Αλλάζουν όλα στον ΚΟΚ - Tέλος στην αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας από τα αυτοκίνητα

αφαίρεση πινακίδων αυτοκινήτου

Αυστηρότερες ποινές για τον παραβάτη και απενοχοποίηση του οχήματος φέρνει ο νέος ΚΟΚ που θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα.

Μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα παρουσιαστεί ο νέος ΚΟΚ, όπως δήλωσε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, κατά τον απολογισμού του έργου και των προγραμματισμένων δράσεων του τομέα των Μεταφορών την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου.

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος θα αλλάξει για πρώτη φορά από το 2008, ουσιαστικά αποτελεί εκ των βασικών πυλώνων της κυβέρνησης για την ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας και, όπως εξήγησε η κα Αλεξοπούλου, «εισάγει μια ολοκληρωμένη πολιτική δίκαιων ποινών για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
υπουργείο υποδομών και μεταφορών

Όπως έχουμε γράψει, στον νέο ΚΟΚ θα ορίζονται αυστηρότερες ποινές για όσους σε όσους υποπίπτουν σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, που συνδέονται με σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Τέτοιες παραβάσεις είναι -μεταξύ άλλων- η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η αντικανονική προσπέραση.

Τέλος στην τιμωρία του οχήματος

Παράλληλα, με τον νέο ΚΟΚ -και για κάποιες παραβάσεις – εξετάζεται να απενεχοποιείται το όχημα, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα προβλέπεται αφαίρεση πινακίδων.

Μέχρι σήμερα, μια απερισκεψία ενός οδηγού η οποία επισύρει αφαίρεση πινακίδων, ίσως επηρεάζει και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας του, τα οποία δεν μπορούν να κάτσουν πίσω από το τιμόνι του «απογυμνωμένου» από πινακίδες οχήματος.

Με την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ αυτό θα αλλάξει, και ως «αντίβαρο» εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει η αυστηροποίηση του πλαισίου της ποινής για τον οδηγό που υπέπεσε στην παράβαση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μπλόκο τροχαίας

Διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων

Όπως πρόσθεσε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών βασικός στόχος της κυβέρνησης με τον νέο ΚΟΚ είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά ταυτόχρονα θα γίνει προσπάθεια για να διασφαλιστεί η είσπραξη των προστίμων.

Σε αυτό θα συνδράμει η δημιουργία ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων.

Αυτή θα έχει ως εξής:

  • Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων.
  • Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δλ. με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
  • Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM
  • Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet
  • Αμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system.
τροχαία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιτήρηση των δρόμων μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Επιπροσθέτως, επισημάνθηκε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν αρκείται στο ζήτημα της θεσμοθέτησης της σχετικής Εθνικής Στρατηγικής ή του ΚΟΚ, αλλά έχει ξεκινήσει να εργάζεται στην κατεύθυνση της υλοποίησης μέρους και άλλων δράσεων

Όπως επισήμανε η κα Αλεξοπούλου, «στόχος μας είναι η αξιοποίηση ευφυών συστημάτων και της προόδου στην τεχνητή νοημοσύνη, για την ενίσχυση της επιτήρησης των οδών και της επιβολής του νόμου, ενώ μέσω της ενοποίησης μητρώων και συστημάτων θα μπορούμε να διευκολύνουμε όχι μόνο το έργο της αστυνομίας αλλά και των πολιτών – οδηγών.

«Το σύνολο της ελληνικής κυβέρνησης, ξεκινώντας από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και καταλήγοντας στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δίνει ιδιαίτερη σημασία στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας. Αυτό σημαίνει ότι δεν αρκούμαστε στο ζήτημα της θεσμοθέτησης της σχετικής Εθνικής Στρατηγικής ή του ΚΟΚ, αλλά έχουμε ήδη ξεκινήσει να εργαζόμαστε στην κατεύθυνση της υλοποίησης μέρους των συμπεριλαμβανόμενων δράσεων», σημείωσε.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ