Αλλαγή πλεύσης από τον όμιλο Stellantis - Τι αποφάσισε;

stellantis factory

Ο γαλλο-ιταλο-αμερικανικός όμιλος γίνεται πλήρως υβριδικός, εγκαταλείποντας τα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.

Ο όμιλος Stellantis ετοιμάζεται να στοιχηματίσει στην τεχνολογία Hybrid ή καλύτερα στην τεχνολογία της αυτοφορτιζόμενης υβριδικής τεχνολογίας που έχει κάνει την Toyota τόσο επιτυχημένη. Η ανάπτυξη, που ξεκίνησε στην άλλη άκρη του Ατλαντικού με την Jeep, αναμένεται να φτάσει στην Ευρώπη. Αυτό το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης θα πάρει τη θέση του δίπλα σε λύσεις mild Hybrid και plug-in Hybrid  (PHEV).

Μια στροφή 180 μοιρών! Ενώ η Stellantis έχει επικεντρώσει τις επενδύσεις της σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης τα τελευταία χρόνια, η άφιξη του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου Antonio Filosa στο τιμόνι του ομίλου συνοδεύεται από μια τεχνολογική προσαρμογή. Έτσι, ο κορυφαίος κατασκευαστής Mild Hybrid συστημάτων κίνησης ετοιμάζεται να (επανα)τοποθετηθεί σε πλήρως υβριδικά συστήματα. Μια λύση που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του 2010 με την Peugeot.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας θυμηθούμε ότι αυτή η τεχνολογία εκδημοκρατικοποιήθηκε για πρώτη φορά από την Toyota και το Prius, προτού υιοθετηθεί από διάφορους κατασκευαστές, όπως οι Renault, Nissan, Honda, Kia και Ford.

Πρεμιέρα στο Jeep Cherokee του 2026

Η Stellantis έχει ήδη προγραμματίσει την κυκλοφορία της υβριδικής τεχνολογίας στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1,6 λίτρων με 210 ίππους, που συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Chrysler στο Νταντί του Μίσιγκαν, θα τροφοδοτεί το νέο Jeep Cherokee το 2026. Στην Ευρώπη, το Jeep Compass αναμένεται επίσης να επωφεληθεί από τον ίδιο υβριδικό κινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων.

Σε μια εποχή που η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αγωνίζεται να προσελκύσει αγοραστές, η απόφαση του ομίλου Stellantis είναι εξαιρετικά στρατηγική. Στόχος της είναι να αξιοποιήσει ένα υβριδικό τμήμα του οποίου η δυναμική πωλήσεων αυξάνεται μήνα με τον μήνα. Πάνω απ' όλα, η τεχνολογία HEV στοχεύει να προσφέρει στον κατασκευαστή μια πραγματική εναλλακτική λύση για τη μείωση των αυστηρότερων εκπομπών CO2 και την ενίσχυση των πωλήσεών του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σταδιακή εισαγωγή στην Ευρώπη

Να θυμάστε ότι τα Mild Hybrid συστήματα 48 Volt είναι πιο κοντά στις τεχνολογίες εκκίνησης-στάσης παρά στον πραγματικό υβριδισμό. Ο ηλεκτρικός κινητήρας τους βρίσκεται στο κιβώτιο ταχυτήτων και υποστηρίζει το όχημα κατά τις φάσεις εκκίνησης.

Αντίθετα, το πλεονέκτημα ενός πλήρως υβριδικού ή plug-in υβριδικού είναι ότι σας επιτρέπει την οδήγηση αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία για χιλιόμετρα, ιδιαίτερα σε αστικές περιοχές. Και αυτό, χωρίς την ταλαιπωρία της επαναφόρτισης της μπαταρίας σε σταθμό φόρτισης.

Η Stellantis αναμένεται να εισαγάγει σταδιακά την πλήρως υβριδική τεχνολογία (HEV) στην Ευρώπη τους επόμενους μήνες. Ο Jean-Philippe Imparato, Διευθυντής της Stellantis Europe, επιβεβαίωσε στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο ότι «το 100% ηλεκτρικό μοντέλο για την Stellantis το 2030 είναι εκτός συζήτησης».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ