Τα έργα που θα δώσουν λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας - Ποιες είναι οι νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Η Αττική Οδός βρίσκεται μπροστά σε μια νέα εποχή, με σειρά έργων που αναμένεται να αναδιαμορφώσουν τον κυκλοφοριακό χάρτη της πρωτεύουσας. Όλες οι αλλαγές που σχεδιάζονται.
Η Αττική Οδός βρίσκεται στο επίκεντρο ενός μεγάλου προγράμματος επεκτάσεων και νέων έργων, τα οποία στοχεύουν να αλλάξουν ριζικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας και να δώσουν ανάσα στο ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο.
Το πρώτο μεγάλο στοίχημα αφορά τις επεκτάσεις της ίδιας της Αττικής Οδού, με κυριότερο έργο τη Σήραγγα Ηλιούπολης, προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ. Η σήραγγα, εφόσον υλοποιηθεί, θα επιτρέψει τη σύνδεση των Λεωφόρων Μεσογείων και Κηφισίας, αλλά και του Καρέα με το Ελληνικό, διαδρομή που θα μπορεί να καλυφθεί σε περίπου δέκα λεπτά. Το έργο προβλέπει τη διάνοιξη υπόγειας αρτηρίας μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς ενδιάμεσες εξόδους, η οποία θα ξεκινά από το ύψος της Κατεχάκη και θα καταλήγει σε κόμβο επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.
BUY NOW

Παράλληλα, δρομολογούνται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα, με στόχο να συνδεθούν απευθείας τα δύο λιμάνια με τον βασικό οδικό άξονα. Σημαντική ώθηση αναμένεται να δώσει καιη δημιουργία του νέου αυτοκινητοδρόμου Οινοφύτα–Ελευσίνα, ο οποίος θα λειτουργήσει ως ένας νέος ανατολικός-δυτικός άξονας. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε έναν δρόμο μήκους 40 χιλιομέτρων με αφετηρία στο ύψος των Οινοφύτων και κατάληξη στον Άγιο Λουκά, όπου θα συνδέεται με την Αττική Οδό. Το έργο θα επιτρέπει τη γρηγορότερη μεταφορά φορτίων από το λιμάνι της Ελευσίνας προς τη Βόρεια Ελλάδα, μειώνοντας δραστικά τη διέλευση βαρέων οχημάτων από τον Κηφισό και τη Δυτική Αττική και βελτιώνοντας σημαντικά την καθημερινή ζωή χιλιάδων κατοίκων.
Σε αυτό το πλέγμα έργων εντάσσεται και ο Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά, μήκους 7,4 χιλιομέτρων, ο οποίος θα συνδέει τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω με την Εθνική Οδό, την Αττική Οδό και τη Λεωφόρο Σχιστού. Η κατασκευή δύο νέων ανισόπεδων κόμβων και η αναβάθμιση του κόμβου Σχιστού αναμένεται να προσφέρουν σημαντική αποσυμφόρηση σε μία από τις πιο επιβαρυμένες περιοχές της πρωτεύουσας, βελτιώνοντας τις συνδέσεις της Δυτικής Αττικής με το υπόλοιπο λεκανοπέδιο.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο και πιο κρίσιμο έργο που δρομολογείται αφορά τον κόμβο της Μεταμόρφωσης, ο οποίος εδώ και χρόνια αποτελεί το πλέον «στενό» και προβληματικό σημείο της Αττικής Οδού. Πρόκειται για έναν κόμβο που συγκεντρώνει τεράστιους κυκλοφοριακούς φόρτους, καθώς συνδέει τον Κηφισό με την Αττική Οδό και λειτουργεί ως κεντρική πύλη εισόδου και εξόδου προς το βόρειο τμήμα του λεκανοπεδίου. Σήμερα, η συμφόρηση στην περιοχή αυτή προκαλεί καθημερινές καθυστερήσεις για χιλιάδες οδηγούς και δημιουργεί έντονα προβλήματα τόσο στην κίνηση όσο και στην οδική ασφάλεια.
Η αναβάθμιση της εξόδου της Μεταμόρφωσης έχει σχεδιαστεί ώστε να δώσει λύση σε αυτό το χρόνιο πρόβλημα, με την κατασκευή νέων ρυθμιστικών λωρίδων, την αναδιοργάνωση της κυκλοφορίας και τη βελτίωση των διασταυρώσεων, ώστε να εξασφαλίζεται πιο ομαλή ροή των οχημάτων. Ο κόμβος θα αποκτήσει σύγχρονη μορφή, ικανή να αντέξει τους καθημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους, ενώ θα βελτιωθεί και η ασφάλεια για όσους κινούνται προς και από τον Κηφισό. Με αυτόν τον τρόπο, η Αττική Οδός θα μπορέσει να λειτουργήσει με μεγαλύτερη αποδοτικότητα, περιορίζοντας τα «μποτιλιαρίσματα» που σήμερα αποτελούν καθημερινή εικόνα.

Η ολοκλήρωση της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης, η οποία θα συνδεθεί με την Εθνική Οδό στον κόμβο Καλυφτάκη, θεωρείται ένα ακόμη έργο που θα μπορούσε να αποσυμφορήσει τη Μεταμόρφωση. Ωστόσο, το έργο παραμένει «παγωμένο» λόγω χρηματοδοτικών και δικαστικών εμπλοκών, γεγονός που κρατά ανοιχτό το πρόβλημα.