leasing, ενοικιάσεων αλλά και τους ομίλους που διαθέτουν εταιρικούς στόλους αυτοκινήτων καθώς όπως φαίνεται η Κομισιόν έχει σχεδόν έτοιμο το σχέδιο νόμου της για τους εταιρικούς στόλους σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr η Κομισιόν αναμένεται να αναρτήσει σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου που θα αφορά στα εταιρικά αυτοκίνητα στις 15 Αυγούστου 2025 η οποία θα διαρκέσει από μία έως δύο εβδομάδες!
BUY NOW

Το σχέδιο νόμου θα περιλαμβάνει και την περιβόητη υποχρεωτικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους στόλους εταιρικών οχημάτων όπως επίσης και μέτρα στήριξης της αγοράς αλλά και αντικίνητρα σε όσους δεν τα εφαρμόσουν.
Πιο συγκεκριμένα οι εταιρείες leasing αλλά και ενοικιάσεων όσο και εκείνες που διαθέτουν μεγάλους στόλους εταιρικών αυτοκινήτων αναμένουν με αγωνία να δουν το τελικό σχέδιο της Κομισιόν σχετικά με την υποχρεωτικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και πως θα εφαρμοστεί το μέτρο.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr η υποχρεωτικότητα για συγκεκριμένο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αφορά όχι μόνο τις εταιρείες leasing και ενοικιάσεων αλλά και όσες επιχειρήσεις διαθέτουν πάνω από 100 εταιρικά οχήματα!
Υπό αυτό το πρίσμα εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις σε όλη την ΕΕ αναμένεται να επηρεαστούν από αυτή την εξέλιξη καθώς η υποχρεωτικότητα θα τις οδηγήσει αναγκαστικά προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώστε να αποφύγουν τα πρόστιμα και βέβαια να έχουν τα οφέλη που θα περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου της Κομισιόν.
Βέβαια κάτι τέτοιο εγκυμονεί και σοβαρούς κινδύνους καθώς η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι πολύ πιθανό να μειώσει κατά πολύ τα κρατικά έσοδα πολλών κρατών μελών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πληρώνουν Τέλος Ταξινόμησης αλλά μόνο ΦΠΑ σε αντίθεση με τα Plug-in Hybrid για τα οποία καταβάλλεται Τέλος Ταξινόμησης ύψους 25%! Να υπενθυμίσουμε ότι τα Plug-in Hybrid αποτελούν την πιο δημοφιλή κατηγορία στα εταιρικά αυτοκίνητα.
Και στην Ελλάδα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα κρατικά έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης το 2024 ξεπέρασαν τα 450 εκατ. ευρώ ενώ οι προβλέψεις για το 2025 κάνουν λόγο για αυξημένα κρατικά έσοδα...
Επίσης η υποχρεωτικότητα ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί πως θα επιβληθεί σε πολλά κράτη μέλη οπότε το τοπίο παραμένει θολό.
Αντίθετα στην Ελλάδα από την 1η Ιανουαρίου 2026 το 1 στα 3 καινούρια οχήματα ενοικιάσεων πρέπει να είναι ηλεκτρικό ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2025 το 1 στα 4 καινούρια εταιρικά αυτοκίνητα πρέπει να είναι επίσης ηλεκτρικό!

Τι ανακοίνωσε ήδη η Κομισιόν;
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πάντως θέλοντας να ενισχύσει κατά πολύ την ηλεκτροκίνηση στα βαρέα φορτηγά και λεωφορεία ανακοίνωσε ότι θα καταθέσει πρόταση, προφανώς στο σχέδιο νόμου του Αυγούστου, σύμφωνα με το οποίο οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών βαρεών φορτηγών με μηδενικές εκπομπές CO2 δεν θα πληρώνουν διόδια αλλά και Τέλη Κυκλοφορίας μέχρι τα τέλη του 2031!
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς είναι πολύ πιθανό να υιοθετηθεί αυτό το μέτρο και στα εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα γεγονός που θα μειώσει κατά πολύ το κόστος χρήσης των οχημάτων για τις εταιρείες που τα έχουν μισθώσει αλλά θα μειώσει και επικίνδυνα και τα κρατικά έσοδα που προέρχονται από τα διόδια αφού τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας στην συντριπτική πλειοψηφία των κρατών μελών είναι ήδη μηδενικά.

Μέχρι λοιπόν να ξεκαθαρίσει εντελώς το τοπίο στα μέσα Αυγούστου με την δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου της Κομισιόν για τους εταιρικούς στόλους εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις από τον κλάδο του leasing και των ενοικιάσεων αλλά και άλλες τόσες εκατοντάδες χιλιάδες όμιλοι με εταιρικούς στόλους θα ζήσουν ένα κυριολεκτικά «καυτό» καλοκαίρι καθώς δεν θα μπορούν να λάβουν καμία απολύτως απόφαση για το μέλλον των εταιρικών στόλων.
Όλα τα παραπάνω βέβαια αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά την πορεία των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα, είτε διαθέτουν θερμικό κινητήρα ή ηλεκτροκινητήρα, με ότι και αν σημαίνει αυτό για έναν κλάδο που τους τελευταίους μήνες βάλλεται από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Doanald Trump αλλά και από τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων που σίγουρα έχζουν το επάνω χέρι στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.