Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato: Ένα τολμηρό one-off πάνω σε ένα ιταλικό σύμβολο

O θρυλικός ιταλικός σχεδιαστικός οίκος Zagato παρουσίασε στη φετινή Villa d’Este μια δημιουργία που ισορροπεί μεταξύ τέχνης και “ιεροσυλίας”: την Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato, βασισμένη στην ήδη συλλεκτική 8C Competizione.
Για τους Alfisti, τέτοιες σχεδιαστικές ακροβασίες πάντοτε ισορροπούν μεταξύ της υπέρτατης δημιουργίας και της βεβήλωσης της ιταλικής “”αγίας γραφής” της αυτοκίνησης. Οπότε, τα συμπεράσματα είναι μάλλον υποκειμενικά.

Η Alfa Romeo 8C Competizione, σχεδιασμένη από τον Wolfgang Egger ήταν από την πρεμιέρα της κιόλας στο Παρίσι το 2006 ένα εξαιρετικά σπάνιο μοντέλο, καθώς στην παραγωγή θα έβγαιναν μόλις 500 μονάδες της.
BUY NOW
Με κινητήρα V8 χωρητικότητας 4.7 λίτρων της Ferrari/Maserati, κλασικές γραμμές και συγκλονιστικό ήχο, η 8C δεν άργησε να γίνει cult μεταξύ των Alfisti. Όμως αυτό δεν φάνηκε αρκετό για έναν εύπορο συλλέκτη, ο οποίος αποφάσισε να παραδώσει το πολύτιμο του απόκτημα στην Zagato, με στόχο κάτι ακόμα πιο εξωτικό.

Η Zagato δεν κράτησε αποστάσεις - επενέβη ριζικά. Ανασχεδίασε τα εμπρός φτερά και τον προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, άλλαξε τις πόρτες δίνοντάς τους διαφορετική γεωμετρία, και τροποποίησε ακόμα περισσότερο το πίσω μέρος - από το οποίο αφαίρεσε το τζάμι και το αντικατέστησε με μια μεταλλική επιφάνεια τύπου double bubble. Το έργο έκλεισε με μία μεγάλη πτέρυγα.
Κι έτσι προέκυψε αυτό το μοναδικό πρωτότυπο, του οποίου το όνομα “DoppiaCoda” (διπλή ουρά) τιμά τις σχεδιαστικές ρίζες της Zagato από τα ‘50s-’60s. Μηχανικά το ιταλικό supercar παραμένει ανέγγιχτο: κάτω από το εντυπωσιακό καπό βρίσκεται ακόμα ο V8 των 450 ίππων, χωρίς τροποποιήσεις.

Η 8C DoppiaCoda δεν προορίζεται για παραγωγή. Είναι one-off, όπως και η Giulia SWB Zagato που παρουσιάστηκε το 2022, προορισμένη για έναν τολμηρό συλλέκτη που αναζητούσε την απόλυτη εξατομίκευση. Όσο κι αν για κάποιους η παρέμβαση σε μια 8C είναι σαν να ζωγραφίζεις πάνω σε έναν πίνακα του Caravaggio.