eko rally acropolis

Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας -Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα δώσει τέλος στο Νο1 πρόβλημα της πρωτεύουσας

Aytokinitodromos ellada

Ο οδικός άξονας των 40 χλμ. εκτιμάται ότι θα συνδράμει αποφασιστικά στην ανακούφιση του Κηφισού, καθιστώντας ευκολότερες τις μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών του λεκανοπεδίου.

Μετ’ εμποδίων πραγματοποιούνται οι μετακινήσεις στη Λεωφ. Κηφισού, με τους οδηγούς να αντιμετωπίζουν καθημερινά πολύωρες καθυστερήσεις και να αναγκάζονται να οπλιστούν με ατελείωτη υπομονή.

Το χάος του Κηφισού έχει απασχολήσει έντονα τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, που έχει προτείνει -μεταξύ άλλων- τη βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών των εισόδων-εξόδων, την απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών κατά τις ώρες αιχμής όπως και την αναβάθμιση σε 4 λωρίδες κυκλοφορίας +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση σε όλο το μήκος του οδικού άξονα.

Μποτιλιάρισμα στον Κηφισό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, σημαντική για τον ΣΕΣ κρίνεται και η κατασκευή ενός οδικού άξονα ο οποίος θα παρέκαμπτε τον Κηφισό, απορροφώντας σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο. Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Οινόφυτα-Ελευσίνα που προωθείται από μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία, μέσω των Πρότυπων Προτάσεων, ενός μηχανισμού που μπορεί να δώσει λύσεις στην ωρίμανση και την εκτέλεση μεγάλων έργων υποδομών.

Ο εν λόγω θεσμός παρέχει τη δυνατότητα σε ιδιώτες επενδυτές και κατασκευαστές να προτείνουν προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την υλοποίηση έργου υποδομών, καταθέτοντας μελέτη με κοστολόγηση, χρηματοδότηση, χρονοδιάγραμμα, εκμετάλλευση του έργου. Εφόσον η μελέτη γίνει αποδεκτή τότε οι υπηρεσίες προχωρούν σε ανοικτό διαγωνισμό.

Στο πλαίσιο της πρόσφατης Γ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο επικεφαλής της εταιρείας, Γιώργος Περιστέρης, αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα του μηχανισμού των πρότυπων προτάσεων, εξηγώντας βέβαια ότι προσώρας δεν υπάρχει ενημέρωση σχετικά με τους υποβληθέντες φακέλες, συμπεριλαμβανομένου εκείνου που αφορά τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα.

Ο σχεδιασμός προβλέπει την υλοποίηση αυτοκινητοδρόμου μήκους 40 χλμ. με αφετηρία κόμβο στο ύψος των Οινοφύτων κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.

εργασίες σε δρόμο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Mέσω του νέου οδικού άξονα, εκτιμάται ότι τα φορτία από τον λιμένα Ελευσίνας θα διακινούνται γρηγορότερα προς την Βόρεια Ελλάδα, θα ανακουφιστεί η κυκλοφορία από τα βαρέα οχήματα στο Θριάσιο Πεδίο και στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής, ενώ θα μετριαστεί η κυκλοφορία των φορτηγών στη Λεωφ. Κηφισού.

Το έργο έχει πέσει στο τραπέζι εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά δεν έχει καταφέρει να φτάσει στη γραμμή της εκκίνησης. Αρχικά προβλεπόταν η κατασκευή του οδικού άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, με αφετηρία την Υλίκη στη Βοιωτία σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.

Θα δημοπρατούνταν ως σύμβαση παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε, διότι κρίθηκε ότι η ολοκλήρωσή του θα οδηγούσε σε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στους παραχωρησιούχους γειτονικών αυτοκινητοδρόμων οι οποίοι, δεδομένα, θα είχαν μειωμένα έσοδα από τα διόδια.

Εδώ και αρκετούς μήνες το έργο έχει βρεθεί ξανά στο προσκήνιο, με την κυβέρνηση να έχει αναγνωρίσει τη δυνητική συμβολή του στην αποσυμφόρηση του Κηφισού.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ